Binnenkort hebben we een corona proof verjaardag. We gaan ergens staan en de jarige komt tijdens zijn speurtocht bij ons uit. Ieder setje moet een spel verzinnen. Nu wil ik graag een soort van escape room opdracht. Situatie: vriend is vrijgezel en wordt 40. Taak: bevrijd de prinses (=een barbie in een schatkist). Maar nu nog spellen verzinnen ervoor. Welk creatief brein helpt me uit de brand? omgeving: buiten in een bos. Liefst niet teveel materialen gebruiken
Als je zoekt op 'escaperoom opdracht ideeën' kom je heel veel tegen! Misschien staat hier nog iets tussen? https://www.clocked-up.nl/opdrachten-diy-escape-room/
Dan zou ik een opdracht opzoeken op internet. Of een woordzoeker maken, en de oplossing moet hij appen naar jullie, waarna hij van jullie een code ontvangt om Barbie te bevrijden.
Ah dank je wel! Zag de site al. Komt ook niet duidelijk in mijn post naar voren. Ik ben vooral op zoek naar de verhaallijn, volgorde van de spellen
Spellen waarbij de uitkomst een cijfer vormt. Aan de kist een cijferslot bevestigen en zo de kist kunnen openmaken?
Dit idee had ik ook! Zou er dan wel 4 korte spellen van maken, het duurt al gauw te lang. 1 woordzoeker 1 doolhof 1 moeilijke rekensom 1 geheimschrift (bijvoorbeeld)
Een bibber spiraal en de sleutel eraan maken. Hij moet eigenlijk de sleutel vrijmaken zonder de spiraal te raken
Voor een kwartier zou ik of 1 moeilijker spel (maar niet te moeilijk) of een klein aantal simpele spel doen (zoals al genoemd). Een kwartier is echt enorm kort. (Ander punt; ik weet niet hoe gevoelig zijn vrijgezel zijn ligt? Wij hebben ook een vriend die vrijgezel is en hij is daar echt niet gelukkig mee...ik zou op zijn verjaardag daarom dus niet snel iets doen wat daar op zinspeelt...)
kijk even bij geocaching. Bouw wel een reserveoptie in. Met het vinden van de cache vindt je een cijfer / letter / code (morse, binair, 8-tal stelsel, ASCI codes) deze vormen samen de oplossing voor t slot, of brengen je naar de plek etc.