So True...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MadeInUSA, 12 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    Relax, Jessi79, flipflop en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Eens. Dat ging hier niet zo. Geen app, geen schriftje, gewoon bij het brengen en ophalen even bepraten wat we bijzonder was of niet. Helemaal prima. Ik heb het nooit gemist. Draagt alleen maar bij aan verhoging van de werkdruk.
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik vond het altijd wel leuk om een foto te krijgen , maar zo’n heel verslag vond ik nergens voor nodig.
    Aan het einde van de dag kreeg ik even een update, of werd er iets verteld qua gebeurtenis (grappig, pijnlijk etc) en dat was voor mij meer dan voldoende.
     
    Syane vindt dit leuk.
  4. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.607
    3.853
    113
    Helemaal eens! En ook bij allerlei andere beroepen en instanties
     
    Syane vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.829
    25.927
    113
    Vrouw
    Eerste jaar werd een schriftelijke gevuld. Kort verslagje van de dag. Met name handig voor drink en slaaptijden. En meestal iets leuks erbij. Die schriftjes liggen in de bewaardoos samen met hun eerste pakje wat ze in het ziekenhuisaan kregen. De krant die op hun geboortedag uitkwam en nog een paar mooie aandenken aan de babytijd. Als de jongens ooit gaan trouwen hebben we een leuk cadeau

    Later kwam de app erbij met dagelijks wat foto's erop. En algemene en persoonlijke mededelingen. Persoonlijk in de trant van 'x zijn luiers zijn bijna op' . Gewoon praktisch dus.

    Het was ook afhankelijk van welke leidster er op de groep stond hoeveel foto's er waren. Er was er 1 die dat gewoon heel leuk vond. Als zij er was had je er veel meer.
     
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.615
    3.990
    113
    "vroeger" schreven ze het aantal pamperwisselingen en de hoeveelheid voeding die erin ging bij je kindje in een schriftje. tenminste 5-10 jaar geleden nog wel...ik weet niet of dat minder werk was. maar dat zag ik alleen aan het eind van de dag. dan sprak ik ook altijd nog even met de leidsters en vertelde ze mij wat ze die dag hadden gedaan.Ik geloofde verder wel dat ze lekker aan het spelen waren, als ik op mijn werk zat...

    zo veel bijhouden en ook alles de hele dag door plaatsen, lijkt mij zo overbodig. pfff, ik heb weleens gehoord van de leidsters dat ze ook op de BSO een bepaald aantal dingen moeten sturen, bijhouden en noteren. pffff. lijkt me echt verschrikkelijk. en dan nog of ieder kindje wel of niet zichtbaar op de foto mag. etc. etc.
     
  7. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.236
    2.639
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Bij ons schrijven ze alleen dagelijks het ritme van baby’s (dus alles onder de 1). De voedingen vond ik ook wel noodzakelijk om te weten (op verzoek, geen vaste structuur) en ook wel fijn om te weten als je kind pas om 16u uit bed kwam, zodat je weet dat ie savonds iets later moest. Maar dat houden ze ook allemaal voor zichzelf bij. Dus het kost ze niet echt tijd om dat aan ouders te sturen, het is met 1 druk op de knop uit hun eigen systeem verzenden.

    Verder schrijven ze minimaal 1 keer per week een schriftje voor de rest. In de praktijk is dat vaker. Vaak een algemeen verhaaltje voor iedereen over wat ze die dag gedaan hebben. Dat schrijven ze gedurende de rusttijd in de middag. Dan hebben ze hun handen vrij. En einde van de dag bij t ophalen is het spits. Zo’n verhaaltje zorgt dat de terugkoppeling korter kan.

    Kortom, ik herken t verhaal niet echt zo en weet dat ze het bij ons anders ervaren door de wijze waarop ze t doen.
     
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Een compleet verslag vind ik ook niet nodig. Ik vind het wel leuk om af en toe een foto te zien of een korte beschrijving over eet/drink/slaap momenten. Nu bij de peutergroep en bso krijgen we helemaal geen updates of foto's.. ik vind dat wel jammer, maar het is niet zo dat ik erover ga klagen want de medewerkers zullen het druk genoeg hebben!
    Maar vind het gewoon fijn om te zien dat mijn kinderen het naar de zin hebben ofzo haha.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  9. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ik heb dit gevoel dus ook. Maar dan met de kinderen al op de basisschool. Gemiddeld per week krijg ik 17 Parro berichten (Parro is zo’n schoolapp). Over verjaardagen. Over dat ze geknutseld hebben. Dat er een egel gezien is. En het vervelende is dus dat er bijvoorbeeld ook tussen die 17 Parro berichten 1 bericht kan zitten dat de juf ziek is en er geen vervanging is. Dus ik MOET ze lezen en ook nog behoorlijk snel. Ik word er helemaal gestoord van. Niet dat ik niet blij ben dat ze het leuk hebben op school, maar dat hoor ik toch vanzelf wel van ze als ik ze ophaal? En als ze iets geknutseld hebben zie ik dat ook vanzelf. Ik begrijp echt het nut niet.
     
