werk weigeren terwijl werkloos

Discussie in 'De lounge' gestart door jamejozie85, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jamejozie85

jamejozie85 Niet meer actief

hoi hoi,

ik werd net door het uitzendburo gebelt, ze vroegen mij wederom schoon te maken bij de AVEBE ( onder andere verwerking van aardappels tot zetmeel) ik heb dit werk al een 3/4 jaar gedaan, maar was er echt spuugzat van, kreeg al meer kommontaar dat ik dinge vergat, werk werd steeds uitgebreider in minder tijd etc etc.
    daarbij kreeg ik geen km vergoeding en de werktijd was van 17.30 tot 19.30.

nu belde ze me dus of ik dit werk weer wilde hervatten op een andere lokatie ( verder weg voor mij) voor 3 weken, ik heb gezegt nee, dmv geen km vergoeding schiet het niet echt op aan wat ik er aan over houdt,

nu verklaren mensen me voor gek omdat ik nu werkloos thuis zit, ( even voor de duidelijkheid ik vraag beslist GEEN uitkering aan of dergelijke) omdat ik werk wil doen waar ik plezier in heb, voor ons huishouden zijn we niet finc. afhaneklijk van mij, alles wat ik inbreng zijn extra's

wat is jullie mening hierover???

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou het ook niet doen.

Je vindt het niet leuk, levert bijna niks op en je bent er niet van afhankelijk.

Ik zou het ook weigeren.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    gewoon niet doen..

4. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Als je verder geen uitkering hebt zou ik sowieso niet weten waarom je niet zou "mogen" weigeren. Als ik het werk niet leuk had gevonden deed ik het ook echt niet! Groot gelijk zeg ik dus..

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik geef je groot gelijk.
    Ik ben momenteel thuismama, en ben een tijdje geleden door mijn oude werkgever (mbo school) gevraagt of ik terug wilde komen voor 2 maanden.
    Nu wil ik best wel weer aan het werk, maar niet voor maar 2 maanden.
    Dan moet ik voor 2 maanden snel opvang zien te regelen voor Valerie.
    En als ze dan gewend is aan de opvang, dan zijn de 2 maanden alweer om.
    Ik heb het dus ook niet gedaan.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    In dit geval zou ik het ook niet doen.. Omdat je geen uitkering o.i.d. ontvangt, vind ik dat je zelf mag weten wat je wel en dus niet aanneemt..

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad

Mee eens

8. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sluit me helemaal aan bij de rest! Er komt vanzelf wel iets op je pad wat je wel leuk vind en daar moet je dan ook 100% voor gaan. Maar als je hier al ervaring mee hebt, en er toen al geen plezier in had, dan had ik het ook zeker niet weer gedaan.

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dus je stopt ergens mee omdat je het niet leuk vindt, vervolgens bieden ze je dezelfde baan weer aan? :(
    Nee duh ik had ook geen ja gezegd!

10. jamejozie85

jamejozie85 Niet meer actief

ja blijkbaar beviel ik ondanks het commontaar wel, want ook de oorspronkelijke lokatie wilde me terug voor de zomervakantie....

ik vroeg het me toch af omdat mensen vaak zeggen, nou dan heb je teminste iets.... ja leuk, meestal zijn dat mensen die dat zeggen die wel hun "droombaan" hebben

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ben het met je eens hoor. Als je er niet financieel van afhankelijk bent, zou ik ook alleen werk doen wat ik leuk vond.

12. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Als ik er niet financieel afhankelijk van zou zijn, zou ik het ook niet doen. Ik wil met plezier naar mijn werk en anders niet.
    Groot gelijk. En wat anderen denken is hun probleem.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zolang jij geen WW uitkering ontvangt, is het toch jouw beslissing of je gaat werken of niet? Waarom hebben andere mensen daar commentaar op?

14. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Geen haar op mijn hoofd die er dan aan zou denken daar te gaan werken.
    zowiezo flut uurtjes en ver van je vandaan jaaaa daaaaaaaaaaaag!

15. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik ga met de rest mee en ben het met je eens, werk weigeren terwijl je zoekende bent en van een uitkering leeft vind ik not done.
    Maar in jouw situatie zou ik ook bedanken en vind ook niet dat andere mensen daar wat over te zeggen hebben.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als het voor jou niet financieel nodig is om te werken, zou ik dit soort baantjes idd ook weigeren en op zoek gaan naar een baan waar je het wel naar je zin hebt.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik snap uberhoubt niet waarom ze denken dat je maar zoiets moet accepteren want dan heb je wat...
    Als je niet gesteund word financieel, lijkt het me heel logisch om iets te zoeken wat je leuk vind..

18. Samama

Samama Niet meer actief

Ik zou ook weigeren.
    Als je niet HOEFT te werken omdat het financieel niet nodig is maar je wel iets leuks wilt doen, zou ik gewoon kijken totdat je wel iets leuks tegenkomt.

19. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.617
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik zou het ook niet gedaan hebben hoor.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je het voor het geld niet hoeft te doen, dan kun je lekker wachten tot er iets leuks voorbijkomt. Mensen die het geld wel nodig hebben (en dus een uitkering aanvragen) mogen wat mij betreft niet te kieskeurig zijn.

Deel Deze Pagina