Sietske H. verstikte eigen baby's

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Hansje123, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    AMSTERDAM - Sietske H. (26) uit het Friese Nij Beets heeft haar vier baby's door verstikking om het leven gebracht. Het gaat om drie meisjes en een jongetje die ze baarde in de periode van juni 2003 tot juni 2009. Het laatste baby'tje was een meisje, dat ruim een jaar voor de aanhouding van de vrouw werd geboren en omgebracht.

Dat heeft het OM dinsdag bekendgemaakt. De rechtbank in Leeuwarden begint dinsdag met de rechtszaak tegen Sietske H..
    Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt H. ervan dat ze de pasgeboren kinderen direct na de bevalling heeft gedood. Daarbij gebruikte de vrouw drie keer haar handen en een keer - bij het eerste meisje - een kussen. Bij twee baby's werd ook een kledingstuk in de mond gestopt en bij een is een plastic tas of zak om het hoofdje gebonden.
    De eerste baby, een meisje, werd in juni 2003 om het leven gebracht; het jongetje daarna in maart 2005. De twee andere meisjes werden door de moeder gedood in januari 2007 en juni 2009. De kindjes hebben nooit een naam gekregen. Justitie heeft ze genummerd van S 2010-258 tot en met S 2010-261.
    De lijkjes werden vervolgens in een vuilniszak gedaan en in koffers verstopt op de zolder van haar ouderlijke woning in Nij Beets, waar ze al die tijd met haar vader en moeder heeft gewoond. Haar ouders zouden de vier zwangerschappen van hun dochter, een tandartsassistente die in een praktijk in Beetsterzwaag werkte, nooit hebben opgemerkt.
    De politie ontdekte de babylijkjes begin augustus van dit jaar. Iemand uit de naaste omgeving van H., die wist of een vermoeden had van haar zwangerschappen maar nooit de kinderen zag, tipte de politie. Vervolgens werd ze uitgenodigd op het bureau, waar ze verklaarde de kinderen ter adoptie te hebben weggegeven. Bij een vervolggesprek kon ze niet de juiste documenten overhandigen en bekende ze de baby's na de bevalling te hebben gedood.
    Sietske H. was bij de pro-formazitting niet aanwezig. Zij zit nu nog in de vrouwengevangenis in Zwolle, maar justitie wil haar snel laten overbrengen naar het Pieter Baan Centrum (PBC) voor psychisch onderzoek. Vorige week maakte het Openbaar Ministerie al bekend dat er geen andere verdachten (zoals de vader of vaders) in beeld zijn.
    De zaak zal pas volgend jaar inhoudelijk worden behandeld. H. wordt officieel verdacht van meervoudige kindermoord, dan wel kinderdoodslag. Op kindermoord staat een maximumstraf van negen jaar, op kinderdoodslag zes jaar. Omdat het gaat om een meervoudig strafbaar feit, kan daarnaast nog eens een derde van de maximumstraf worden bijgeteld.

Blijft een verschikkelijk verhaal. Ik begrijp niet dat de ouders 4 zwangerschappen niet hebben opgemerkt en een buurtgenoot wel!!! wel typisch, toch.

en waarom bewaarde ze de kinderen in koffers op zolder. Dat is gewoon ziek! ze heeft ze niet eens begraven.

Dat meisje is zo ie zo ziek. hoe kan je het over je hart verkrijgen zo'n kleintje te verstikken en in een zak op zolder leggen. vervolgens gewoon doorgaan met je leven alsof er niets aan de hand is. en gelijk weer zwanger raken. en dat ook nog eens 4 keer achter elkaar!!!!

dat je 1 keer per ongeluk ongewenst zwanger raakt. en vervolgens zo gek/ziek bent om het kind van haar leven te beroven. Maar dat je er dan vervolgens ook psychisch geen moeite mee hebben en gewoon herhalen?????

opsluiten in een gesticht voor de rest van haar leven.

2. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Word er misselijk van... Brr verschrikkelijk dat iemand dat zomaar doet !!

3. gimena

gimena Niet meer actief

ik walg nog steeds van dat vrouwke.
    als ik dit lees wordt ik mee boos kan zulke mensen niet uit staan!
    erg zielig voor de kindjes :(

4. adi

adi Niet meer actief

Ik zit hier gewoon te trillen. Ze beschrijven het ook zo in detail, arme arme arme kindjes.... Op een of andere manier hoop dat ze dit heeft gedaan direct na de geboorte, dat ze de babys niet lang heeft laten lijden (van honger, kou, pijn), en dat de arme engeltjes geen pijn hebben gevoeld....

