Burenoverlast: wanneer zeg je er iets van?

Discussie in 'De lounge' gestart door evenstar, 11 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij zitten regelmatig in bassengedreun van verschillende buren. We wonen naast een huis dat aan studenten verhuurd wordt. Wij werken allebei heel lange dagen, zijn zelf heel rustig (geen feestjes, komen nooit laat thuis ofzo, ...). Als wij 's avonds thuis komen, hebben we GEEN zin in gedreun of gebrul, natuurlijk.

We wonen er nu zo'n 2 jaar en hebben al heel regelmatig aan de deur gestaan bij wisselende inwoners van die apartementen. We hebben een paar keer de politie erbij gehaald, dan was het echt te zot met veel gelal, midden in de nacht, snoeiharde muziek met ramen open aan alle kanten, etc. We gaan zelf langs als het gewoon door onze tv heen dreunt en we er al een tijd naar zitten te luisteren. Maar het VERANDERT nauwelijks. Ze houden geen rekening met ons, hun redenering lijkt te zijn 'ik wil lekkere harde muziek en als ze toevallig thuis zijn nu, dan zie ik ze wel weer langskomen'.

Maar ja. Ga je altijd de klagende boeman uithangen? Wij krijgen in februari een kindje, als die gaat huilen, horen zij dat natuurlijk ook (gelukkig krijgt het stel onder ons in oktober een kleine, dan kunnen ze er vast aan wennen :D).

Ben ik gek, en vind ik muziekoverlast iets anders dan geluiden van een baby? Ik ben gewoon bang dat als wij vaak klagen, zij zodadelijk bij ons op de stoep staan. Maar ik ga ook niet avonden in het gedreun zitten van dat stel onopgevoede pubers :x

2. Writer

Writer Niet meer actief

zij moet straks zeker rekening houden met jullie baby , nu eigelijk ook hoor , maar als je baby hebt is geen pretje zo harde geluid

baby huilen is totaal anders dan muziek hard zetten hoor , je baby doet het niet met opzet ,kan je niet veel aan doen , maar hun volwassen mensen moeten wel rekening met jullie kunnen houden

ik heb jaren lang ruzie gehad met onderburen , de man was echt aso ,je ging te vragen muziek wat zachter deed hij de deur niet eens open , of soms keek hij allen via de raam en deed niet open , uiteindelijk politie ,maar die deed ook niet veel , met zijn alle hebben we brief ondertekent naar woningbouw gestuurd , toen pas kon hij problemen krijgen

maar nu heb ik andere buren , niet percies onder ons maar aan rechtere kant , de meisje doet super lief en aardig als me dochter via balkon kijkt ,praat ze altijd zo lief tegen me dochter , maar in weekend begint feesten bij haar , dan komen alle vrienden en gaan gitaar spelen en hard schreeuwen , heb paar keer wat van gezegd dan zegt ze * zal nooit meer gebeuren) , wel dus

gelukkig gaan we hier verhuizen dus maak nu niet echt probleem van maar zo irritant vind ik dat echt bahhh vooral als je kinderen hebt

ik zou met de buren afspreken , na 20 uur bijvoorbeeld stil zijn
    anders moet je wel snel wat aan doen , want voor dat je iets bereikt via politie of woningbouw duurt echt heel lang

succec ,ik vind het heel vevelend als mensen geen rekening met elkaar houden , ik deed 2 jaar terug steeds de voordeur hard dicht8) dacht niet dat het zo erg was , maar later kwam mij buurf eff vertellen dat haar zoonetje steeds wakker van word , nou nooit meer gedaan en nu zijn buurf en ik vriendinnen geworden;)

dus eerst goeie gespreek en duidelijk aangeven hoeveel je last van hebt

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.173
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als zij niet veranderen zul je inderdaad andere maatregelen moeten nemen. Volgens mij staat ergens op de site van de politie een soort stappenplan aangegeven hoe je hier mee op moet gaan. Volgens mij moet je eerst aan hun aangeven waar je precies last van hebt en dat jij vanaf nu bij gaat houden wanneer / welke overlast je ervaart. Dat moet je dan dus ook gaan bijhouden. Pas als er echt een lijstje is, kan de politie wat gaan doen, geloof ik.

Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar daar kun je wel op googlen.

Deel Deze Pagina