Wat vinden jullie van de naam Liva? Ik vind het voor een klein kindje iig een superleuke naam, maar ook als ze straks ouder is? Is het een naam voor een 16 jarige / 25 jarige / 50 jarige? Tegenwoordig hoor je natuurlijk veel meer moderne namen dus de generatie van onze kinderen heeft straks sowieso andere namen dan onze generatie. Ben gewoon even benieuwd naar jullie meningen. Andere opties zijn Loïs en Yara.
Ik weet niet waarom, maar ik vind het klinken als een (modern) Arabische naam. Vind Loïs dan nog het leukst denk ik.
Leuk! Staat hier ook op het lijstje. Enige minpuntje is dat ik vrees dat dit ook echt een trend-naam is.. Ik vind Loïs juist helemaal niks yara gaat wel.
Ik vind dat met meisjesnamen altijd lastig de 1 is leuk als ze klein zijn en de ander als ze groot zijn. Lois vind ik leuk van puber zijn Liva leuk als volwassene Yara vind ik leuk als een kind. Maar niet als volwassene. Ik stel me bij een naam altijd een sollicitatie voor haha. Zo vind ik bijvoorbeeld Andrea een hele mooie meisjes naam maar vind het niks om een baby zo te noemen haha. Maar waarom noem je haar bijvoorbeeld niet Olivia en als roepnaam Liva bijvoorbeeld. Is Louise nog een optie die vind ik voor jong en oud kunnen. Yara ken ik helaas als kattennaam... Yael vind ik wel leuk voor een meisje.
Liva is een beetje onaf voor mijn gevoel. Livia daarentegen vind ik wel mooi en kan bij alle leeftijden! En het is geen standaard naam!
Kan ook bij een volwassene. Stel mij altijd voor dat een nieuwe collega zich zo voorsteld en of dat het kinderachtig is. Bij Liva kan dat prima.
Heel mooi, totaal niet raar voor welke leeftijd dan ook Zie daar ook wel een oudere vrouw bij voor me, hoor! Vind het ook de mooiste optie die jullie hebben. Klinkt zo bijzonder, krachtig, vrolijk, open, maar niet raar of hard.