Hoi, Wij willen graag niet een standaard tekst maar iets leuks, knallends en grappigs voor op het kaartje. iemand ideeen????
Ik wilde ook wel iets grappigs, liefst vanuit het kind zelf geschreven. Maar ik vind het erg moeilijk. Laatst zag ik deze, maar ik weet nog niet zeker of ik hem wel wil gebruiken op het kaartje. Of het wel 'past' zeg maar; Met zijn drietjes slapen was erg fijn, maar uiteindelijk werd het bed te klein. Met papa en mama viel hier niet over te praten: zij weigerden het bed te verlaten. Dus nam ik uiteindelijk het besluit; ik ga er zelf maar uit! Maar misschien is het toch wat te melig voor een geboortekaartje. Bovendien... heb ik dan toch het gevoel dat ik voor een volgende ook weer zoiets op het kaartje zou moeten hebben. En verder ben ik nog niet zo veel tegengekomen dat met zelfs maar een beetje aansprak. Ik lees dus maar even mee.
Hoera, het is me gelukt! Ik ben op mijn verjaardag geboren! of Ooievaar, niks ooievaar, gewoon jeweetwel.... Ken de zinnetjes niet meer precies!
ter aanvulling van mijn voorgangster ooievaar, ooievaar niks te ooievaar papa heeft met mama gestoeid en uit hun liefde ben ik gegroeid (dit hadden wij bij onze zoon op het geboorte kaartje staan)
wat ooievaar, niks ooievaar gewoon je weet wel, en toen was ik er. en daarbij hadden we dan een kaartje met een baby die een kattenpult in de hand had en die het dan tegen de kont van de ooievaar schoot.
Wij hadden 'hoera het is me gelukt, ik ben op mijn verjaardag geboren!'. En laatst zag ik ergens 'om een lang verhaal kort te maken, ik ben er!'.
Hier staan er verschillende op waaronder die met de ooievaar. De grootste verzamelsite voor geboortegedichtjes
Wij hadden deze, ook veel leuke reacties op gehad: Na negen maanden binnenpret werd ik op de wereld gezet. Zoals jullie hieronder kunnen zien, ga ik luisteren naar deze naam misschien.
Wij hadden deze: " 'Kleine, gezellige en goed geïsoleerde eenkamerwoning van zeer hoge kwaliteit en met alle denkbare faciliteiten. Eigen in- en uitgang. Te huur voor een periode van negen maanden voor rustige huurder (huurster). Onmiddellijk beschikbaar, volledig pension.' Daar ging ik op in en nu ben ik eruit gezet!" Dat stond op de linkerkant van de kaart, aan de rechterkant stond dan: "Om een lang verhaal kort te maken, hier ben ik dan!" (met alle daarop volgende tekst van zn naam enz...)
Al paar keer 'ongeveer' voorbij zien komen, maar wij hadden: Wat? Ooievaar? Niks ooievaar! Papa en mama hebben gewoon gestoeid En daarom ben ik in mama's buik gegroeid Maar nu ben ik eindelijk geboren En kan ik hun nachtrust gaan verstoren En boven haar naam, geboortedatum, onze gegevens en de rusttijden hadden we ook nog staan: "Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt". Niet echt superhumoristisch maar 'diep met een grappig randje' zal ik maar zeggen
Vond deze ook wel erg grappig... Na een lange speurtocht heb ik eindelijk de uitgang gevonden Hier ben ik dan:
Die hadden wij ook wel kunnen gebruiken haha (10 dagen inleiden).. Wij hadden lekker simpel, staat in me album