Maar dat is vaak in de avond waarbij ze grotendeels op de bank kunnen hangen en televisie kijken. Moeten ze echt heel de dag in de weer vind ik dat ook te weinig. Overigens vind ik oppassen met 13/14 sowieso te jong. Wat een verantwoordelijkheid.
Eigenlijk wilde ik hetzelfde zeggen als suus. ik heb familie met jonge kinderen (2 en 5) en regelmatig wanneer mijn kind van 11 naar de speeltuin gaat wordt gevraagd of ze ze mee wil nemen ( een drukke voorrangsweg over!!) en op ze wil letten. Ik wil dat niet hebben: mijn kind is te jong om op een peuter en een kleuter tr letten . Mocht er iets gebeuren ( kind zoek of onder een auto) krijgt de mijne de schuld “ want ze heeft niet opgelet”… ja daaaag! Ga zelf maar mee
Ik deed het destijds ook, gewoon in de buurt, mn moeder was dan altijd thuis. Ik kon dat op die leeftijd prima aan, en ik ken nu ook pubers die dat goed doen.
Tja ik deed dat ook maakt dat het verstandig? Ik wil het niet voor mijn kinderen. Ik kreeg overigens overdag 2x zoveel per uur als in avond en als ik met ze moest eten nog meer.
Serieus… het gaat over onkruid wieden en bladeren bij elkaar harken. Hoezo zwaar werk??? Dat doe ik op zaterdag, gewoon naast een fulltime baan hoor. Daar krijg je echt helemaal niks van. Zeker niet als super fitte 14 jarige. En onkruid wieden is niet zwaarder dan in de supermarkt werken. Heb je wel eens vakken gevuld? Ik wel.. ben je ook de hele tijd aan het bukken. En aan het sjouwen. Op mijn 14e werkte ik in een slagerij. Leerde ik een koe uitbenen, dat is pas zwaar. Kreeg ik echt geen 10 euro per uur voor hoor. Gewoon €3,50 en niet zeuren. Ben er niet slechter van geworden. Een beetje onkruid wieden zwaar werk. Moet niet gekker worden.
@mamabri ik denk dat je wel vrij hoge bedragen noemt hoor... 12,50 per uur voor een 18 jarige? Een familielid van me werkt bij een bouwmarkt; hij moet zagen, vakkenvullen met planken en palen die echt goed zwaar zijn, maakt lange dagen. Die verdient 12 euro per uur bruto. Dus daar gaat nog een hoop vanaf... En dan ben je 29. Dus je stijgt ook niet echt meer in loon. En dat is een normaal loon overigens, volgens hem verdienen alle volwassenen in die bouwmarkt ongeveer dat bedrag. Ik zal hem even zeggen dat ie anders maar onkruid moet gaan plukken bij jou
Ik verdiende 2,70 per uur toen ik bij de Jumbo ging werken als 15 jarige Toen liep mijn contract daar af en ging ik tijdelijk bij een boer werken. Kreeg ik 20 euro per dag. En ik was inmiddels al 18! Heb verlegen en schoorvoetend om loonsverhoging gevraagd hahaha Toen kreeg ik 25 per dag
Tjonge, je zit wel snel op de kast zeg. Het lijkt alsof je je aangevallen voelt ofzo maar dat is toch nergens voor nodig? Ik vind je reacties behoorlijk fel maar snap niet waarom.
Klopt, dat verdien ik ook ongeveer per uur in een winkel. Ik zou denk ik gewoon het minimum uur loon voor de leeftijd van de hulp aanhouden
Waarschijnlijk heeft jouw kind van 11 geen broertjes/zusjes in die leeftijd en gaat het er ook niet veel mee om? Het ene kind is het andere natuurlijk ook niet, maar ik zou het in mijn geval zorgwekkender vinden als ik mn kind van 4 niet met mn kind van 11 mee durf laten gaan naar de speeltuin. Overigens paste ik op die leeftijd ook al op bij verschillende gezinnen. Dus ja, natuurlijk is 13/14 jaar een prima leeftijd om op te passen
Zwart werken is nou eenmaal duurder betaald. maar goed; eerlijk is eerlijk; als ik lees wat jullie aan loon krijgen vind ik dat ook best laag; 29 jaar en dan 12.50 krijgen? Vind ik vrij weinig om eerlijk te zijn
Het gaat er niet om of hij het zou kunnen, het gaat er om dat ik de verantwoordelijkheid van op een peuter en kleuter passen niet bij een 11 jarige neer wil leggen. Ik vind dat zeker niet vanzelfsprekend. dat is een heel groot verschil
Hier juist niet hoor. Met iemand die zwart de tuin komt leggen of zwart een airco komt installeren zijn we toch echt vele malen goedkoper uit dan iemand via een bedrijf laten komen.
Ja dat klopt wel, maar wat ik bedoel is dat dit soort klussen duurder zijn dan bijv het loon van een verkoopster in een winkel
Klopt, maar ook dat vind ik best jong en veel verantwoordelijkheid. De een kan dat beter met 14 dan de ander. Ik zou daar zelf niet voor kiezen
Dat kan natuurlijk, maar dat is idd doordat het ene kind het andere niet is. Maar sommige kunnen dat echt prima hoor!
Dat is ook weinig maar een heel normaal salaris voor winkel personeel. (Waarom denk je dat mensen niet rond kunnen komen terwijl ze fulltime werken? Zoals nu veel in het nieuws komt)