Hulpverlening!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dikra09, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dikra09

dikra09 Lid

14 mrt 2009
    74
    12
    8
    Hier heb ik ook al antwoord op gegeven.

Zij hoort verder niet bij een traject.Zij heeft onze dochter een aantal keer geobserveerd op de psz en dacht mee aan een vervolgplek.

2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    ok, dan zou ik een afsluitend gesprek plannen, misschien telefonisch.

hierbij bedanken voor de begeleiding en advies en vragen of er vanuit haar nog openstaande punten zijn. Zo niet, bedankt en we hoeven geen vervolggesprek meer.

uit het verhaal krijg ik meer de indruk dat zij blijft bellen omdat er volgens haar nog open eindjes zijn? Of heeft ze de indruk gekregen dat ze een langdurige begeleidings-opdracht heeft gekregen?
    Hebben jullie de vraag aan haar duidelijk afgebakend?

3. dikra09

dikra09 Lid

14 mrt 2009
    74
    12
    8
    Ik heb geen idee.Ik denk dat het meer is omdat wij niet direct het advies hebben opgevolgd vanuit het audiologische centrum.En een aantal keren hebben opgestart en weer afgezegd ivm twijfel.Nu hebben we het traject gehad en is er daarvan uit een advies gekomen en die hebben we opgevolgd.Nu vind ik haar hulp wel genoeg vond ik al eerder maar komt niet helemaal aan denk ik!!!

4. misa

misa Niet meer actief

Als het niets verplichts is, dan zou ik echt proberen heel duidelijk af te kappen, of af te ronden. Als het mondeling te lastig is, dan zou ik het per mail doen.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.579
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou gewoon eerlijk bij haar benoemen hoe jij haar woorden van vorige keer heb ervaren en dat je deze als zeer bedreigend heb ervaren.Geef duidelijk aan dat alles nu goed loopt en dat je het contact bij dezen opzegt.
    Werkt zij hier niet aan mee dan neem je contact met haar meerdere op en vertel je wat er speelt en dat je niet gediend bent van zulke praktijken.
    Je mag best voor jezelf opkomen en laat je niet intimideren want het is ook een bepaalde tactiek om jou op je zwakste punt te raken en dat is je kind.
    Jij bent haar moeder en laat je niet onzeker maken hoe moeilijk dat soms ook is.
    Vind je dit gesprek moeilijk laat het anders door je man doen of een ander vertrouwenspersoon.
    Je hoeft niet alles te pikken en te slikken wat er wordt gezegd.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.579
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    En inderdaad je kunt wanneer je het echt heel lastig vindt of het is te emotioneel om te benoemen dan kun je het zeker via een email doen.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Om van deze lastige tante af te zijn.

Kan je ook vragen bel ons nog eens over een half jaar hoe het er voorstaat tot die tijd zou je graag de rust hebben om wat nu in gang gezet is voort te zetten.

Als er hulp nodig is je altijd daar voor open zal staan. Je het niet fijn vind dat er gedreigd woord met veilig thuis. Dat je er bang van woord je graag open eerlijk wilt blijven maar nu de weg los van haar wilt volgen. En wil ze als nog een vinger aan de pols dat je liever een collega hebt. Zo toon je goede wil.

En geef jij je grenzen aan.

8. dikra09

dikra09 Lid

14 mrt 2009
    74
    12
    8
    Bedankt dames voor jullie reacties!

Maar vinden jullie het ook niet een beetje raar om met veilig thuis te gaan dreigen als je geen onderzoek wilt?

Ze kreeg gewoon zorg hoor!
    En ging naar psz en logopedie!

Dus we deden er wel wat aan...

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Uit jouw verhaal maak ik op dat het om integrale vroeghulp gaat. Al kan ik het ook verkeerd hebben. Wij zijn daar sinds een tijdje mee begonnen en deze mevrouw heeft ons gezegd dat ze ook na het adviesgesprek contact met ons blijft houden ongeacht wat eruit komt om ons te helpen met alles wat er eventueel op volgt. Zoiets lijkt mij gewoon mogelijk om af te kappen nu jullie bij het punt zijn waar jullie moesten zijn. Als je haar zo vervelend vind zou ik een mail sturen. Maar misschien wil ze wel contact houden om te kijken hoe deze hulp bevalt en hoe jullie als ouders onder deze hulp zijn?

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Als het integrale vroeghulp is, is mijn ervaring dat zodra er een plekje is/antwoord op je hulpvraag, dat ze afronden dmv een verslag (2x hulp gevraagd bij IVH), dus dan vind ik het idd vreemd zoals het loopt.

Voor topic starter: zoals ik het begrijp heb je het advies dus eerst soort van aan de kant geschoven (geen verwijt hoor, ik weet hoe moeilijk het is dat het niet goed gaat met je kind te accepteren), maar nu volgen jullie het toch op, ik neem aan dat ze gaat starten bij kentalis? Daar heb ik goede verhalen over gehoord. Ik zou naar deze mevrouw gewoon heel direct zijn, vragen waarom ze het nodig vindt om er bovenop te zitten nu jullie al dit in gang hebben gezet, dat ze jullie bij kentalis (of andere organisatie) vast prima kunnen adviseren als er nog meer zorgen komen.

Deel Deze Pagina