Huren co-sleeper - vanaf wanneer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Oudje37, 4 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Mijn zoontje heeft in een cosleeper geslapen tot 5 maanden, daarna was hij te groot geworden. Toen hebben we een ledikant naast ons bed gezet totdat hij 6 maanden was. Er wordt namelijk aangeraden om je baby 6 maanden op je kamer te houden ivm wiegendood. Bij deze gaan we een bednest kopen, peperduur maar fijner dan onze vorige co sleeper. Mijn zoontje had namelijk last van reflux, dus zijn bedje moest verhoogd worden. Maar hieerdoor zakte hij helemaal naar beneden en zat soms met zijn beentje tussen de spijlen. Dat heeft deze niet. Ik vond het echt superfijn zo'n co sleeper. Ik hoorde hem gelijk als hij wilde eten en nat borstvoeden zo weer in zijn bedje. Zijn vader ging dan tussen de wissel van de eerste bortst naar de tweede zijn luier verschonen en ik hoefde niet op te staan 😁. Ideaal!

2. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Op de website van Veilig slapen wordt gezegd dat je simpel de zijkant omhoog moet kunnen doen voor als je kindje zonder toezicht slaapt in de co-sleeper (bv 's middags). Day kan niet zo makkelijk met deze lijkt me? Alternatief is kindje 's middags in ledikant maar dat wil ik de eerste weken niet ivm regelmaat/wennen.

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Als je besluit om te gaan huren, dan vind ik 1 week voor de uitgerekende datum echt te krap. Er wordt geadviseerd om vanaf week 36 alle spullen in huis te hebben, ook voor je eigen gemoedsrust. Je zou nog kunnen gokken en kiezen voor 38 weken. Je hebt dan natuurlijk nog kans dat de cosleeper er een maand voor niets staat. Stel dat de baby toch eerder komt, dan kun je in het geval van nood de kinderwagenbak of ledikant misschien gebruiken, totdat de cosleeper geleverd wordt. Even navragen wat de levertijd is lijkt me handig.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Hier ook een co sleeper van bed4baby.
    Bevalt prima, en overdag slaapt hij in de box of gewoon in zn bedje.
    Rollen doen ze nu nog niet :)

5. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Een Troll co sleeper op MP gevonden en gister opgehaald. Superblij mee! Toch fijner dan huren kwa timing van huren. En niet heel veel duurder.

6. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook besloten om er toch maar eentje te kopen. Ga hem woensdag ophalen, jeuj!!

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik had gewoon een ikea hensvik ledikant van marktplaats. 15 euro.
    die kan je op 3 manieren gebruiken. als co-sleeper, als peuterbedje en gewoon ledikantje.

en je hoeft je kleine echt niet voor de gewenning alleen in de co-sleeper te laten hoor.
    gewoon vanaf het begin af aan al regelmatig in gewone ledikant/op eigen kamertje leggen.
    hier ook bij beide gedaan. snachts in co-sleeper en overdag als ik beneden was, in hun eigen ledikant op hun eigen kamer. zo konden ze daar ook aan wennen. hierdoor ook geen problemen toen ze geheel over gingen naar hun eigen kamertje.

8. Peppa

Peppa Actief lid

14 aug 2015
    155
    0
    16
    Hier ook de Ikea! Ideaal en goedkoop

9. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Fijn dat je je post hebt aangepast, deze versie is respectvoller.

Een ieder moet kiezen waar hij of zij zich het beste bij voelt. Voor mij is dat iets anders dan voor jou en dat is prima.

Deel Deze Pagina