extreem? huilen & open mond.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vagans, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

hallo

mijn dochtertje is nu ruim 2 1/2 maand oud.

vanaf de dag dat ze geboren is tot nu heeft ze al veel meegemaakt! 3x opname ziekenhuis ivm te hoor Bilirubine gehalte en reflux klachten. Daarna 1 1/2 week in Limburg geweest waken bij mijn schoonmoeder die daarna is overleden en nu zitten zij en ik bij mijn ouders omdat ons huis geterroriseert wordt door een muizenplaag en we zijn hard op zoek naar wat anders (we huuren) h

sinds een week of 2 is ze enorm veel aan het huilen! de hele dag door! echt krijsen! soms met en soms zinder tranen. Ze slaapt hierdoor natuurlijk ook niet heel veel.

Ik probeer haar zo veel mogelijk van de 3 R'en mee te geven maar dit is niet altijd even makkelijk.

Ook heeft ze altijd haar mond open! en maakt soms een snurkend gelijd (ookal is haar neusje schoon)

Ik weet soms echt niet wat ik er mee aan moet, ze blijft gillen, krijsen, huilen, spartelen... ik probeer van alles! Troosten, niet troosten... niks helpt :(

Het lekkerste vind ze nog drinken bij mama (ze krijgt BV)

iemand tips voor mij?

alvast bedankt!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Krijgt ze medicijnen tegen de reflux?

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Jeetje, arme kind!
    Heeft ze medicijnen tegen reflux? Moeten die niet opgehoogd worden??

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Mijn dochter heeft ook reflux en maakt ook snurkende geluiden (ze is niet verkouden en neus is ook schoon) en klinkt heel vol.
    Ook klinkt ze alsof ze moet hoesten dat het dan weer over is zo zaagt ze.
    Volgens ka allemaal symptomen van reflux..

Heb je ook het bedje wat schuin staan?

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

ze krijgt geen medicijnen, kreeg zantac maar hier ging ze verschrikkelijk door spugen. Ik heb toen alles waar zei lag schuin gemaakt. Nu gaat het een stukke beter! Ze heeft er nog maar weinig last van en meer dan na de voeding hoog houden is niet echt meer nodig...

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Geen allergie?
    Jij niet wat anders gegeten de laatste tijd?

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou ja, je zegt dat ze er minder last van heeft maar weet je het wel zeker, het zou heel goed een reden kunnen zijn waarom ze zoveel huilt. Reflux heeft niet perse met spugen te maken, het kan ook heel goed verborgen reflux zijn waarbij de zure voeding weer terugstroomt in de maag en dat doet echt pijn. Ik zou echt nagaan of dat het niet is want dat is wel heel vaak de oorzaak van veel huilen. Je hebt ook andere medicijnen dan Zantac. Ik zou morgenochtend je kinderarts bellen en overleggen.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Jeetje, wat vervelend voor jullie! Het klinkt alsof ze ergens last van heeft, ik zou niet kunnen bedenken waarom ze anders de hele dag huilt. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ze overprikkeld is gezien de situatie die beschrijft.
    Misschien even langs de huisarts?

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

De huisarts komt 5 augustus weer terug, we wilde het tot dan aankijken en anders idd langs gaan.

haar reflux klachten waren: spugen, herkauwen en vooral versclikken en daardoor blauwe lippen! Dit heeft ze dus niet meer, af en toe wel wat opgeven (met witte spikkels) maar dan huilt ze juist niet...

allergie, heb ik heel veel last van, vriendlief ook wel wat... Ik heb dit al eens aan de kinderarts(en) gevraagd maar die wuivde dit weg omdat ze te klein zou zijn???

Ik zelf heb niks geks gegeten...

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nou ja, heeft die kinderarts nooit van koemelkallergie bij baby's gehoord? Vreemd om dit zo maar weg te wuiven. Bij KMA zijn er meestal ook ander symptomen, zoals eczeem, typische ontlasting etc. Maar goed, dat hoef het natuurlijk helemaal niet te zijn. Maar idd straks langs de huisarts. Ze huilt niet voor niets zo veel, er moet iets zijn.

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ze heeft even een droog huidje gehad, wangen en achterhoofd... maar dit is nu zo goed als over.

12. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Hoi
    mijn zoontje heeft vanaf dat hij 10 weken was ook twee weken alleen maar gehuild, niet slapen en echt krijsen de hele dag door!

Bij hem had het ook te maken met reflux, hij heeft nu medicijnen en het gaat heel goed. Ook ben ik meer rust en regelmaat gaan invoeren. Ik voed hem, speel met hem, even in de box of speelkleed zodra hij moe wordt, (gapen, ogen wrijfen) verschonen, bakerzak aan, optillen tegen me aan houden, 1 liedje zingen en in zijn bedje leggen. sinds ik dat een tijdje volgehouden heb slaapt hij als een roos! voorheen sliep hij eigenlijk nauwelijks overdag nu slaapt hij 3 tot 3.5uur achter elkaar!

ik denk dat het bij mijn zoontje een combi was van en teveel onrust en reflux klachten!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, het is echt zwaar als je kindje zoveel huilt! ik was aan het einde van de dag echt helemaal op! Misschien is het ook goed om even iets voor jezelf te doen, even weg en je kindje bij je man/vriend/ouders laten. Om zelf ook eventjes tot rust te komen.

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Mijn dochter deed ook niet spugen van reflux maar had dalingen in hartslag en saturatie.
    (was na geboorte opgenomen anders zou ik dit natuurlijk niet weten)
    Later kwamen pas de andere klachten zoals wegslikken, hoesten, niezen, spugen, etc erbij.

Ook heeft ze kma, ze bleef maar krijsen en krijsen...
    De hele dag.... Na een paar weken via ha andere voeding voorgeschreven gekregen en toen ging het al een stuk beter!!

Dus zou het zeker even overleggen!

14. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    wij gaan trouwens sinds een week ook naar een osteopaat vooral omdat ik echt niet meer wist wat ik nou moest! en ik heb zoiets baat het niet schaadt het niet! sindsdien spuugt hij ook veel en veel minder!!

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

niezen doet ze ook heel veel! altijd 2x achter elkaar!

16. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Niezen is niet abnormaal hoor. Zowel mijn zoon als mijn dochter hebben in het begin heel veel geniest, en wel 5 keer achter elkaar. Mijn dochter niest elke dag regelmatig. En beiden hebben ze verder geen klachten gehad.

17. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Dochter niest ook altijd 2x of ze moet in het licht kijken dan wel s 5 keer ;)

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ow okeey, dat niezen hoefd niks te betekeken dan.

Ben benieuwd wat de dag vandaag brengt...

19. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    hoe gaat het vandaag??

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Vanmorgen was het weer krijsen (ongeveer 3 kwartier) vanmiddag heeft ze gehuild maar niet gekrijst en vanaaf heeft ze wel weer ff flink lopen krijsen en nu ligt ze net te slapen!

Ik had een speentje gekocht, ik houd daar niet zo van maar ik dacht miss alleen op het ergste moment om even te troosten, maar deze spuugt ze meteen uit of gaat nog harder huilen. T arme kind is soms helemaal schor!

Het is ook vaak de ene dag heel erg , de dag er na weer meer, en dan weer minder en zo maar door...

Deel Deze Pagina