(Nu.nl) Stokoude Somaliër huwt tiener MOGADISHU - De naar eigen zeggen 112-jarige Somaliër Ahmed Muhamed Dore is een gelukkig man. Het is zeer de vraag of dat ook geldt voor zijn nieuwe echtgenote, de 17-jarige Safia Abdulleh. Haar familie meldde tegen de BBC dat de tiener ''gelukkig is met haar nieuwe echtgenoot''. Het bericht gaf geen informatie over de hoogte van de bruidschat, die ongetwijfeld een belangrijke rol heeft gespeeld bij het huwelijk. Honderden mensen waren aanwezig bij het trouwfeest in het dorp Guriceel, een paar honderd kilometer ten noordoosten van Mogadishu. ''Vandaag heeft God me geholpen mijn droom te realiseren'', aldus de bruidegom, die al achttien kinderen heeft met zijn andere vijf vrouwen. Ervaring De man zei al jaren een oogje op het meisje te hebben gehad. ''Ik heb haar niet gedwongen, maar gebruikte mijn ervaring om haar te overtuigen van mijn liefde en daarop besloten we te trouwen'', luidde zijn lezing over de aanleiding voor het huwelijk.
jasses, nou goed op je 112e hoop ik voor haar dat ie hem niet meer over eind krijgt LOL maar gadverdamme wat een achterlijk volk heb je toch..
Ach ja, en dan zeuren wij hier soms over een leeftijdsverschil van 5 of 10 jaar Ik moet er trouwens niet aan denken, hoeveel achter-achterkleinkinderen zal hij inmiddels hebben die ouder zijn dan zijn nieuwe vrouw?
Betekent niet dat het hele volk walgelijk is! Ik keur het niet goed absoluut niet maar vind niet dat je dan een heel volk over 1 kam kan scheren.
allereerst is het maar de vraag of die rare man wel 112 is, daar ze in somalie pas in de jaren 70 geboorteregisters zijn gaan bijhouden...veel 'oudere' somaliers weten helemaal niet precies hoe oud ze zijn.... maar goed of hij nou 80 is of 112, het blijft een rare situatie maar om nu gelijk te stellen dat ze een walgelijk volk zijn... pfffffff.... dus omdat er pedo's in belgie hun handen niet thuis konden houden zijn belgen dan ook een walgelijk volk.... en omdat er hollandse voetbalfans (lees hooligans) zijn, zijn nederlanders een achterlijk volk???? waarom toch telkens mensen over 1 kam scheren???
Omdat DAAR de volkstammen dit normaal vinden, that is why.. wij vinden hooligans niet normaal en belgen vinden pedo's ook niet normaal, hele volkstammen leven dezelfde "regels" na en vinden het niet raar, dat maakt het in mijn ogen wel wat raarder, maar goed vergeleken bij ons leven ze nog in de middeleeuwen en wij waren toen ook een raar volkje
I agree. Ik weet dat de opmerking "walgelijk volk" een beetje hard klinkt, maar ik snap het echter wel. Het meerendeel van de bevolking (als het niet de gehele bevolking is..) vindt dit de normaalste zaak van de wereld. Misschien kan beter gezegd worden dat iedereen die hier achterstaat walgelijk is?
ja woorden op een gouden plaatje met een pimpelpaars randje noem ik dat HAHAH Het klinkt wat hard idd maarja de waarheid is dat soms LOL
knap van jullie dat je precies weet dat het volk het normaal vind daar! er zijn genoeg somaliers die helemaal niet blij zijn met zulke zaken, zo ook over bijvoorbeeld vrouwenbesnijdenis, daar komt steeds meer verzet vanuit ´eigen´ volk tegen, dus zoals idd iemand hier schreef, iemand die hierachter staat is walgelijk, niet 1 heel volk! liefs,
hoe dan ook... ik vind het maar moeilijk om te volgen dat een meisje van 17 jaar met een hoogbejaarde man trouwt en god weet wat nog meer doet...harrejakkes... liefs