Hutspot!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik ga vanavond lekker hutspot maken. En dat doe ik maar 2x per jaar of zo. En ik wil goed mijn best doen vandaag...

Ik heb een zak hutspot gekocht van 500 gram. Er staat nooit op de zak hoeveel aardappels je dan moet koken.

Is er iemand die dit weet?

Ik wil niet de aardappel laten overheersen, maar ook niet de wortel met uien.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja ik doe dat gewoon op de gok. voor 2 personenn gewoon normale portie aarpaplene en dan 3 meer ofzo. omdat je dus stamppot maakt. lekker man hutspot. alleen niemand die het lust hier zeikerds. ( behalve plurk dan)

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik doe altijd 1 kilo aardappelen. Misschien de hutspot en de aardappelen apart koken en pas later bij elkaar voegen? Dan kan je makkelijker zien of er een teveel aan aardappelen en/of wortels zijn.

4. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    En dan lekker met gehaktballetjes erbij.......hmmmmm.

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat is dat? :(

:D

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nee, samen de aardappels en wortels/uien koken hoor! Dan trekken de smaken lekker door elkaar.
    Ik koop altijd zo'n zak wortels/uien en doe daar een zak voorgesneden en voorgekookte aardappels bij. Is ongeveer anderhalf kilo dacht ik.
    Lekker spekjes bakken en erdoor, mmm!
    Weet je wat er ook superlekker is om erdoor te doen? Een pot bruine bonen! Klinkt maf maar is zoooo lekker!

7. linde90

linde90 Niet meer actief

Hier inderdaad apart gekookt, en dan op gevoel iedere keer wat extra bij de aardappelstamp doen.
    Even een lekker uitje bakken voor de smaak, en lekker draadjesvlees.
    Jummie jummie jummie.
    Ik vind het heerlijk maar krijg er altijd zo een last van in mijn darmen,

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oooooooooooooow das een nieuw soort:p

sorry zit heel snel te typen;) maar een kg wat hierboven staat kan wel kloppen idd ja:)

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Normaal doe ik het inderdaad altijd bij elkaar in de pan, maar ik kan het inderdaad wel een keer apart koken.... Dus ongeveer een kilo schillen?

Gehaktballetjes is ook lekker inderdaad.
    Vanuit huis vroeger ben ik altijd gewend om hier draadjesvlees (rundvlees) erbij te eten. Maar ik heb er varkenslapjes bij gekocht. ;)

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mmmm... spekjes erdoorheen klinkt me ook lekker in de oren. Heb alleen al de boodschappen in huis gehaald. Misschien de volgende keer.

Maar bruine bonen, kweenie hoor! :D
    Mijn man doe ik daar denk ik wel een groot plezier mee, die is gek op die dingen.

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je kunt gewoon alles in 1 pan doen hoor en als je gaat stampen eerst er een paar aadrappels uithalen en als je er daarna meer bijin kan doen dan stamp je de rest erdoorheen....

12. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ach ja we hoeven niet weg vanavond...;)

13. linde90

linde90 Niet meer actief

hihihi Eet smakelijk alvast

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Thanx! Gaat vast lukken. Als ik het goed doe...

15. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

waarom geen hachee is zo lekker bij hutspot.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kilo voor 2 personen vind ik wel veel persoonlijk hoor :)
    Hoeveel aardappelen schil je normaal per persoon? Ik doe dan altijd 2 extra.

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hier nog een tip: in Groningen doen we er altijd een beetje schenkstroop door. Het versterkt de zoete smaak van de wortels, het is niet de bedoeling dat je er teveel in doet, je moet de stroop niet echt 'proeven' zeg maar.
    Het is wel echt een aanrader, deze smaakversterker!

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Jamaar wat over is gaat als kliekje in de vriezer. Tuurlijk is het veel. We eten niet de hele pan leeg. ;)

19. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    als ik een zak koop van 500g voorgesneden hutspotgroenten, dan zou ik 700 gr aardappelen erbij doen. dan heb ik 2 porties van 450gr en 1 van 300 gr.

mmm heb er ook zin in :D

20. luuus

luuus Niet meer actief

ik kook altijd de aardapellen en de wortellen en uien bij elkaar in een grote pan bouillon.. ook errrggg lekker!

Deel Deze Pagina