Moeten we dit aan de werkegever terugbetalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loeki2, 27 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn man heeft vorig jaar en dit jaar ouderschapsverlof opgenomen. Door allerlei fouten bij de loonadministratie hebben ze het ouderschapsverlof doorbetaald en dat hebben wij zelf niet opgemerkt. Nu maandan na het opnemen van het verlof komt de werkgever er achter dat we te veel ontvangen hebben en moeten we het geld terug betalen.

Heeft iemand hier ervaing mee. We kunnen onmogelijk het geld in een keer terug betalen. Ook zitten er allerlei consequenties aan met de belasting en zo.

Ik zie het even heel somber in :(

2. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Helaas, je bent verplicht dit terug te betalen....

Je kunt wel afspreken dat dit in termijnen mag gebeuren, dus je man moet ff om de tafel met de salarisadministratie en goede afspraken maken.

Sterkte en succes ermee

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Je moet dit inderdaad terugbetalen, omdat je het ten onrechte hebt gehad. Misschien kun je een betalingsregeling treffen met zijn werkgever.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik word er echt niet veel wijzer van. Ik zie alleen nog maar cijfers duizelen. Alle fouten op een rij

1. Mijn man vraagt in januari 2007 ouderschapsverlof aan miv 1 september 2007
    2. Als hij op 1 september de vrijdagen vrij neemt blijkt dit niet gecommuniceerd te zijn. Hij neemt daarom eerst vakantie op, dit wordt doorbetaald en moet later verrekend worden.
    3. Wij geven bij de belastingdienst aan dat hij minder verdient ivm het opnemen van het ouderschapsverlof en mogen daarom ruim 500 euro van de belasting aftrekken.
    4. Hij neemt maandelijk 100 euro uit zijn levensloop op om de onkomstenderving minimaal te houden (250 euro salarisderving wordt gecompenseerd door 100 euro uit de levensloop en 140 euro belasstingteruggave). Dit wordt pas na 5 maanden uitgevoerd.
    5. In januari 2008 gaat hij 250 euro per maand minder verdienen, maar dit is geen verrekening met het ouderschapsverlof, maar blijkt een onterechte aftrek voor de lease-auto te zijn. Dit geld wordt in juni terug gestort.
    6. In maart krijgt hij met terugwerkende kracht vanaf 1 januari een loonsverhoging van 6% maar die is tot op heden nog niet doorgevoerd.
    7. In juli neemt hij deeltijdontslag en gaat zijn salaris met 250 euro per maand achteruit.
    8. De belasing vorderd de belastingaftrek voor het ouderschapsverlof terug, omdat het ouderschapsverlof doorbetaald is, terwijl wij dit geld nog terug moeten gaan betalen.

Snappen jullie het nog?

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik snap het helemaal Loeki, maar helaas moet ik meegaan met de bovenstaande reacties: jullie zullen het een en ander inderdaad terug moeten gaan betalen. Neemt niet weg dat het natuurlijk heel slordig is!

Veel sterkte,
    Josien

6. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    In mijn CAO (onderwijs) staat ook dat als je een jaar na het opnemen van je ouderschapsverlof je betrekkingsomvang terugbrengt, je het ouderschapsverlof (eventueel gedeeltelijk) moet terugbetalen. Is dat bij je man niet het geval? Anders zou het wel een enorme kostenpost worden: dubbel betalen :(
    Slordig hoor, van zijn baas...

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee, hij heeft onbetaald verlof, dus er had nooit uitbetaald mogen worden. Hopelijk kunnen we het betalen van zijn levenslooprekening.

Het gaat met nog niet eens om het salaris, maar e rompslomp die het mee gaat brengen, want niets klopt meer, belastingaangifte moet opnieuw, alle toeslagen moeten anders worden. pffffff

Deel Deze Pagina