Dames, Onlangs las ik in een krant of tijdschrift iets waar ik nu naar op zoek ben. Het ging over een stad/dorp/plaats in ik dacht Italie of Belgie waar kinderen vroeger 'de baas' waren. Ik heb dit nog opgezocht op wikipedia, het bestond echt. Maar wat ik nu ook aan zoekwoorden intyp op google, ik kom niet meer op de naam van die stad... Zegt bovenstaande iemand toevallig iets?
Nee. Het is geen grote speeltuin oid. Een gewone, normale stad waar kinderen het voor het zeggen hadden, tenminste, zoals ik me herinner...
Kindermuseum Explora in Rome | m.Rome-Nu.nl Dit is een museum met daarin een dorp waar kinderen de baas zijn, is dat het?
En als je in de geschiedenis van je computer kijkt welke wikipedia-sites je recentelijk hebt bezocht?
Ik geloof dat er in een stad in Turkije één dag per jaar de kinderen de baas zijn? Eén kindje is die dag ook 'burgemeester'. Las het laatst in een boek kinderboek, 'Overal en ergens', geloof ik.
In de slogan van het land van ooit zat dat wel. 'Land van ooit, het land waar kinderen de baas zijn' Verder zou ik je niet kunnen helpen
Dank je wel, dat melodietje gaat voorlopig niet meer uit mijn hoofd Geweldige serie was dat, hoop nog steeds dat dat ooit uitkomt op dvd!