Bij ons in de regio is het zo dat je bij een BMI boven de 35 in het ziekenhuis "moet" bevallen. Is dat overal zo? Ik merk wel dat zowel de VK als de gyn, constant beginnen over mijn overgewicht. Herkennen dikke(re) dames dit? Bij mij gaat het om een BMI van 35,2.
hier doen ze het boven de 37 moet je in het ziekenhuis bevallen boven de 42 moet je naar de gyn onder controle. ik loop bij de gyn vanwege medicijnen. maar ik heb ook wel wat over gewicht maar daar doen je echt niet moeilijk daarover.ze hebben het er nooit over eigenlijk. ik begin er zelf wel eens over en dan zegd de gynn dat ik me niet zo druk moet maken.
tis wel zo dat bij boven de 100 kilo je beneden moet bevallen of in het ziekenhuis. aangezien de ambulance broeders je niet mogen tillen en ze dan de brandweer mee laten komen voor tilassistentie
Ook als je een bevallingsbed beneden hebt staan of is het om medische redenen? Ik heb een vriendin met BMI 37 en die mocht gewoon thuis bevallen (is ook kerngezond verder) maar niet boven, want als je dan met de brancard het huis uit moet dan mag/kan het ambulancepersoneel je niet tillen.
Volgens mij is het hier zo dat je vanaf 35 in het ziekenhuis moet bevallen maar nog wel onder controle staat bij de VK. Vanaf een bmi van 40 doet de gyn ook de controles tijdens de zwangerschap. Ben ik even blij dat ik voor de zwangerschap 13 kilo afgevallen ben, waardoor mijn bmi nu iets van 38 is en ik dus wel mooi bij de vk mag blijven! Ik herken het wel dat vk's er steeds over beginnen. Ik mocht bij mijn vorige zwangerschap ook niet in bad bevallen, want stel je voor dat we je er weer uit moeten tillen... En elke keer als ik bij die ene vk was dan werd er weer een opmerking gemaakt, terwijl ze helemaal niet vroeg of ik tijdens de zwangerschap ook aankwam in gewicht (dit was namelijk niet zo!) Succes!
tis om een medische reden de kans op complicaties is groter omdat je het bloedverlies niet goed kunnen schatten. ook de weeën kracht kunnen ze niet goed bepalen
Ik zit met een BMI van 38 en moet ook in het ziekenhuis bevallen, vanaf week 30 ook onder controle bij de gyn, tot die tijd bij de verloskundige. Zelf ben ik wel blij dat ik in ziekenhuis moet bevallen aangezien we op een bovenwoning met twee woonlagen wonen. Of ze me mogen tillen of niet, ik moet er ook niet aan denken dat ik bijna horizontaal te trap afgetild zou moeten worden of zoals manlief al voorstelde, misschien komt de brandweer je dan wel uit het raam takelen. Leuk voor de buurt om eens mee te maken.
Ik heb een BMI van 32.2 en moet ook naar het ziekenhuis. De grens hier ligt op 30. Dus ik denk dat de richtlijnen per regio toch verschillen. Verder komt het bij ons niet vaak ter sprake. Ik ben in het begin ook 5 kilo afgevallen en nu (28 weken) weer terug op mijn startgewicht. Dus ik denk dat ze het allemaal wel goed vinden. Verder ging onze voorkeur toch al uit naar het ziekenhuis. Vind het toch een veiliger gevoel.
Wat bijzonder dat het per regio dan weer zo verschilt he? Ik weet niet boven de 100 kg, nu 96, maar dat zou gedurende de zwangerschap wel zo kunnen worden. Hoewel ik hoop van niet.
Ook hier in de achterhoek is het bij een BMI van >35 in het ziekenhuis bevallen, dus ook voor mij met een BMI van 35,1. Dat wouden wij ook, dus voor ons geen probleem. Aankomen tijdens de zwangerschap mag, maar liever niet meer dan 7 kg. (tov normaal 12 kg)
mijn BMI zit rond de 30 en ik moet ook in het ziekenhuis bevallen. Vind ik niet erg, want mijn huis is absoluut niet op een bevalling berekend en vind het ziekenhuis een fijner idee en hoef nu dus niet zelf te betalen. ik moet misschien ook heel de zwangerschap bij de gyn blijven lopen. was 9 maart 77 kg bij 1,58 m...
Ik heb de VK er niet eens over gehoord de vorige zwangerschap (heb ook niet op een weegschaal gestaan maar ben redelijk zwaar), bij de gyn zeiden ze dat ik op het randje zat van thuis bevallen of niet. Ik had er nooit van gehoord. Misschien had de VK niets gezegd, omdat ik toch niet thuis wil bevallen.
Ik moet in het ziekenhuis bevallen vanwege BMI. Ik sta ook onder controle van de gyn. Vind ik allemaal niet erg, wilde zowieso in het ziekenhuis bevallen, en de verloskundigen praktijk hier had me zo enorm veel verkeerde informatie gegeven dat ik met hun wel klaar ben nu. Omdat ik onder controle van de gyn sta, heb ik elke maand een controle en echo. Hoewel ik iedere keer een andere gyn zie, vind ik dat echt niet storend. Degenen die ik tot heden heb gezien waren allemaal zeer vriendelijk en namen ook echt wel de tijd voor me.
Ze hebben het er bij mij niet over gehad of ik in het ziekenhuis moet bevallen dus dat weet ik niet. Wel ga ik hoe hoe dan ook daar doen, althans in een kraamhotel dat bij het ziekenhuis in zit. Gelukkig beginnen ze er niet elke keer over, eigenlijk nog geen één keer en daar ben ik blij om. Wel krijg ik extra groeiecho's en moet ik 2 keer een dagcurve prikken in het ziekenhuis om eventueel zwangerschapssuiker vroeger op te sporen.
Eigenlijk zitten er best veel voordelen dus aan bevallen en controles in het ziekenhuis he? Het enige wat ik jammer vind is dat je minder snel de gyn belt als je een vraagje hebt of ergens onzeker bent. Een vk bel je toch sneller....
Hier wordt geadviseerd in het ziekenhuis te bevallen vanaf een BMI van 30. Maar het is dan niet echt verplicht. Wanneer het wel verplicht is weet ik niet zeker, dacht 35.
Oh en het gaat dan wel om het startgewicht.. Aankomen is hier niks over gezegd. Ja van mijn huisarts mocht ik niks aankomen. Maar ben inmiddels 20 kg aangekomen (15 kg minder dan bij mijn dochter) en hoor de vk er ook niet over. Is dan ook wel extreem veel vocht en heb een mega buik maar toch.