Vervolg babyolie-cavia

Discussion in 'De lounge' started by Joeja, Jan 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Hallo allemaal,

Zoals sommigen van jullie zich misschien nog kunnen herinneren heb ik een hele poos terug een topic geopend over mijn cavia die ik had gewassen met babyolie. Caaf was schoon en jeuk/schilfer vrij (ze heeft een hele droge huid), maar de olie kreeg ik er met geen mogelijkheid uit :oops:

Ik heb haar tussendoor nog eens gewassen met heel mild spul van Sanex... dit hielp echter niet.
    De enigste optie die mij restte was dus gewoon wachten tot de olie compleet is ingetrokken. Met zulke hoeveelheden heeft dat dus wel even geduurt hihi... maar we komen in de buurt!
    Het huidje van Fardoux (de caaf) ziet er geweldig uit door alle olie, daar ben ik wel heel blij om. Ze is nog wel vettig, maar niet meer dusdanig dat het haar in vettige oliepieken alle kanten uit staat.

En dit is het resultaat!

Ik denk laat het even weten, dan heeft het verhaal niet zo'n open einde meer.

liefs, Joeja

2. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    :) :) :) !

Het heeft inderdaad even geduurd, maar het resultaat mag er zijn.

Groetjes, Lotte

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    wat een beauty haha :)

4. haha wat een leuk verhaal! mooie cavia hoor ;)

mijn zusje heeft mijn konijn een keer ingesmeerd met anti-zonnebrand omdat ze dacht dat hij anders zou verbranden :confused:

5. Niet meer actief

hihihihi

6. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    sexy thing! :whistle:

7. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    :) jazeker wist ik het verhaal nog.
    Ziet er erg mooi uit nu! Mooi beestje! ;)

8. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Haha, leuk dat je het nog even verteld, want was er idd wel benieuwd naar. Hij ziet er wel mooi uit zeg.

9. SweetNova

SweetNova Actief lid

Jan 12, 2008
    141
    0
    0
    Wow wat een mooi diertje!

10. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    wouw wat een lekker ding zeg !
    nou ik geef haar een 10 !
    super dat je het nog ff laat weten idd want ik zag nog steeds zo'n glibberige worm/cavia voor me ha ha

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wauw zeg...nou is een cavia gewoon ook een mooi beestje om te zien ;)

12. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    wat een mooi diertje zeg!

13. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    PS: De hond van een vriendin is zo eens knalrood geweest en moest vanaf dat moment iedere keer ingesmeerd worden. Onze luie (kortharige) cavia moesten we ook insmeren omdat zijn buik altijd verbrandde, het kan dus blijkbaar wel :)

Inderdaad een mooie cavia!

14. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    wauw.. gelukkig maar dat alles toch nog is goed gekomen!

15. mooi beestje en mooi lang haar, kun je alle kanten mee op haha...

Heb je btw ook een foto van net na het olie verhaal hihi ben wel benieuwd

16. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Wauw, ze kan wel in een shampooreclame!
    Haha, is het gelukkig toch nog goed gekomen.

17. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Haha , wat een lekker beest zeg , voor zo'n kop met haar betalen mensen grof geld , en zij / hij heeft het voor niets ;)

18. hardloper

hardloper Niet meer actief

nou, ze is wel erg mooi geworden hoor! als ze nu weer gaat schilferen, ga je haar dan nog eens wassen met babyolie ;)

19. streepjes

streepjes Fanatiek lid

Apr 2, 2007
    1,155
    0
    0
    OOOOOW het is een cavia..dacht de hele tijd dat het over een plumo ging hihi

20. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    hihihihi... nou... soms laat ik haar zichzelf even vastbijten op een stokje en dan doe ik even de tv en de boekenkast ermee.

Nou nou, wat een complimentjes! :eek: Ik zal het haar doorgeven, ze zal zich beslist heel trots voelen haha.. :D En ik ben natuurlijk nu ook wel weer heel trots, ze IS ook een mooie cavia =P~
    Tis wel wat werk zo'n kapsel... het groeit namelijk als kool! Iedere maand zet ik haar dan ook met haar batsen op een tafel, dan neem ik een tondeuse en dan scheer ik om de rand (a la bloempotkapsel) alles weer op tot-aan-de-grond-lengte. Is toch iedere keer weer een dikke centimeter eraf. Als ik dat niet doe hihihi.. dan blijft het doorgroeien tot wel een cm. of 40 in lengte. (zoals het officieel ook hoort bij dit ras, er zijn echt mensen die ermee naar van die shows gaan zoals bij honden, en die wikkelen het lange haar dan in zodat het niet vies wordt. Tijdens zo'n show wordt zo'n langharige cavia dan helemaal gekamt en gewassen en uitgestald op een plateautje... heel erg belachelijk vind ik hahaha) Dit is erg ongemakkelijk voor de cavia, dus ik scheer het altijd maar in een gemakkelijk sloom coupje. De kuif bijknippen vergde wel wat oefening, daar zit een heus model in (yeah right gheghe..), maar dat gaat me tegenwoordig ook wel prima af :)
    Als het weer in de zomer echt heel warm wordt, dan scheer ik ze zelfs helemaal kaal, vinden ze heerlijk! Ik heb namelijk ook een cavia van een ander ras met heel heel heel dik wollig krullend haar dat ook lang groeit. Deze valt om van de hitte als je dat maar gewoon laat zitten... wacht ik heb daar nog een foto van! Kunnen jullie weer opnieuw lachen vermoed ik 8-[

Dit is Lisa vóór de botsing met de tondeuse (even erbij vermelden: denk nou niet dat ik bewust op zoek ben gegaan naar zo'n rare cavia... deze zat verwaarloosd bij een fokker ergens in een klein hokje en is via weer iemand anders bij mij terecht gekomen. Ik wist van te voren niet dat het zou uitgroeien tot iets wat op een freggle/trolletje lijkt :( Het is dat het mijn eigen cavia is dat ik legaal mag zeggen dat dit wel de lelijkste cavia is die ik ooit heb gezien :-$ )
    http://img293.imageshack.us/img293/9789 ... ar2gw5.jpg
    http://img175.imageshack.us/img175/8159/lojpgos8.jpg

Lisa na!
    http://img208.imageshack.us/img208/8345 ... piede7.jpg
    http://img208.imageshack.us/img208/7272 ... piesj8.jpg

*Helaas heb ik Lisa 2 maanden geleden moeten laten inslapen. 2,5 jaar na aanschaf kon ze de leverschade die ze opgelopen heeft tijdens haar verwaarlozing niet meer de baas :(
    Gelukkig heb ik de foto's nog, anders zou niemand geloven dat zulke cavia's bestaan! hihihi... Ook heb ik haar dochtertje nog, dat is de knappe versie van Lisa met minder onstuimig haar, maar wel hetzelfde principe.

Terug naar de babyolie, want het is per ongeluk weer een heel verhaal geworden :oops: ... Ik denk dat ik in het vervolg nog wel een keer ga wassen met olie. Het heeft haar huidje zo'n goed gedaan dat ik het nog wel een keer aan durf :D Maar voorlopig maar liever even niet... hihihi..
    Bedankt voor alle leuke reacties en complimentjes!

Liefs Joeja

Share This Page