Hee, dat lijkt me ook niet verkeerd, ik gooi er denk ik ook een bouillonblokje bij. Bedankt voor de tip.
haha geweldig.. nou ik koop meestal.. klapstuk of riblap.. ongeveer 7 ons. dan 700 gram wortels en uien.. 15oo gram aardappels het vlees kook ik gaar in de bouilon.. daarna kook ik de aardappels en de wortels en uien in de boulion.. onder tussen even het vlees snijden.. later alles door elkaar stampen en klaar.. en je eet je vinger er bij op. haha.. ik had dit vorige week gemaakt en gisteren snert.. lekker hoor.. ik hou van de winterkost!!
Ik maak het altijd klaar met wat blokjes kaas erdoorheen en een eetlepel sambal uitgebakken spekjes dan de totale puree in een ovenschaal daaroverheen wat parmezaan strooien en dan ongeveer een kwartiertje tot 20 min in een voorverwarmde oven van 200 graden. En soms maak ik jus apart en soms eten we er gehaktbal bij en heb je dus jus vanuit de pan.
Wat een lekkere gerechten zie ik voorbij komen. Iedereen heeft haar eigen manier natuurlijk.... Krijg ook helemaal zin in de hutspot. Nog een paar uurtjes geduld...
500 gram aardappels en als je het heel lekker wil fruit je eerst de ui aan in de pan daarna heeel ff de ui mee doen. dan de aardappels erboven op en koken (met bouillion blokjes! hmmmmmmmmmmm)
Deze staat bij ons regelmatig op het menu en errug lekker!!! Indische hutspot met tartaarballetjes Nodig: 400 gram tartaar, 2 tenen knoflook, 2 eetlepels ketjap manis, 1 theelepel sambal oelek, 750 gram aardappels, 1 kilo hutspotgroente, 2 kippenbouillontabletten, 1 zakje boemboe nasi goreng, 1 eetlepel boter of margarine, potje seroendeng (conimex), zout, peper en aluminiumfolie. Tartaar mengen met uitgeperste knoflook, ketjap en sambal. 20 balletjes draaien. Tot gebruik in koelkast zetten. In pan doen: geschilde en in stukken gesneden aardappels plus hutspotgroente plus bouillontabletten en het water. 25 minuten laten koken. Boemboe nasi goreng laten weken (volgens verpakking). In koekenpan boter verhitten en tartaarballetjes in 5 minuten rondom bruin bakken. Met schuimspaan uit de pan nemen, op bord scheppen en afdekken met aluminiumfolie. Door bakvet in koekenpan de geweekte boemboe roeren en 3 minuten bakken. De gare hutspot stampen en boemboe erdoor mengen. Op smaak brengen met zout en peper. Tartaarballetjes erop leggen. Serveren met seroendeng!
Marlous, dat recept ziet er ook lekker uit. We hebben de hutspot net achter de kiezen, samen met het varkenslapje en het smaakte voortreffelijk. Al zeg ik het zelf.
Hehe, eindelijk iemand die dat ook doet. Dat is hier standaard. Ik kende het niet anders dan met bruine bonen. Ook toevallig van de NO Veluwe?
recept van mn moeder, wat mij ook heel goed lukt. uien beetje fruiten met theelepel kerrie erbij dan de wortels en een runderbouillonblokje en wat water zodat het lekker kan stomen aardappelen apart koken en dan alles bij elkaar heerlijk met gehaktbal en jus erbij
Hahaha hier ook een oud apeldoorner en JA! bruine bonen horen in de hutspot!! Weet je wat ook lekker is? De ui apart bakken in een koekenpan, aardappels en wortels in verhouding koken(1:1:1 dus bv. 500gr aardappels, 500gr wortels, 500gr ui). Zakje frisé sla, door de aardappels en creme fraiche....jum!!
Zie je wel, ik ben niet gek! Ik ken echt niemand, behalve uit mijn geboorteplaats Heerde (net boven Apeldoorn), die de hutspot met bruine bonen eet. Ik vind peen en uien ook gewoon echt niet lekker! Dat recept lijkt me ook erg lekker zeg. Ga ik zeker eens proberen.
hier hebbe we het net 2 dagen gegeten. ik haal altijd twee zak groente en dan een bodempje aardappels in de grote soeppan. alles samen koken. heb dit keer ook ernaast ff spekjes gebakken met knoflook ui en paprika en dit erdoor gemengt smaakte erg goed. lekker runderroulades erbij gemaakt (hebben ze in dld erg lekker) en was echt om te smullen. moet wle zeggen dat hutspot net als soep vaakde tweede dag nog lekkerder is.
Ik doe altijd zelf winter wortels snijden en uien. En dan doe ik 3 winter wortels op 3 grote uien heerlijk! Niet teveel water erbij en schepje suiker. En ga ik altijd naar de slager door doorregen spekjes in iets grotere blokjes jammmmiieee!!
ik kook de aardappels altijd doe daar als die 5 min koken de wortel aan toevoegen en de uien smoor ik in de boter niet te lang tot ze galzig zijn. en dan alles afgieten en de uien met beetje jus door de aardappelen en wortel stampen hmmmm krijg er nu al zin in. lekker met riblabben in de boemboe smoorvlees van conimex hmmmm ideetje voor het weekend hoeveel aardappels ik doe meestal een goede bodem in de pan (grote pan)
Hier het recept van mijn moeder. Is wel een grote portie, voor een 5 persoons gezin. Wij doen er altijd zeker 2 dagen mee. 700 tot 800 ons klapstuk 2,5 kilo kruimige aardappels 1,3 kilo winterwortels 4 grote uien 6 maggiblokjes Zet het klapstuk op, net onder water, met de maggiblokjes in een grote pan. Een paar uur laten sudderen op klein vuur (staat hier meestal al vanaf een uur of 12 op). Maak de wortels schoon en snij ze aan kleine stukjes. Doe deze ongeveer 2 uur voor het eten bij het klapstuk in de pan (vuur niet hoger zetten). Maak de uien schoon, snij ze aan stukjes en doe ook deze erbij. Schil de aardappels en doe deze ongeveer 3 kwartier voor het eten er bij in de pan (let op het water, eventueel wat warm water toevoegen zodat alle aardappels onder staan). Flink wat zout toevoegen. Als het klaar is, vlees er uit halen, afgieten en stampen. Vlees aan kleine stukjes snijden en weer toevoegen aan de stamppot. Eventueel een beetje zout, peper en een klontje boter toevoegen. Ik las gisteren dit topic, daarom staat er nu al een pan met klapstuk op het vuur. Lekker hoor!