Hulpset

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Oopsie, Dec 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Oopsie

Oopsie Actief lid

Feb 23, 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Hallo,

Ik ben zwanger van mijn 2e kindje. Ik heb een borstverkleining gehad in 2000. Ondanks dat heb ik me er de vorige keer erg in verdiept om toch borstvoeding te gaan geven. Ik heb een 3-avond-cursus bij de BVN gevolgd, me op specifieke literatuur ingelezen, gelijk gezorgd voor een goede kolf.... maar.... helaas... het is toen niet gelukt.
    Mijn dochter hapte toen op zich goed, maar was erg ongeduldig en mijn melk moest duidelijk nog heel erg op gang komen. Ook met de kolf kwam er nauwelijks productie uit. De kraamweek was sowieso heftig vanwege ook familie omstandigheden, dus dat zal ook meegespeeld hebben. Uiteindelijk is er na een week besloten om te stoppen met de borstvoeding. Overigens begon ik toen ineens te lekken...
    Nu ben ik 30 weken zwanger van de 2e en wil ik het ondanks de teleurstelling van de vorige keer het nogmaals proberen.
    Ik zit zelf toch steeds in mijn achterhoofd dat ik de vorige keer de borstvoedingshulpset niet geprobeerd heb. Daarover heb ik nog een vraag.
    Is het verstandig om deze in huis te hebben en meteen te gaan gebruiken of kleven hier ook nog nadelen aan?
    Heeft u nog andere tips?

Bedankt alvast!

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Wat goed van je dat je het wederom wilt proberen. Je bent in elk geval helemaal op de hoogte van alle ins en outs.

Ik denk dat je kwa productie hetzelfde kan verwachten als vorige keer. Een hulpset geeft je in elk geval het idee wel aan de borst te voeden en als er melkuitgangen zijn dan wordt de borst wel het meest optimaal gestimuleerd. Een voorwaarde voor goed gebruik van de hulpset is wel dat je kindje goed moet aanhappen.

Begeleiding door een LK is wenselijk. Houdt ook bij gebruik van een hulpset je doelen voor ogen. Volledig BV geven zal niet realistisch zijn in jouw situatie met jouw geschiedenis maar aan de borst voeden zal zeker kunnen.

Of je zo'n set al in huis wilt halen is persoonlijk. Als jij en je omgeving erachter staan is het zeker de moeite waard. Je kindje leert dan wel direct op die manier drinken en happen.

Succes

Ilse

Share This Page