Volgens mij heb je dat hier zelf meerdere malen gezegd, dat je het nu sinds een tijd veel breder hebt omdat je man nu een goede baan heeft en die tijden echt weleens anders zijn geweest. Dat ligt me iig bij.
Dat is volgens mij te zien wat voor job je gaat doen. Mijn zus heeft bijvoorbeeld nooit weekend werk gedaan. Die hield zich met totaal andere zaken bezig. Extra opleidingen volgen, certificaten binnenhalen, nieuwe talen leren, .... Voor haar van veel groter belang dan kunnen noteren dat ze de krantenronde deed of rekken vulde.
Nee hoor. Hij heeft altijd een goede baan gehad, met een prima salaris, maar als 23 jarige begin je natuurlijk wel net en dan verdien je niet hetzelfde als een 39 jarige die nog een opleiding heeft gedaan en nóg verder door is gegroeid. Was hij in dezelfde functie blijven hangen, was dat nog een prima functie geweest (hbo chemisch analist). Iedereen begint toch met minder? Dat kunnen we uit dit topic ook wel constateren.
Dan denk ik dat je onderschat hoe werkgevers (team)sport kunnen zien als toegevoegde waarde. Ik denk dat dat als niet-sporter ook lastig in te schatten is.
Maar waarom zou wat je leert door bijvoorbeeld in een team te sporten niet van belang kunnen zijn? Teamspelers, doorzetters, winnaars, ... Allemaal zaken die heel interessant kunnen zijn voor een werkgever. Maar ook hier wss te zien wat voor job je doet.
Precies! En ook niet onbelangrijk, soms kan een gedeelde hobby ook belangrijk zijn en een extra klik opleveren.
Nee niet echt; ik beoordeel meer op motivatie en op hoe iemand op mij overkomt dan op wat iemand in het verleden heeft gedaan aan werk. Paar weken terug nog een meisje van begin 20 aangenomen, heeft nog nooit gewerkt maar heel leuk en enthousiast. En doet haar werk prima. Ik kijk naar het totale plaatje; komt iemand op tijd? Hoe is iemand gekleed? Hoe komt iemand over? En vooral; welk gevoel heb ik bij iemand: dat laatste klopt vrijwel altijd.
Daaraan kun je zien of iemand in je team zou kunnen passen; hockeyers of tennissers zijn vaak andere types dan kickboxers
Nee natuurlijk is dat niet hetzelfde. Maar hier wordt net gedaan of een puber een heel zwaar leven heeft. Nou, daar denk ik (met de pubers in mijn directe omgeving) toch heel anders over. En hun ouders gelukkig ook.
Tja zou kunnen. Heb er hier 2 op het vwo (weet niet of dat uitmaakt) en dat is toch behoorlijk veel en bij tijden ook zwaar.
ik deel de mening van jou en Suus compleet dat school, sport en zelf een sociaal leven voorgaat op werken op die leeftijd. Mijn zoon wilde alleen graag werken vanaf kleins af aan al was hij bezig met geld verdienen. Handeltje opzetten (baby visjes kweken en verkopen aan dierenwinkel, Koningsdag met heliumbalonnen, werkplaats opruimen en dan oud ijzer wegbrengen, crypto’s) Toen hij 13 was wilde hij een “echte” baan. Mocht van ons maar onder de voorwaarde dat school en sport er niet onder zouden lijden anders moest hij ontslag nemen. Hij is gaan solliciteren als bezorger en de derde tent waar hij binnen liep was de Italiaan en kon hij direct beginnen als pizza bezorger, verdiende €7 per uur plus de fooien plus avondmaaltijd. Hij werkte op vaste dagen, dinsdag en donderdag avond van 16.00 tot 21.00 uur. Vaak had hij maximaal 4 klanten op een avond en de rest zat hij lekker warm binnen met de andere bezorgers te kletsen of potje te kaarten. Hij vond het echt leuk tot hij op school er met de pet naar ging gooien en hij moest stoppen van ons.
zoals jij vind dat zo een bijbaantje op jonge leeftijd op de cv aangeeft dat je niet te lui bent om te werken geeft op die leeftijd sport op de cv bij hobby’s toch wel aan dat je in teams het goed doet en dus vaak collegiaal bent. Tenminste als wij hier sollicitanten hebben vind ik een teamsport een groot pluspunt! edit. Is natuurlijk alweer een jaar of 20 geleden maar toen ik solliciteerde bij mijn eerste “echte” baan had ik mijn bijbaantjes niet op mijn cv staan omdat die totaal niet relevant voor die functie waren. Heb mijn bijbaantjes nooit op mijn cv gehad als ik er zo over nadenk.
die van mij werkt nu 32 uur en heeft nog maar 4 uur per week school (NL, EnG, Wis) en zegt dat hij de 32 uur werken, in de bouw, minder zwaar vind dan een volledige schoolweek.
Ik snap even niet wat dat er mee te maken heeft? Je hebt het hier over een tiener, niet iemand met jaren werkervaring
Een tuinman heeft idd meer ervaring, kennis, opleiding, onkosten en materialen dan een tiener die onkruid komt wieden. Daarom zou ik een tiener dus niet hetzelfde bedrag geven. Ben het er mee eens dat het jeugdloon erg laag is, maar in dit geval zou het niet even hoog hoeven zijn als een tuinman.
Mwah hier heeft zoon van 15 geen zak te doen. School in zo ingesteld dat ze alleen huiswerk hebben als ze op school niet doorwerken, en dan blijft leren voor toetsen over. Donderdag avond gaat hij naar scouting. Hij wil nog geen baantje omdat hij het geld niet nodig heeft. Hij koopt namelijk nooit iets, dus pot al zijn zakgeld op. Maar wij willen toch dat hij op zoek gaat vanwege de ervaring
Heb toch nog even teruggekeken, waar ik dat nou vandaan had. Maar dat was de situatie 10 jaar geleden dat jullie allebei je baan kwijt raakte, huis onder water en studieschuld en uiteindelijk geld moeten lenen. Ik gooide dat op zijn baan, maar ik bedoelde dus meer dat je ook een hele andere situatie hebt meegemaakt waarin je zelf ook wel moest werken en die luxe niet had om thuis te zijn terwijl je man werkt. Door die opleidingen is hij toch gegroeid in baan waardoor je het nh een stuk makkelijker hebt? Of had je het nu eerlijker gevonden dat hij jog net zoveel zou verdienen als een mbo’er die niet nog een hbo studie heeft gedaan maar wel hetzelfde beroep heeft.