Hulpvaardige partner

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door deborah, 18 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ik ben enorm blij met mijn partner. Hij helpt maar is niet overbezorgd of overhulpvaardig. Gewoon helemaal goed, ik mag niet klagen!

2. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik werk maar 20 uur in de week en mijn man heeft een drukke baan. Voor mijn zwangerschapsverlof had ik gelukkig nog veel energie en weinig lichaamelijke klachten zodat ik het meeste nog zelf deed. Nu, vanaf deze week heb ik verlof en kan ik alles lekker rustig aan doen!
    Mijn man is meer de klusser in huis, hij is heel erg handig en er moest nog vanalles afgemaakt worden voordat de kleine komt.... dus daar is hij erg druk mee geweest. Verder doet hij de 'gewone' mannenklusjes. Vuilnis, oud papier, tuintje bijhouden, het grovere werk, zeg maar!
    Ik ben er blij mee, hij heeft het druk genoeg!

Gr. Niki

3. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    mijn vriend helpt me wel goed.

maar is ook in om te gaan zeuren tegen mij wanneer ik weer es lui doe.

vooral als de afwas niet gedaan is komt hij uit zijn werk smiddags en de ontbijt spullen staan er nog ja hoor zegt hij dan nog niet eens afgewassen. :rolleyes:

en wanneer ik het te warm heb snapt hij het wel maar wel later weer beginnen van zit ze weer hoor.

verder laat hij mij geen 1 zware boodschappen tas of wat dan ook tillen.
    de verhuisdozen vul ik in en hij verschuift ze naar een andere plek.
    zelfs schuiven met mijn voeten mag niet van hem :)
    zelfs mijn fiets wilt hij naar boven tillen wonen in een flat en schuurtje beneden.( strax gelukkig niet meer lekker man heb er zin in.

gr loesmari

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wat ik kan doe ik zelf, maar als ik hem iets vraag doet hij het meestal meteen.
    Ik kan ook niet meer goed bukken en als ik iets laat vallen raapt hij het meteen op.
    Ik heb niks te klagen, hij is heel behulpzaam en lief! (zou hem ook mooi staan :) )

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    mijn man als ik het vraag dan doet ie wel de kleine dingetjes zoals glas weg zetten ofzo.. maar als ik vraag om iets op te ruimen (die rommel die dan weer eens gemaakt heeft) dan moet ik het 3 keer vragen en als er dannog nik sgebeurd dan doe ik hetzelf wel en dan kan die in 1 keer wel opruimen... maar ja ik heb nu mijn eigen hulp.. mn schoonmoeder... die doet nu het meeste in het huishouden omdat ik nu al 2 dagen met weeen steken en krampen loop en het zet niet door..

voor de rest is mijn man heel zorgzaam voor mij en ongerust hoor maar opruimen pffff

6. BlueGirl

BlueGirl Actief lid

21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    hmmm vergeleken bij die van jullie is mijn vent wel erg hoor! Maar hij doet echt haast niks... soms loop ik hem weken aan zijn hoofd te zeuren om dingen te doen (denk aan klusjes in huis... zijn pas verhuisd) en ik mag het ook niet aan iemand anders dan vragen of die het even wil doen...

Ik heb hem trouwens al vaker gezegd de laatste tijd dat hij moet veranderen anders heb ik er geen zin meer in met hem... ik moet nu ook alles haast zelf doen dus dan gaat ie maar lekker ergens anders niks lopen doen... het enige dat hij dan doet is lachen en zeggen "ik zie je wel lachen hoor!" en dan ben ik dus echt wel boos hoor....

maarja...

Liefs Wendy

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Mijn man is echt super. Het huishouden hoeft hij van mij niet te doen, omdat ik nu thuis ben en hij full-time werkt. Ik moet bekennen dat ik het soms best laat verslonzen als ik geen zin heb of het te warm vind. Nou, je zal hem dan echt niet horen zeuren. Verder helpt hij met tillen, etc...echt alles.

Maar wat ik wel jammer vind, is dat hij me niet wat vaker trakteert op een massage. Zou dat echt goed kunnen gebruiken nu. Maar ja, eigenlijk mag ik al niet klagen.

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Mijn man klaagt inderdaad ook nooit als het huis een keer niet netjes is, of de afwas nog op de aanrecht staat... Als ik een keer geen zin in de afwas heb, kan k m gerust laten staan tot de volgende morgen, daar zal hij niks van zeggen :)

9. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ooh... :oops: ik ben echt verwend want massages krijg ik ook om de haverklap. En voetenbadjes. Erg he... :D

Misschien kun je als hint massageolie geven. Zo direct moet je vaak wel zijn bij mannen ;) Soms is het geen onwil maar hebben ze simpelweg geen idee hoeveel goed dat doet.

