Ben nog steeds een beetje bibberig van vannacht.. Vannacht lag ik bij mijn zoontje op de kamer omdat man lief weer zo hard lag te snurken dat ik er gewoon gek van werd.. Voordat ik gisteren naar bed ging nam ik nog een half glaasje Taksi .. Rond een uur of 4 had ik ineens enorme last van maagzuur, heb dit nog nooit eerder gehad en werd gek, kon niet liggen op mijn zij, niet op mijn rug helemaal niets .. Ben toen ff naar de badkamer gelopen om een glas water te drinken omdat ik dacht dat het dan miss weg zou gaan, helaas werd het alleen maar erger, werd er zo ziek van dat ik bijna moest kotsen. Toen het eindelijk een beetje gezakt was en ik net een beetje in slaap viel hoorde ik een heel raar geluid, kan het niet uitleggen maar kon het in eerste instantie niet plaatsen, ben toen snel naar het bed van mijn zoontje gerend maar die sliep gewoon, heb de deur open gesmeten en zag mijn vriend lijk bleek met nog net geen blauwe lippen op de trap happend naar adem, ik werd gek wist niet wat ik moest doen en zag mijn vriend steeds witter worden, heb keihard op zijn rug geslagen ( paar keer ) en toen hield het op en kon hij weer een beetje '' normaal '' adem halen .. Van de schrik kwam bij mij ineens de misselijkheid enorm naar boven dus heb mijn vriend opzij geduwd en ben toch een partij gaan staan kotsen op de wc niet normaal, heb ik jaren nog nooit zo erg overgegeven als vanmorgen .. Toen ik klaar was hoorde ik mijn zoontje roepen, die was inmiddels natuurlijk door alle drukte ook wakker geworden .. Wat bleek nou, mijn vriend was vannacht ook misselijk geworden en moest ook overgeven hij is toen naar beneden gegaan en op het moment dat hij moest overgeven nam hij een hap adem en is er wat in zijn longen geschoten ... Gelukkig is alles goed gekomen maar ik heb me een partij zitten janken, ik zag de stomste scenario's voorbij komen, ik wist echt niet wat te doen pfff ... En dat arme kind maar huilend roepen '' Papa Mama wat zijn jullie aan het doen, hou op '' ( op zijn manier ) .. Ben nog steeds enorm misselijk en snap niet hoe dit kan, zou het puur toeval zijn dat we allebei stront ziek waren vannacht ?? We hebben niet samen iets gegeten waarvan we zouden kunnen zeggen ja daar komt het miss van .. SOrry voor mijn lange verhaal maar moest het ff van me afschrijven ..
och jeetje meid! wat heb je goed gehandeld!! dat was dus precies wat je vriend nodig had, anders had het heel anders kunnen aflopen! pfff, en nou even lekker met de beentjes op de bank, even bijkomen, ik zit hier al met de schrik, laat staan jij!
Jeetje, dat was jullie nachtje wel zeg! Wat een schrik om je vriend zo te zien! Nu nog proberen dat beeld weg te krijgen...
Het was echt verschrikkelijk, die kleine zit nu ff op de peuterspeelzaal dus kan ff bij komen .. Het beeld uit mijn hoofd krijgen gaat nog niet lukken, als ik er weer aan denk moet ik weer huilen ...
Hè getver, wat eng. Wel toevallig dat jullie allebei misselijk waren. Ook niet iets hetzelfde gedronken?
jeetje meid dat denk ik dat je schrikt!!!!! Wij hebben vorige week ook samen zitten overgeven en dachten ook al dat het van iest van eten was geweest....wat het nu was ik weet het niet!!! Daarbij ben ik net zwanger en dacht al dalijk is het voedselvergiftiging.... Maar mijn dochter had ook al overgegeven en wij daarna dus mischien een buikgriepje?
