Winkelen in Essen met kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door fanona, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Beste dames,

Wij wilden komende week graag een dagje Duitsland doen en dachten aan Essen. Maar aangezien ik er nooit ben geweest, wilde ik toch weten hoe het winkelen daar is, we gaan met 3 kids van 6, 3 en 2 jaar, is dit een beetje te doen? Of is Keulen toch leuker (en minder druk)?
    En welke supermarkten zijn aan te raden in Duitsland, on op de terugweg wat boodschappen in te slaan))?

Alvast bedankt voor jullie recties.

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Qa winkelen geen idee heb in die steden dat nog niet gedaan.
    Boodschappen , bij lidl heb je goedkoop merk spul . Ik zie heel vaak Nederlanders met karren vol coca cola daaruit komen.
    Marktkauf en kaufland zijn grote markten met van alles wat. Dm en ros man zijn grote drogisten.

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Keulen is een erg mooie stad om te winkelen. Essen ken ik eigenlijk niet zo. Wel eens CentrO in Oberhausen overwogen. Daar kan geen stadscentrum tegen op wat betreft de winkels. De ambiance van een stad heb je daar natuurlijk niet, als je daar voor gaat, zou ik sowieso voor Keulen gaan!

4. Butchke

Butchke Niet meer actief

Essen is erg leuk, de stad is al helemaal in kerstsfeer! Wij zijn afgelopen weekend een paar dagen geweest.

Binnenstad winkelgebied is autovrij en er is een mega winkelcentrum, aan de Limbrichterplatz. Overal staan carrousels en een heel erg groot reuzenrad. Ook leuk; de mega Primark! ;)

5. Bien1990

Bien1990 Fanatiek lid

8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Essen is echt een mooie winkelstad. Ik vond het ook ruim opgezet en het winkelcentrum is echt schitterend. Het ligt er natuurlijk aan welke dag en welke tijd je er loopt qua drukte, maar wij waren er op een zaterdag en toen was het in het winkelcentrum prima te doen. Liepen genoeg kindjes die zich verwonderden over de fonteinen binnen en al het moois!

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik zou dus ook voor Essen gaan en niet voor Keulen.

Deel Deze Pagina