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Mijn man heeft ook een drukke baan en als hij thuiskomt is hij ook erg moe.
    Hij heeft dan ook echt geen puf meer om mij nog te helpen met klusjes. Ik doe wat ik nog kan...en met deze hitte is het niet veel. Maar mijn man zal dan ook niet klagen als het huis een "bende" is of dat de was niet gestreken in de kast ligt.
    In het weekend kookt hij dan wel en zal hij stofzuigen, maar daar blijft het tegenwoordig ook bij.
    Hij is nu niet meer zo zorgzaam als bij de eerste zwangerschap.. vind het al weer wat gewoon worden.

11. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik ben beneiuwd hoe mijn man er deze keer tegenover staat.

De eerste zwangerschap was hij niet super behulpzaam. Ik kreeg wel ontbijt op bed omdat ik zo misselijk was maar verder deed hij niets in het huishouden. Pas toen ik bevallen ben is hij mee gana helpen.

Nu merk ik wel dat hij al 2 dagen zorgt dat ik niet ana Lars hoef te denken als hij thuis is. Hij geeft Lars te eten en speelt met hem en houdt hem bezig. Dat is wel erg lekker dan kan ik ff bijkomen.

12. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Mijn man helpt ook veel mee. Is erg bezorgd altijd, heel lief. Zwaar tillen mocht ik sowieso al nooit van hem, haha. Maar voordat ik zwanger werd was ie ook al heel zorgzaam en behulpzaam...

13. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Mijn hubby is nu ook veel behulpzamer dan voordat ik zwanger was. Als ik bv boodschappen heb gedaan, heeft hij liever niet dat ik ze uit de auto haal maar het laat staan tot hij thuis is, zodat ik niet met die tassen hoef te sjouwen. ;)

En met het huishouden netzo. Als hij vind dat ik op 1 dag teveel gedaan heb, krijg ik te horen; "doe je morgen dan lekker rustig aan alsjeblieft?" Ook helpt hij met stofzuigen, opruimen, kattenbak en konijnenhok schoonmaken, vaatwasser in/uitruimen, wasjes. Van het weekend moest en zou ik de klerenkast helemaal leegruimen en reorganiseren. Ik ben eerst alleen begonnen, maar 's avonds heeft-ie lekker meegeholpen en alles in de kast schoongemaakt enzo. :D

Ja, hij is best wel lief...

Groetjes!

14. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    mijn mannetje doet NIKS in de huishouden...
    maar jah toen ik bij hem introk was er dus ook al 8 jr niks aan het huis gedaan...

gelukkig is nu alles lekker mooi en schoon...
    dat heb ik gedaan toen het niet niet zo warm was...
    moet eerlijk zeggen dat ik de huishouden niet echt bij hou met al die hitte...
    dat trek ik gewoon even niet...

dus het is weer even rommelig...

maar jah, maar verder is mijn mannetje wel bezorgt...
    niet over... maar bezorgt....

bijv over eten, wat ik eet en of ik genoeg drink.... en of ik genoeg slaap....
    elke avond zit ie ook te praten tegen me buik... (met zijn hoofd tegen buik aan.... en kusjes geven :D wel liefff.....)

maar jah hij weet gewoon even niet wat ie wel of niet kan doen...
    met deze hitte is ie namelijk vaak weg met vrienden en zo...
    motor rijden enz...

en ik zit elke dag binnen want ik heb geen auto....
    we hebben alleen maar motors dus deze zomer ben ik verdoemd.... :(

ow jah en tillen kan k vergeten... dat mag ik niet want dan word ie boos :p

15. cindypascal

cindypascal Actief lid

26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    mijn vriend zegt altijd wel van doe maar rustig aan vandaag blijf maar lekker zitten, als ik thuis kom doe ik wel stofzuigen-poetsen enz.
    maar als hij dan thuiskomt, komt er helemaal niks van.
    als het me dan te veel wordt ga ik het zelf maar weer doen.

hij bedoelt het vast goed maar er komt niks van terecht.

gr. cindy

16. pooh7605

pooh7605 Actief lid

20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Ik zou willen dat de mijne wat meer zou vragen en zijn intresse toont. Als ik verdrietig ben of niet lekker in mijn vel zit dan kan ik wel op hem rekenen na een tijdje. Omfat hij meer dan fulltime werkt en ook nog aan ons huisje klust doe ik de meeste dingen thuis. Kan niet alles van hem verwachten misschien als ik op het einde van mijn zwangerschap ben.Ik doe meestal de boodschappen als hij er niet is en til ook het meeste maar dat ziet hij niet dus kan ie me ook niet helpen maar als ik het vraag aan hem dan doe helpt hij me wel. Hij heeft meestal de auto dus ik loop naar ons buurtwinkeltje om wat inkopen te doen en zeg ook tegen hem dat ik niet veel kan kopen want tis veel te zwaar voor me en maakt daar ook geen problemen van.
    Voordat ik zwanger werd was ik al niet erg fan van het huishouden en kon ie weleens geirriteerd raken als er bijv. niet opgeruimd was maar nu laat ie het een beetje voor wat het is. Hij weet dat ik pijn heb in mijn rug en niet alles in één keer kan doen.