Je vriend ook taksi gedronken? Anders moet het toch wat zijn wat jullie allebei gehad hebben lijkt me. Als de kleine niks heeft zal t geen griep oid zijn... Zeker niet als je je nou weer kiplekker voelt. Pfff eng hoor! Mijn man heeft af en toe van die aanvallen van geen lucht meer krijgen enzo. Vroeger toen we nog niet wisten dat hij allergieen had lag hij ook met tijd en wijle helemaal van pampus dat ik erbij stond van "moet ik nou de ambulance bellen of..." Dan word je toch echt lichtelijk paniekerig!
Miss is het idd een buikgriepje. Mijn vriend heeft gisteren avond dienst gehad dus die is van 3 tot 23.30 niet thuis geweest dus we hebben ook niet samen zitten eten .. Wel hebben we s'middags een bakje kibbeling op maar daar heeft die kleine ook van gegeten en mijn schoonmoeder en die hebben nergens last van ... Misschien zijn het wel zwangerschapsverschijnselen van mij .. Nee hoor is gewoon puur toeval denk ik ... Vraag me trouwens achteraf wel af of dat slaan op zijn rug wel een goed idee was, ondanks dat het helpt hoor je ook wel eens dat je dat juist niet moet doen, maar ja wat moest ik dan ? .. Thanx voor de reacties ...
Ik dacht ook meteen aan de taksi maar hij zegt dat hij die niet heeft gedronken .. Kan me voorstellen dat je dan in lichtelijke paniek raakt, ik dacht ook nog aan 112 bellen maar ik denk zodra hun er zijn is mijn vriend miss al weer weg dus laat ik zelf maar wat doen .. voel me trouwens nog steeds niet kiplekker hoor, heb nog niets gegeten alleen een kop thee gedronken, heb ook nergens trek in ..
Ja prima gedaan, alleen moet je zorgen dat iemand dan niet rechtop staat, anders klop/sla je het alleen maar verder naar beneden. Voorover laten buigen en met de muis van je hand naar boven kloppen/slaan.
Gatver Chantal, wat zullen jullie allemaal geschrokken zijn!!! Bah, wat een nare ervaring Hopelijk voelen jullie je snel weer goed en kunnen jullie dit snel vergeten!
He bah! Kan me voorstellen dat je er overstuur van bent geworden! Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar bij mij helpt het vaak als ik mezelf nog ff de tijd geef om terug te denken aan en verdriet te hebben van een situatie en daarna het een plek te geven en vooruit te kijken. Klinkt jou misschien heel dom in de oren, maar probeer het eens, misschien helpt het? Sterkte meid!
PFf.. ik zou me ook ROT schrikken! wat heb je goed gehandeld zeg... daar mag je trots op zijn. Héél normaal dat je ook moet huilen hoor. Sterkte ermee!
Het is wel hele erge toeval dan! Ik zit te denken wat t dan kan zijn geweest want n buikgriepje duurt toch langer? Maar dan iets wat de kleine niet of bijna niet gehad heeft... Het zal wel iets simpels zijn waar jullie niet aan denken... Is je man ook nog niet helemaal lekker nu? Ik had denk ik een heimlich greep geprobeert.... Al zat ik me nu af te vragen HOE ik dat voor elkaar ga krijgen bij een vent die bijna n halve meter groter is als ik... Beterschap iig!
Je man laten zitten op een stoel of desnoods op de grond, dan kun je er makkelijk bij... Zo en nou hou ik op met mijn EHBO cursus
Jeetje wat een schok zeg, snap dat je helemaal van de legt bent. Over dat kloppen heb ik tijdens mijn opleiding geleerd dat je dat beter niet kan doen (iets beter dan niets natuurlijk) Maar dat het beter is om heel hard van beneden naar boven te wrijven met je handpalm en dan je vingers tegen je handpalm gedrukt...snap je wat ik bedoel?
gedverderrie chantal, dan schrik je je ook te pletter.... ik zou niet weten wat ik zou doen in zo,n situatie En wat betreft de misselijkheid, het heerst enorm wij hebben het allemaal al gehad, alleen duurde het bij de meiden langer als bij ons Bij ons was het maar een dag, en bij mijn ouders ook, en die hadden het toevallig ook allebei tegelijk.