hallo, zouden jullie je kindje van 10,5 maand hutspot geven (zonder kruiden, zout enz? onze zoon eet al vanaf 6 maanden met de pot mee (met aanpssingen, geen zout, gkruid vlees enz.en daar zijn eigenlijk geen problemen mee. maar we eten vanavond hutspot , maar twijfel over de uien, zou dat nog niet te sterk zijn.
uien wordt eigenlijk pas vanaf een jaar geadviseerd. Het kan krampjes veroorzaken. Maar wij hebben het bij 10-11 maanden ook geprobeerd, en dat ging goed. Dus het is een beetje een gok.. (alleen de rode kool gaf hier krampjes bij 10 en 11 maanden, bij 13 niet meer)
rode kool gaat goed hier, dus dan moet hutspot ook goed gaan???? ik moet dan gewoon zorgen dat ik vanavond thuis ben
Hier kwam de reactie van de rode kool rond bedtijd. Uurtje of 3/4 na het eten. Ik weet niet of ui sterker is dan rode kool. Zal ook wel van het kindje afhangen. Maar ik zou het gewoon proberen. Gaat het goed, hoef je in andere gerechten de ui ook niet meer te vermijden..
Ging perfect! ik heb aard. ui en wortel gekookt, en daar een deel voor zoonlief uitgehaald, dit geprakt en wat melk en zonnebloemolie doorheen en eten maar, hij smulde. heeft nergens last van gehad, alleen vanmorgen had ie een poepluier, en het rook 8)!
De eerste paar keren had ik maar een paar stukjes ui bij de hutspot gedaan en de rest opgebakken. Zo steeds iets meer erbij gedaan en dat ging prima.