5. MissT

MissT Niet meer actief

Tranen in mijn ogen.
    Verschrikkelijk.... denk dan aan al die vrouwen die geen kindjes kunnen krijgen...

Kindjes zijn ook gewoon genummerd... bah wat vreselijk!

6. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Echt heel erg ja..kan hier ook zo verdrietig van worden...
    ik vind het ook maar raar, ook nog eens zo vaak steeds zwanger worden...de baby's waren geloof ik ook voldragen?
    vreselijk...bah, ben er helemaal naar van...:(

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bah, dit kun je als moeder toch helemaal niet lezen? Verschrikkelijk!

Ik vraag me dus wel direct af wat er met haar aan de hand is, (er moet wel een psychische stoornis spelen, lijkt mij!).
    En ik denk dat het grote larie is dat haar ouders nooit hebben gemerkt dat ze zwanger was... Hoezo, hebben die een IQ van -100 ofzo? Als een buurtgenoot het opgemerkt heeft, was het dus zichtbaar en hebben haar ouders ervan geweten. Lijkt mij geen andere conclusie mogelijk. Ziek, dat die zich er nu onderuit l*llen....

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Gestoord wijf!

Opsluiten die handel, haar hele leven lang. Die verdiend het niet om nog langer op de wereld rond te blijven lopen..

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.920
    5.236
    113
    Home
    gadverdamme wat een gestoord ziek wijf
    arme kindjes :(

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    vreselijk... ik heb ook zoiets opsluiten haar leven lang. sommige mensen kunnen geen kinderen krijgen en zij vermoord 4 kinderen in koelebloede.. vreselijk krijg en kippevel van steeds als en waar ik het lees.

11. toefje

toefje Niet meer actief

woon zelf in friesland en had het er vandaag over met een vrouwtje.
    haar moeder en vader zouden ook niet helemaal 100% zijn.
    die moeder fietste een bewonder van het dorp voor bij en die bewonder zij.gefeliciteerd je word beppe toch?
    Nee zei die moeder hoe kom je daar toch bij...
    Zo vreemd je ziet toch wel aan je dochter dat ze zwanger is.
    ik ben er echt verdrietig om.
    had ze dan aan ons geven zei ik net tegen mij man.
    warm liefde vol huis.

12. tulip

tulip Niet meer actief

o vreselijk, leg ze dan te vondeling ofzo, er zijn altijd mensen die dromen van zo'n babietje.

13. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    ik heb t gelezen en moet zeggen dat ik er echt slecht aan van ben, mijn maag is helemaal gedraait, Hoe kon je?? arme babies......

Vies vuil kutwijf...bah....kan niet uit m'n woorden komen....

14. mona23

mona23 Niet meer actief

het is super super super erg wat deze vrouw heeft gedaan. Maar om hier van de scheldwoorden naar te gaan zetten vindt ik ook niet nodig.
    Ze is ziek en heeft overduidelijk een behandeling nodig. Een gezond mens doet zoiets niet.

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Laten ze dr maar verplicht stereliseren, weten we zeker dat ze het in de toemkomt nog niet een keer kan flikken :x

16. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48

als ik wil schelden doe ik dat, t is een kutwijf klaar!

17. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    en ik hou me nog heel erg in.....

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja iedereen die iemand vermoord tegenwoordig is maar ziek.... nou vanmij mogen ze dr opsluiten en nooit meer loslaten:x

19. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Het gaat hier om 4 vermoorde schuldige babytjes, dat er dan scheldwoorden uit frustratie geschreven worden, is NIETS in vergelijking met wat deze vrouw heeft gedaan....
    Beetje jammer dat jij je dan juist "druk" maakt om DIE reactie, ipv hetgeen wat de vrouw heeft gedaan.
    Logisch dat deze vrouw "ziek" is, dat is iedereen die het in zijn hoofd haal iemand te vermoorden.
    Ik vind het niet kunnen dat alles daar dan vaak op geschoven wordt (ook door het gerechtshof)...
    Opsluiten dat mens en nooit meer loslaten!

20. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Deze schatjes hadden geknuffeld moeten worden!! Triest dat ze dit nooit hebben mee mogen maken :( 9 maanden hard gewerkt, en dan zo eindigen, vermoord worden door je eigen moeder.

Deel Deze Pagina