Nu iedereen ongeveer weer terug komt met de vakantieherinneringen nog vers in gedachte: welke campings in noord Italië raden jullie aan? Wij hebben dan een 5 en 2 jarige en willen in een stacaravan/chalet. Op zich verder niet zoveel eisen behalve dat er een leuk zwembad bij moet zitten en speel/kinderactiviteiten. Aan/bij meer of vlakbij dorpje is leuk maar geen must. En ook weer niet te massaal. Iedereen heeft het altijd over bella italia maar als ik dat bekijk lijkt het net een mierenhoop haha. Wie heeft er leuke ervaringen van deze zomer?
Camping Rio Vantone, relatief klein en overzichtelijk. Leuke speeltuin, klein zwembad, geweldig meer. Het Idromeer. Animatieteam bestaat uit één meisje ‘s ochtends knutselen of naar het riviertje (wat ongeveer droog staat, dus gewoon een beetje rotzooien met water is). Wij gaan volgend jaar weer een weekje. Er zit nl een surfschool bij en ik en mijn dochter willen graag (leren) surfen. Bella Italia is echt een massale camping, je moet er van houden. Sowieso rond het Gardameer is het te druk en te massaal! Jammer, want het is echt een leuke omgeving.
Dat klinkt als een camping voor ons weet je hoe groot (en vlak) de gewone kampeerplaatsen zijn? We hebben een grote de waard tent die veel ruimte nodig heeft om goed af te spannen. Dus lang niet alle campings zijn geschikt voor ons
De plaatsen zijn verschillend, maar op de site zie je goed de afmentingen hoor. Als je vragen hebt, kun je ze mailen gewoon in het Nederlands de eigenaar is nl ne/du en zijn vrouw Italiaans.