zo, hutspot in huis, denk maar is de uien bakken zo te lezen moeten ze bruin bakken of maar eventjes?
Hutspot, mijn favoriete stamppot. Lekker! Helaas lust mijn vriend dat niet (die gruwelt van wortels) en Aiden eet nog niet zoveel, dus heb dan geen zin om een pan vol te maken. Gelukkig zijn mijn ouders zo lief mij een bakje te brengen als zij hutspot eten.
Ik heb 2 versies geleerd; Mijn moeders versie: Aardappels koken, peen + uien koken (zij doet alles apart, ik niet), en daar de stamppot van maken. rundvlees in blokjes snijden en met peper en zout bestrooien. Bakken en door de stamppot heen mengen. Schoonmoeders versie; Ook koken + stampen en dan een potje witte bonen opwarmen en er doorheen mengen, en dan met een rookworst.
Uien bakken inplaats van koken veeeel lekkerder! Voor de rest gooi ik er vaak nog wat komijn door heen ook erg lekker!
Uien bakken en na een tijdje gehakt én spekjes meebakken, aardappelen koken samen met de wortel. Alles bij elkaar in, scheutje melk erbij en de witte bonen erbij en stampen maar. Dan nog heel even samen op het vuur verwarmen en dan eten! O en naar smaak peper en zout erbij! (Zout hoeft niet zoveel aangezien het spek al wel zout is)
wij eten vanavond hutspot we doen altijd: aardappels samen met de wortel en de helft van de uien in een pan koken. de andere helft van de ui doen we bakken. daarna alles bij elkaar stampen met een scheutje warme melk. nog een beetje peper en zout erbij. en bij de hutspot eten we vanavond zelfgemaakte hache
De uien fruiten, beetje bruin. Wortels erbij en een beetje water met bouillon lekker stoven. Aardappels appart koken. Aardappels stampen met het vuur nog aan op een laag pitje. Melk er door maar niet te pureeig. Wortelmix afgieten (vocht bewaren) Wortelmix en aardappels mixen evt smeuiger maken met afgegoten vocht Uitgebakken spekkies erbij in Ik denk dat we van de week het maar gaan eten...
ga morgen hutspot maken heb het weleens gegeten maar nooit gemaakt vandaar de vraag maar lees verschillende versies haha
Mja ik zou ook bijna hutspot gaan maken... Maar al pompoensoep voor morgen staan Rotklusje.. Maar het smaakt wel echt lekker.