huur huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door djellybelly, 1 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Bij particulier huren heb je geen recht op urgentie.
    Dat hebben ze ons verteld bij het juridisch loket.

2. particulier niet nee, soms bepaald zelfs ook de eigenaar wie er in komt

3. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij huren nu particulier een 4 kamer appartrement (onderhuur).
    10 mei heb ik een afspraak voor m'n urgentie, ik heb gewoon gezegd dat ik binnekort op straat sta enz, gewoon een beetje crea zijn.
    Maar het is nu nog wel even afwachten of ik de urgentie krijg.

4. je moet dan waarschijnlijk wel bewijzen heb je ook echt op straat staat, anders kan iedereen het wel roepen

5. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja ik heb ook bewijs

6. dan heb je misschien een kans, maar ook al sta je echt op straat doen sommige er ook niks aan

7. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja ik weet dat je heel moeilijk urgentie kan krijgen dus ik ben benieuwd, ik hou jullie iig op de hoogte.

8. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Je kan alleen urgentie krijgen als je situatie of levensbegrijgend is of je huis instort gevaarlijk is.
    Helaas doen ze dat zo....
    Ik vindt het ook onzin maar helaas werken ze zo:(
    Hoop dat je urgentie krijgt

9. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja in amsterdam is het zo dat als je met een kind opstraat komt te staan en je geen kant meer op kan dan kijg je ook urgentie (dan verkeer je al in een levensbedreigende situatie)

10. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Nou ik heb ook urgentie aangevraagd maar op het papiertje stond bij iedere vraag bijna nee zoals in mijn situatie.

Maar ik heb het op medisch gegooit dat me ouders depri zijn enzo en dat het hier niet langer meer kan!
    Niet dat het zo is maar goed moet toch wat he.

Heb idd ook gezegt dat we elke dag ruzie hebben en dat het geen gezonde leef omgeving is voor kaye.

11. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    nou hier krijg je ook geen urgentie hoor :( ook al sta je met je kids op hun stoep

dan zeggen ze doodleuk breng de kinderen maar naar hun vader en kruip jij maar bij een kennis/vriendin in

nee alkmaar kom je niet meer aan een urgentie verklaring

wij hebben ons ingeschreven bij een makelaar die huurhuizen verhuurde
    wij hadden binnen 3 mnd een woning waar we nu nog wonen
    particulier echter met een flinke huurprijs maar als ik dat zo hier lees mogen we echt niet mopperen want we betalen 556 euro voor een kompleet huis met 5 slaapkamer en flinke tuin voor en achter

je moet het soms even treffen alleen particulier moet je wel voldoen aan een bepaald inkomen anders kan je het ook vergeten :(

succes met je woning jacht

12. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Wij kregen ook geen urgentie zelfs niet met de bedreigingen en zelfs niet toen we er achter kwamen dat de verhuursters van deze woning die ons bedreigd de sleutels gewoon heeft van dit huis :confused:
    Ook niet omdat we een kind hebben deed ze niks.
    Ik zei al zo beetje geirriteerd: We kunnen dus net zo goed tussen de zwervers gaan liggen hier in t park van Breda als het zo aan jullie ligt?
    Ja klopt zei ze; je krijgt geen urgentie want dat je bedriegd wordt kan iedereen roepen (had aangifte papieren bij die ze niet eens wilden inlezen en ik vervolgens de wind van voren kreeg!)
    Godzijdank kunnen we als het mee zit vandaag al de sleutels van het nieuwe huis halen (YEEY!) maar het had ook zo kunnen zijn dat we bij mn ouders hadden moeten intrekken :(
    Godzijdank hebben we een heel leuk knus huisje voor nog s weinig geld ook!(nja tis genoeg haha maar goedkoper als wat we nu hebben EN veilig!)
    Ze zeiden al dat ze nergens meer urgentie geven.
    En dat terwijl er in het foldertje stond dat het wel wordt gegeven als de situatie levensbedreigend is of het huis op instorten staan :(
    Mja wij kregen het dus niet.

Deel Deze Pagina