Humanitaire ramp in hoorn van Afrika

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sparkie, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeybee1983

22 jul 2008
    60
    1
    8
    wat een reacties hier gelezen zeg... deze beelden gaan mijzelf ieder geval heel erg aan het hart. Ik bedoel Somalie is ook wel een heel complex probleem met de al shabaab daar aan de leiding in grote gebieden, totale wetteloosheid, moeilijk om daar zowiezo hulp te bieden.

Ik vind het wel echt heel erg om te lezen dat Afrika's mentaliteit moet veranderen erg generaliserend. Heb zelf in Kenia gewoond en de jeugd wil echt een verandering en is alles echt zat ( mn man wil zelf de politiek ingaan juist voor die verandering). En die verandering komt er ook heeft alleen wel tijd nodig. Kijk Afrika komt alleen in beeld met rampen oorlogen etc. er gebeuren gelukkig ook hele goede dingen. Journaal is helaas al lang niet meer objectief...:x

Ik zou dan geld geven wat niet via de overheid gaat maar via lokale stichtingen, projecten.

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Pardon???

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Helemaal mee eens hoor! Natuurlijk kan dat niet!
    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het vreselijk wat er gebeurt en draag ook heus mijn steentje bij.

Maar ik blijf het te ver gaan vinden om met een opgeheven vingertje naar het Westen te wijzen. Ik denk dat het van meerdere kanten moet komen.

En ik ben van mening, dat de inwoners van het westen ook veel doen om mensen uit de armere landen een helpende hand te bieden.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Precies! Je hebt verwoordt wat ik bedoelde. Kreeg het er warm van zeg...ga alsjeblieft niet denken dat ik die arme mensen daar veroordeel. Ben er juist van mening van dat de bevolking er niks aan kan doen, maar juist de dupe zijn van....

En of dat nou de Westerse wereld is...of hun corrupte regering...
    Ik geef liever een donatie aan een lokale stichting of lokaal project. En dan het liefst goederen. Omdat ik dan weet dat het niet bij een regering blijft hangen.

Ik heb zelf vrijwillig voor giro 555 gewerkt (belteam Haiti)...doe het niet weer. Is natuurlijk super als je er aan doneert, maar er blijft wat mij betreft te veel geld hangen en kleven waar het niet hoort.

Maar je hoeft mij niet te vertellen dat ik er niks van weet en me er beter in moet verdiepen. Op die manier wordt het persoonlijk en daar ben ik niet van gediend.

Ik heb een standpunt en een ander ook; ik val niemand persoonlijk aan.

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik ben niet hulpmoe.. maar wat er nu speelt.. speelde er in de jaren 70 en 80 en 90 en 2000 ook.. zoveel geld is er door mensen overgemaakt door de jaren heen en zo weinig hulp komt daadwerkelijk op de plaatsen terecht.
    Als sinds ik klein ben zien we het filmpje met het kleine kindje met hongerbuikje en vliegje bij het oog.. en omdat je maar zo weinig ziet gebeuren zap je verder op de TV.. om dan weer een nieuwsitem te zien dat er weer een hoge baas van een hulpgevende instantie is opgestapt met een gouden handdruk.
    Zolang dat gebeurd geef ik niets.. bij de tsunami gaf ik wel, omdat ik toen met mensen te maken had die ik wel kende en waarvan ik ook wist dat geld op de juiste plaatsen terecht zou komen.
    Ik vind het vreselijk wat daar gebeurd.. maar nee, ik geef nu geen cent.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wat een reactie.... :D

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Nee dat is zo. Dat is ook vervelend.
    Maar je vertelt je verhaal zo dat het als feit opgevat moet worden. Dat stoort me.
    Dan heb je je duidelijk niet in de materie verdiept. Dat wilde ik ermee zeggen.

Ik begrijp dat je veel met de mensen te doen hebt net zo als vele anderen ( gelukkig). Maar de oplossingen waar jij het over hebt zijn gewoon niet effectief gebleken.

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    ;)...

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja dat vond ik dan wel weer humor hebben. ;)

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jammer genoeg geen enkele...

Deel Deze Pagina