rode kring om tepel

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Yvonne Z, Dec 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yvonne Z

Yvonne Z Nieuw lid

Dec 14, 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Sinds een aantal dagen zit er een rode kring rondom mijn tepel die aan de buitenkant (waar haar bovenlip zit) wat breder is dan rondom de rest van de tepel. Ook heb ik losse velletjes daar zitten. Mijn dochter hapt volgens mij nog steeds prima aan, maar ze is wel verkouden. Ook hebben we al een aantal keren spruw gehad, maar bij haar is niets te zien en ik heb, behalve pijnlijke tepels, nergens last van. Ivm werk heb ik wat vaker moeten kolven en drinkt ze aan de borst onverzadigbaarder dan anders. Ze drinkt nu regelmatig na een aantal flesjes (borstvoeding) teveel en moet dan spugen.

Oh ja, het probleem met de rode kringen is dat ze niet weggaan. Niet met Bepanthen, sudocreme of lanolie.

Ik hoop dat je me helpen kan!

Groet, Yvonne

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Jeetje Yvonne, wat een beschrijving!

Ik hoop dat je begrijpt dat ik via de mail niet zo kan zeggen dat er dit of dat aan de hand is......sorry.

Kan de rode ring komen door het kolven? Te hoog vacuum of iets dergelijks?
    Of is het meer iets op de plaats waar de lipjes komen?

Het kan een reactie zijn op de verkoudheid. Dan denk ik al eerder aan iets van een infectie.

Ik zou even bij de huisarts langs gaan om te laten zien of er mogelijk een (bacteriële) infectie speelt. Of misschien iets eczeem achtigs?

Succes, hou je me op de hoogte?

Ilse

3. Yvonne Z

Yvonne Z Nieuw lid

Dec 14, 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Het is gelukkig aan het opknappen. Ik denk dat het een combinatie van factoren was, maar dat het kolven aan de grondslag van het probleem lag. Ik gebruik nu opzetstukjes die ik bij Eurolac besteld heb en dat kolft een stuk prettiger. Ik hoop over een paar dagen de rode kringen helemaal kwijt te zijn. Heb je nog advies voor een bepaalde zalf?

Groet,
    Yvonne

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Fijn te lezen dat het beter gaat. Als je nog echt iets wilt smeren dan is wolvet de beste keuze. Bijvoorbeeld Purelan van Medela of Lansinoh

Succes

Ilse

Share This Page