Hij zou misschien wat meer interesse kunnen tonen in de zwangerschap, als ik erover praat dan is ie wel lief en praat mee maar hij zal er zelf niet over beginnen. MIsshien als ie de echo heeft gezien dat het wat meer werkelijk voor hem wordt.

Vind het van de ene kant ook wel fijn dat ie niet de gehele tijd dingen aan me vraagt en overdreven gaat zitten doen want daar zou ik ook niet tegen kunnen. Ach voel me net een zeikerd die nooit tevreden is. Hij is er voor me als ik hem nodig heb maar je wilt toch altijd wat meer.

17. Raomi

Raomi Actief lid

4 mei 2006
    130
    0
    0
    Mijn vriend gaat er echt super mee om. Hij heeft eigenlijk heel gemakkelijk wat extra dingen op zich genomen, die ik niet meer mag doen (kattebak, zwaar spul sjouwen), maar ook als ik lekker zit en de wasmachine piept dat ie klaar is, staat hij op voordat ik op kan staan, en gaat hij de was ophangen! Hij is bezorgd, zonder TE, te zijn. Ik heb dan ook nog nooit zoveel genoten van het mooie weer en van het tuin zitten dan nu ik zwanger ben.
    Gewoon die kleine gebaartjes, even over mijn buik strijken, een kusje, ik ben dan ook super-de-super verliefd op hem (en dat na 7 jaar...!!).

18. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik mag me gelukkig prijzen met mijn vriend. Het huishouden hadden we al opgesplitst, omdat we allebei fulltime werken. Maar nu met deze extreme vermoeidheid, wilt hij dat ik 's avonds als we thuiskomen van het werk, even ga liggen. Hij maakt mij dan wakker als het eten klaar is. Ik sliep normaal nooit overdag, ben wel blij dat hij mij even lekker laat dutten. Over een drie weken verhuizen we naar ons nieuwe huisje en hij heeft iedereen opgetrommeld om te komen helpen. Ik mag namelijk niks doen van hem. Nou dat kan ik dus echt niet he! iedereen bezig en ik zitten? echt niet. Ik heb al gezegd dat ik dat gene meedoe wat ik kan en word ik te moe dan trek ik me ff terug.

19. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Mijn mannetje doet heeeel veeel, ik mag bijna niks doen van hem.

Hij doet de boodschappen, huishouden en klust nog in huis om dingen voor de geboorte af te krijgen.

Als we samen even weg zijn geweest naar de winkels, mag ik geen een tas zelf dragen, ja me handtas wel hahaha

Het enige wat ik nog doe is koken en helpen met afdrogen en dat laatste doet hij soms helemaal alleen!

Hij wil dat ik een middagdutje doe en lekker met een boekje in de schaduw ga zitten en verder niks.
    En ik verveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel me nu wel een beetje, zeker met dat warme weer hoor! 8) :( :eek:

Doe geen oog dicht en mijn middag dutje komt ook niet veel van, want daar is het te warm voor binnen.

En nog klacht mijn mannetje niet hoor, ook hij heeft het warm! :(

Nou ja ik ben blij dat hij mijn mannetje is, ik heb echt met hem geboft :)

gr. Patricia

20. sim

sim Niet meer actief

mijn mannetje is ook wel bezorgd maar niet te, hij wil niet dat ik me te druk maak (aangezien we nogal wat stress hebben gehad) hij is veel stressbestendiger dan ik, ik trek me veel te veel van alles aan en daar is hij dan bezorgd over. verder wat dingen doen in huis, ja kattenbak en honden uitlaten neemt hij wel hoofdzakelijk op zich, maar voor de rest doen we alles gewoon samen, als hij afwast doe ik iets anders of andersom net als voor de zwangerschap eigenlijk. hij werkt fulltime dus ik neem dan het grootste deel huishouden op me (vind ik ook normaal en bij ons passen) ik heb nu weer meer energie dan de eerste 12 weken dus ik vind dat eigenlijk wel lekker om weer meer te kunnen doen (alleen met die hitte ga ik ook over op mijn elfendertigste tempootje. 's avonds voor het slapen leest hij mijn dikke zwangerschapsboek (haha hij was gister bij tip 116 na de bevalling stiekum heb ik ff gespiekt hihi) hij gaat deze week een muziekbeestje kopen en dat wil hij elke avond afspelen op mijn buik voor het slapen gaan, dat had hij ook ergens gelezen smelt smelt 8)

Deel Deze Pagina