  10. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Hier plaatst de juf één keer per week alle foto’s van die week op Parro, scheelt een hoop berichten.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  11. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Dat zou ik ook nog wel prima vinden. Maar iedere week is er wel iemand jarig. En knutselen ze. En hebben ze muziekles. En hebben ze apenkooien. Ik vind het dus echt niet meer leuk. Het ergste is nog dat er ook juffen zijn die berichten om 23:00 plaatsen. Ik slaap dan al, maar wordt dan dus wakker. Het geluid van mijn telefoon uitzetten kan niet omdat ik voor werk altijd bereikbaar moet zijn. Van de Parro app het geluid uitzetten kan ook niet echt, want ze sturen ook belangrijke berichten. Ik ben nog op zoek naar een mogelijkheid om het geluid van bepaalde apps wel uit te zetten maar alleen bijvoorbeeld van 21:00-06:00. Als iemand hier een gouden tip heeft, ik hoor het zo graag! Ik word echt langzamerhand moedeloos van alle berichten die ik krijg op de mobiel. Whatsapp heb ik al geen meldingen meer van, maar ze weten je toch wel te vinden :$
     
  12. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    Bij een iPhone heb je de ‘niet storen’ functie. Dan kan je telefoonnummers aangeven voor wie je wel bereikbaar wil zijn, de rest van de meldingen komt dan gewoon niet door. Android heeft vast ook zo’n functie.
     
    Chechi, Dubbelgeluk, Nellie4 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Dit had ik ook bij mijn oudste. Van mij part komen ze weer met de boekjes.

    Nu krijg ik van de jongste regelmatig foto's en voor de rest hoor ik aan het eind van de dag hoe het is gegaan. Ik had liever ook een boekje voor de jongste voor later.
     
  14. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Ik vind dit echt iets in de trant van: je doet het nooit goed. Voor sommige ouders is het altijd te weinig, andere willen vooral met rust gelaten worden.
    Tsja.. je maakt het jezelf makkelijker om het gewoon over je heen te laten komen. Ook 17 parro berichten per week kun je wel vluchtig scannen op belangrijke zaken. Die leidsters en juffen moeten ook maar een middenweg voor iedereen zoeken, ga er maar aan staan.
     
    Chechi, Iertje81, Dubbelgeluk en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Bij ons kdv plaatsen ze een hooguit twee keer per dag een berichtje.
    Bij de babygroep doen ze dat per kind, bij de peutergroep gewoon een algemeen berichtje met een paar foto's.
    Toen de jongens baby waren, vond ik dat wel handig. Dan wist ik hoe hard ik moest haasten om ze op bed te krijgen 's avonds. En onze tweede was een slechte drinker. Als hij overdag nauwelijks had gedronken, gaf ik hem bij zijn droomvoeding 's avonds een grote fles om de schade in te halen. Dat was namelijk de enige voeding die hij goed dronk.
    Daarbij denk ik ook dat het voor de leidsters handig is om dat op een tijdstip op te schrijven dat hen goed uitkomt, dan dat ze een compleet mondeling verslag moeten doen bij het ophalen.
    Maar goed, ik ben geen leidster, dus misschien denken zij daar anders over.
     
  16. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    O ik vind het ook niet erg dat ze 17 berichten per week sturen hoor! Prachtig, in ieder geval hoor ik van andere ouders wel dat ze het leuk vinden in ieder geval.

    En echt, al sturen ze er 100. Maar ik vind het wel vervelend dat ik altijd vrijwel gelijk moet kijken, want ze sturen dus ook wel belangrijke informatie (als in je hoeft je kind zodadelijk niet te brengen want we hebben een zieke). 20 van de 21 keer had ik niet gelijk hoeven kijken, maar juist omdat ze ook belangrijke informatie delen moet ik wel kijken. Het zou fijn zijn als ze dat anders in kunnen richten, hoewel ik niet weet of dat in Parro kan. Nu stond ik bijvoorbeeld in de ochtendspits te proberen vier kinderen hun jas en schoenen aan te laten doen om naar school te gaan en hoorde ik Parro afgaan. Dan moet ik dus gelijk kijken, dus hop, telefoon opgraven in een halletje vol met drukke kinderen, en…een berichtje in Parro met de vraag of we niet vergeten volgende week wc-rolletjes mee te nemen naar school voor het knutselen. Dan denk ik, ja…okay…dat is dus al het derde berichtje over wc-rolletjes, en waarom moet dat? En waarom om 07:30 in de ochtend?

    Ik kan me ook echt niet van vroeger herinneren dat we 5 herinneringen kregen om iets wel of niet te doen. Heel storend vind ik het, eerlijk gezegd.
     
  17. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    O dat ga ik proberen! Klinkt goed!
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  18. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Ja dat snap ik wel. Bij ons is een beetje de ongeschreven regel dat voor schooltijd alleen belangrijke meldingen gedaan worden, ook andersom van ouders naar leerkracht. En dan na school wat leuke info, foto's en idd wat info over de komende dagen wat spullen meenemen betreft.
     
  19. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Dat zou inderdaad handiger zijn. Maar ach, het is ook allemaal heel goed bedoeld, al die berichtjes. En ik weet ook echt wel dat de juffen echt hun best doen. Ik ben zelf gewoon ontzettend moe de laatste tijd en dan ga ik me dus ergeren aan dit soort dingen. Heel stom van mij ook eigenlijk.
     
    Chelsey88 vindt dit leuk.
  20. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Hier 2 kinderen op de basisschool en dus 2 groepen via Parro.

    Afspraken hier op school zijn dat leerkrachten 1x per week op vrijdag een bericht op parto zetten. Dit is dan het weekverslag, foto's en belangrijke dingen voor de week erop (bijv. Die wc rollen)

    De directrice stuurt 1x per maand een nieuwsbrief rond, andere mededelingen doet ze vanaf 9.00 uur.

    Wanneer er een leerkracht ziek is / vervangen is wordt dit wel zo snel mogelijk gecommuniceerd. Hetzij 's avonds of 's morgens. Als er een leerkracht ziek is en er is geen vervang dan ontploft daarna de groepsapp dus dan weet ik voldoende. Gelukkig gebeurt dat vrijwel nooit.

    In principe krijg ik 3 a 4 berichten via parro per week. Het kan dus ook anders als de leerkrachten meer vooruit denken en niet overal een apart bericht van maken.
     

Deel Deze Pagina