Nieuwe hobby's uitproberen

Discussie in 'De lounge' gestart door Magnolia29, 29 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Welke nieuwe hobby's heb jij de afgelopen jaren uitgeprobeerd? En lag dat ver buiten je comfortzone, hoe ging dat?

Ik ben druk bezig met afvallen, inmiddels 16 kg kwijt, en ben zo toe aan nieuwe uitdagingen. Hobby's die ver buiten m'n comfortzone vallen, gewoon om te kunnen zeggen; ik heb het gedaan. Ookal wordt het vreselijk :p De weinige hobby's die ik al heb zijn; wandelen, Zumba, lezen. Niks spannends dus :roflmao:

Tot nu toe op m'n lijstje;
    - paardrijden
    - motor rijles
    - hardlopen

Benieuwd of ik n.a.v. dit topic nog andere ideeën krijg :D

Paardenbloem, Chillin en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Paardrijden

Op zich niet ver buiten mijn comfortzone, ik had het alleen nog nooit ‘echt’ gedaan (wel een paar keer met een vriendin mee geweest toen ik 10-11 was oid, maar ik mocht er zelf niet op van mijn ouders). En ik liep inmiddels sinds een aantal jaar meerdere keren per week op de manege, omdat mijn dochters paardreden.

Op mijn lijstje staat nog duiken met perslucht. Ook niet ver buiten mijn comfortzone, want ik heb altijd (heel) veel gezwommen (de laatste jaren niet meer).

Magnolia29 vindt dit leuk.
  3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Schilderen op nummer
    Aquarellen
    Cursus sterrenkunde
    Borstcrawl cursus
    Triathlon
    Mountainbiken
    Racefietsen
    Hardlopen
    Padellen
    Salsa dansen
    Aquarobics
    Spinning (indoor fietsen)
    Zwemmen in buiten water

niets ligt ver buiten mn comfort zone. Alles vond ik leuk!

4. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.570
    113
    Sinds een jaar stap ik bijna wekelijks in een ijsbad, maar of ik dat nu echt een hobby kan noemen. Ik raak er wel een stuk stress/spanning mee kwijt als ik het bad inga.
    En ik heb ruim een jaar yoga gedaan. Helaas eind vorig jaar mee moeten stoppen ivm knieklachten, maar wil het zeker weer gaan oppakken.

En wat ik graag zou willen leren is borstcrawl zwemmen. Maar een cursus heb ik nog niet echt in de buurt gevonden.

5. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113
    Ben dit jaar begonnen met golf. Voor een mega onsportief iemand als ik, is het verrassend om te concluderen dat ik het onwijs leuk vind :)

6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Ik rij veel met mijn 125 cc rond.
    De jongste mag hierop al mee dus wij doen dit vaak samen.

Verder?
    Vrij weinig.
    Pottenbakken zou ik mss nog wel eens willen doen maar ik keek onlangs naar de prijs en dat heb ik er niet voorover precies.
    Mss wil ik het niet graag genoeg :)

Magnolia29 en Chillin vinden dit leuk.
  7. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Schilderen op nummer (in comfortzone)
    Padellen (iets uit comfortzone)

Padel is wat uit comfortzone omdat ik altijd gefitnesst en gevolleybald heb. Tennis was ik altijd heel slecht in, maar moet zeggen het padel ging me aardig af de eerste keer vorige week. Morgenochtend staat de 2e keer op de planning!

Schilderen op nummer vind ik gewoon leuk en ontspannend om te doen! Net als wat ik al wat langer doe: naaien. Dat creatieve trekt me wel! Maar niet alles, diamond painting vind ik bijvoorbeeld verschrikkelijk!

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    - suppen
    - skiën (na jaren snowboarden)
    - training voor mijn werk
    - halve marathon gelopen
    - verre reis geboekt met kinderen (super leuk, hobby is het om alles uit te zoeken, maar ook spannend)

super knap dat je al zoveel bent afgevallen!

9. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.269
    8.715
    113
    Vrouw
    Fout

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.367
    30.658
    113
    Vrouw
    Ik ben gestart met muzieklessen. De eerste proeflessen reeks met een klein groepje beginners is nu afgelopen. Na de zomervakantie privéles en het opstartorkest van de harmonie.

Ik speel hoorn.

Ik vond het mega-spannend om te doen. Aanleiding was een project op school waarmee ze nieuwe leden wilden werven. Toen ik vroeg of ouders ook mee mochten doen ging het balletje rollen.

En het is zo geweldig leuk om te doen :D

Paardenbloem, Magnolia29 en Chillin vinden dit leuk.
  11. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.535
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb een zeilcursus gedaan, ver buiten mijn comfortzone en nooit gedaan en ik vond het geweldig !:D

Na de zomervakantie ga ik de popschool doen, in bandvorm meer ervaring krijgen met muziek maken, in mijn geval basgitaar.:thumup:

Magnolia29 en TotalBella vinden dit leuk.
  12. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Mandalas tekenen. Buiten mn comfortzone, omdat ik eigenlijk helemaal niet kan tekenen. Maar het is heerlijk rustgevend om te doen en ziet er toch leuk uit.

Chillin en Magnolia29 vinden dit leuk.
  13. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    Wat een leuk topic! Wij komen langzaam uit een fase van 10 jaar lang steeds weer een kleintje en veel gebroken nachten en ik merk dat ik langzaam eraan toe raak om iets nieuws te gaan doen :) Zelf ben ik het afgelopen jaar aan Zumba begonnen. Zo leuk! Ik was gewoon vergeten dat ik 20 jaar geleden best wel regelmatig danste, echt vergeten! En ik dacht dat ik het niet zou kunnen in verband met bekkenbodem klachten maar dat is helemaal niet zo en ik ben er helemaal van opgeleefd!
    maar wel leuk idee om nog eens verder te kijken naar andere dingen die je wel eens zou willen proberen

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik doe sinds ruim een jaar aan boksen en ik vind het zo leuk.
    Ik doe het 2x per week en ik krijg er echt een kick van.
    Mijn zoon probeert me over te halen om te gaan kickboksen want dat doet hij zelf in wedstrijdverband maar dat sla ik over ;)
    Nooit gedacht dat ik dit zo leuk zou gaan vinden.

15. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Kickboksen is ook echt wel leuk hoor! Heb ik ook een tijd gedaan, wilde er eerst ook echt niet aan beginnen maar het is echt leuk.

Anouk2005 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  16. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Windsurfen.
    Daarvoor wel eens op vakantie gedaan. Kwam een 3daagse cursus in de buurt tegen. Nu 2 jaar verder en inmiddels heb ik eigen spullen.

Motorrijden proefles gedaan , super leuk maar vind het te duur om door te zetten.

Golfsurfen in Scheveningen, zou ik vaker willen doen, bord huren kost weinig maar qua reistijd niet echt haalbaar.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oke, misschien bedenk ik me nog wel een keer.
    Ik vind het altijd een beetje spannend. Mijn zoon van 20 doet het ook en die komt regelmatig met een blauw oog thuis, die doet echt wedstrijden en is heel erg fanatiek.
    Hij zegt het wel vaak tegen me om het ook te gaan doen haha

18. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik ben gaan roeien bij een vereniging.

19. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.954
    1.291
    113
    Ik ben op koor gegaan. Vond het super spannend, ook omdat ik alleen thuis zing normaal. Maar vind het heel erg leuk. Ben gelukkig door de stemtest gekomen.

Deel Deze Pagina