Ik niet zelf. Maar heb wel van verschillende mensen heel positieve verhalen gehoord. Heel relaxed reizen. Goed geslapen. En uitgerust aankomen. Maar voor praktische vragen moet je niet bij mij zijn.
Niet naar Italië, wel naar de wintersport. Super relaxed vond ik het met de kids, fijner dan vliegen zelfs.
Ik ga van de zomer naar Oostenrijk, rechtstreeks vanaf Utrecht naar de bestemming. Lijkt mij ideaal! Ik zou een eigen coupe regelen, dat wel.
Wij zijn ooit met de autotrein van Düsseldorf naar Narbonne (Frankrijk) gegaan (die verbinding is er geloof ik niet meer). Alweer bijna 12 jaar geleden, dochter was toen 3. Wij hebben beiden echt heel beroerd geslapen, lukte echt niet met al dat gehobbel en af en toe stopte die trein 's nachts ook. Dochter heeft wel geslapen. We hadden een eigen coupé. Van te voren dachten we dat het ideaal zou zijn: dag in de trein (lekker ontspannen want niet zelf rijden), lekker slapen en volgende ochtend uitgerust aankomen. En we gingen naar Noord-Spanje, wat dus nog maar 2 uur rijden was vanaf Narbonne, maar wat we te ver vonden om helemaal te rijden. Dat viel dus even tegen. En op de terugreis reed de trein niet vanwege stakingen bij de Franse spoorwegen. Konden we kiezen om of naar Alexandrië te rijden om daar op de trein te gaan of geld terug te krijgen. Communicatie was bar slecht, waardoor we het pas hoorden toen we in Narbonne aankwamen 's ochtends. Ze hadden ons wel een mail gestuurd, maar toen was het overal bereikbaar zijn nog iets minder gewoon. Als ze nu mobiel gebeld hadden, dan hadden ze ons wel kunnen bereiken, maar dat hadden ze dus niet gedaan. Maar we hadden dus minimale tijd om naar Alexandrië te rijden en daarnaast kun je de afstand die je dan gaat rijden beter gewoon in de goede richting gaan rijden, vonden wij. Dus terugreis in 2 dagen gereden en waar we dat dus eigenlijk niet hadden gewild, vonden we het uiteindelijk niet eens zo heel erg omdat we bang waren weer zo beroerd te slapen in die trein. Maar goed, dat is onze ervaring en anderen zullen wel prima slapen. Dochter vermaken overdag in de trein was geen probleem bij ons, maar dat zal ook weer afhangen van je kinderen. Ze hebben natuurlijk wel meer bewegingsruimte dan in een auto.