Hallo dames, Voor de vrouwen die al zwangerzijn; Congratulations, so happy for you!! Voor de dames die net als mij een kinderwens hebben; Heeel veel succes en ooit lukt het wel als het ons gegund is. Met gods wil zeg ik altijd . Ik ben nieuw hier op het forum en heb een vraag, hoop dat iemand me ermee kan helpen. Heb van kennissen gehoord dat zei na meerdre mislukte iui/IVF pogingen kinderaspirine zijn gaan gebruiken en dat dat tot een succesvolle zwangerschap heeft geleidt. Ik wil graag weten of hier iemand is met ervaring of kennis, want ik weet dus niet wanneer je moet beginnen met die bloedverdunners en wanneer ermee te stoppen. hopend
Ik gebruik ze ook, op aanraden van mijn arts. Met een verse poging start ik ermee op de dag na de punctie, met een Cryo poging met Progynova start ik op CD1. Ik gebruik Acetylsalicylzuur cardio 80 (op recept) Ben trouwens wel benieuwd of je al ergens onder behandeling bent en hoe lang je het al probeert. Ik weet niet of ik het zelf zonder doktersrecept had durven te gebruiken.
thx, ik mag hoop ik volgende maand beginnen met prikken, maar ik moet nog ong. 5 kilo afvallen. heb vanochtend de echo gehad en een gesprek. heb gevraagd naar voedingssuplementen zoals tarwekiemolie teunisbloemolie en de kinderaspirine. Zij adviseren iig foliumzuur en als je zelf iets erbij zil is het je eigen keuze. maar het kan geen kwaad waarom krijg jij het voorgeschreven en waar ben jij onder behandeling als ik dat vragen mag?
thx maar waar zien ze dat aan. ziet het het slijmvlies er dan niet goed uit ofzo. want mijn kennissen kregen het niet voorgeschreven zij hebben het ook uit hunzelf geslikt na meerdere mislukt pogingen, of zal het iets zijn wat ze in nederland zoiezo niet doen..
Er is al veel onderzoek geweest naar allerlei medicijnen en combi's daarvan en er is geen enkel medicijn gevonden wat echt goed helpt in "normale" gevallen. Alleen als er iets gevonden wordt, kan in heel enkele gevallen het gebruik van kinderaspirine zoals Ascal helpen. En dan nog biedt het geen garantie Weet je, ik denk altijd maar zo, als het echt zou helpen, had men het al lang aan iedereen in de MMM voorgeschreven. Ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen om zelf te gaan experimenteren met iets als Ascal of zo.
Ik heb het ook al vaker gehoord inderdaad (met wisselende uitkomst). Er zijn vrouwen die het op aanraden of in overleg met hun arts doen, maar ook vrouwen die het gewoon zelf hebben ingevoerd. Informeer eens hoe jouw arts er over denkt en bel eventueel ook gewoon uit jezelf met een paar andere ziekenhuizen. Dan krijg je misschien een beter beeld van het algemene advies en nog belangrijker, de reden waarom wel / niet kiezen voor een behandeling welke wordt ondersteund door bijv. aspirine. Elmo *heeeeeel veel geluk!*
Ja, het is en blijft natuurlijk expirimenteren. Denk dat ik de eerste IVF poging zonder doe, maar dat ik het toch eens goed ga bespreken met de arts. Ben nog nieuw en misschien vegen de artsen het daarom snel van tafel en gaan ze er verder niet op in. Hoop niet dat het zo is maar als het de 1e x niet lukt ga ik toch ff aandringen voor een goede uitleg. Hoop dat het de eerste keer al raak is inshallah