Ik had het er laatst met iemand over, en die persoon vind het vies dat ik mijn sopje (ook dweilwater of sopje wat ik voor de wc gebruikt heb) leeg gooi in de gootsteen van de keuken. Zijzelf gooit het leeg in de wc. Ze vond het vies, omdat je daar ook je eten bereid en zo. Ik begrijp haar idee wel een klein beetje, maar als ik het leeg gooi, dan maak ik de gootsteen altijd schoon en ik zorg dat ik het sopje niet zo onbenullig leeg gooi, dat alles op het aanrecht beland. Het is natuurlijk een kleine moeite om het in de wc leeg te gooien, maar het makkelijkste vind ik toch in de gootsteen van de keuken, dan spoel ik ook mijn emmer even goed om. Ik ben wel benieuwd wat jullie met je vieze sopje doen?
In de gootsteen, daarna neem ik inderdaad de gootsteen nog even af en de emmer maak ik schoon. Dat paniekerige om bacterieen daar kan ik echt niet tegen.
In de badkamer wc, dan gebruik ik de douche om hem schoon te spoelen. Onze gootstenen zijn ondiep, dus als ik het niet vies zou vinden is het nog niet praktisch.
Hier ook in de gootsteen. Snap niet wat er smerig aan is want de gootsteen doe je vervolgens toch ook schoonmaken
In de wc! Hier worden handen ook niet gewassen in de gootsteen na een toilet bezoek, of wat dan ook.. ik vind water waar je je wc mee hebt schoongemaakt al helemaal smerig, en dat dan ook nog in de gootsteen te gooien..
Grappig, ik maak dus ook nooit sopjes, ik vind sopjes vies Spoel mijn doekjes dus wel uit in de gootsteen.
Nou inderdaad! Uitspoelen doe ik gewoon in de gootsteen (en die maak ik daarna ook schoon als het nodig is). Maar met je handen in zo'n heet sopje met een doekje dat je dan telkens moet uitwringen, blegh.
Dat meen je echt? Dus je hebt twee aparte 'wasplaatsen'? Kinderen die bijv. van school komen mogen wel hun handen wassen in de keuken, maar als ze van de wc komen niet?
Ik gooi het sopje in de wc, en spoel de emmer om en maak hem schoon in de gootsteen. Heb daar geen speciale reden voor.
Hier nog 1 zonder sopjes Doekjes waarmee ik de badkamer en wc schoonmaak spoel ik af in de wc resp. badkamer. Zeker niet in de keuken..
Ik giet het leeg in de wc. Niet zozeer vanuit hygiënisch oogpunt, maar omdat in een sopje ook wel eens haren en stof e.d. achterblijven, vooral na het dweilen. Ik heb dat liever niet in de smallere leidingen van gootsteen / wasbak zitten. Handen wassen doen wij juist in de keuken. Ik vind dat wasbakje in de wc altijd zo klein. Vooral de kinderen spetteren dan erg op de vloer. Nooit bedacht dat iemand dat onhygiënisch zou vinden.
Misschien een domme vraag, maar hoe maak je schoon zonder sopje? Ik heb echt geen flauw idee namelijk...
Ik maak nooit sopjes in een emmer... Ik heb een stoomapparaat dus dan geen sopje nodig. Anders heb ik een hygienische wc spray van hg, waarna ik het met een doekje afneem. En in de keuken maak ik soms een sopje in mijn wasbak. Maar anders zou ik daar überhaupt nooit over nadenken. Ik zou mijn sopje weggooien in de wc als die het dichtste bij is en anders in de gootsteen. Ik ben liever praktisch, dan na te denken over wat nou nog extra hygiënisch is. Volgens mij slaan sommigen echt een beetje door soms mbt hygiëne
Ik vind dat ook vies. Ik gooi het dus weg in de wc. Inderdaad ook i.v.m. haren, stof e.d. waar tupp het over heeft.
Hier ligt het er net aan waar de emmer met sop staat en hoe zwaar hij is. Vandaag heb ik hem onder de douche leeg gegooid, loopt ook netjes in het putje. Onze wc zit op de badkamer trouwens geen appart toillet. Dus meestal gaat het water van de wc in de wasbak op de badkamer, onder de douche of in de wc. Maar nooit in de gootsteen in de keuken aangezien dat gewoon onhandig is
Geen domme vraag. Ik gebruik voor de wc-bril en toiletpot bijv. Spray van Dettol. Goed sprayen en dan afnemen. Kan ook nat, maar dat doekje maak ik dus nat onder de kraan. Daarna uitspoelen, ook onder de kraan. Nu doet de schoonmaakster het harde werk, zelf houd ik het bij en dat gaat prima zonder sopje.