huurhuis:eisen bijstellen of afwachten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Op dit moment woon ik op een bovenwoning op de 1e verdieping. Ik heb zelf 2 verdiepingen en een grote vliering. Gewoon huis zeg maar, maar dan op de 1e. Geen tuin, berging buitenop. 2 slaapkamers 8m2 en 16m2.
    Ik wil hier graag weg met mn kinderen. Niet voor de buurt, woon hier verder prima. Zou graag een gewoon huis met tuin hebben. Liefst met 3 slaapkamers zodat ze ieder een eigen kamer hebben, liefste in de buurt van de school waar ze op een gegeven moment naar toe gaan. Maar ja, gemiddeld wachttijd voor een eens gezinswoning is met een beetje geluk, 9 jaar. Minimaal. Ik sta nu 4 jaar ingeschreven. Nog even te gaan dus. Nu staan er ook af en toe huizen te huur met bijv maar 2 slaapkamers. Eigenlijk hetzelfde idee als wat ik nu heb, alleen met tuin, geen vervelende buitentrappen enz. Helaas niet in de buurt van de school. Wel 100 euro duurder dan wat ik nu heb.
    Nu mijn dillema, eisen bijstellen en voor de kleinere woning gaan, of nog minimaal 5 jaar wachten tot er een woning naar mn zin vrij komt...
    Wat zouden jullie doen en waarom? Afwachten of eisen bijstellen?

Even voor de duidelijkheid, als ik een woning accepteer dan word ik uitgeschreven en moet ik me weer opnieuw inschrijven. Ik sta dus wer onderaan de wwchtlijst dus zal het er de komende 10 jaar uit moeten zingen

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Afwachten, waarom: verhuizen kost veel geld en gedoe en het is dan niet waar je graag wilt.

3. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik zou kijken naar een bovenwoning met 3 slaapkamers en een balkon.
    waarom? als een kind ouder word heeft het meer behoeffte aa n een eigen ruimte. hoe ouder ze worden hoe makkelijker ze zelfb buiten spelen en dan blijven ze toch niet in de tuin.

en anders eisen bijstellen. je kunt ook van school wisselen of wat verder lopen bijv. en kijk weat je belangrijker vind. ik vind bijv kamers belangrijker als een tuin. hoe vaak is het hier nu echt mooi weer? en je moet het onderhouden

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik heb nu een balkon en ik vind het verschrikkelijk:) ik wil niet alleen een tuin voor de kinderen maar ook voor mezelf en voor de beesten. (Konijnen, katten en hond). Onderhoud van ik niet erg. Ik vind hier dus de buitentrap een groot nadeel. (Nou heb ik ook last van mn bekken wat nu mee speelt).
    Auto kan hier en bij de andere flats, alleen verderop staan. Dus altijd gesleep. Als er 1 kind bij thuiskomst slaapt, dan heb ik een probleem. En daarbij, ik woon nu in een rustige flat. 6 woningen. Voor de rest zijn er hier alleen "echte" flats. Sorry, daar ga ik gillend gek worden. Donker, heel duur, veel overlast. Wel veel ruimte en dichter bij school. Enigste voordeel.
    En een andere school is absoluut geen optie. Maar dit is eigenlijk het minst belangrijke. Het is 10 min fietsen, niet het eind van de wereld. Ze zullen alleen niet bij kinderen uit de buurt naar school gaan.

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als je bijvoorbeeld twee jongens of twee meisjes hebt (zelfde geslacht), kan je eventueel een woning met 2 slaapkamers aanvaarden. Als de tweede slaapkamer groot genoeg is voor twee bedden tenminste (of een stapelbed en nog wat speel - en kastruimte).

Als je in de buurt van school wil blijven, zou ik kijken naar de straal rond de school. Maar vergeet niet dat de kinderen over 10 jaar waarschijnlijk op de middelbare zitten en dus niet meer op de basisschool.

Ik zou ook kijken naar wat je financieel aankan. Spring niet verder dan je kunt en ga geen 100 euro extra uitgeven als je ze eigenlijk nauwelijks kan missen.

Daarnaast zou ik kijken of je het nog 5 jaar aankan in je huidige woning. Als dat echt heel moeilijk is, zou ik harder gaan uitkijken naar iets anders.
    Eventueel de kinderen de grote slaapkamer geven en jijzelf (of jij en je partner) in de kleine slapen?

6. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik zou nog vijf jaar wachten en je huis nu zo efficient mogelijk inrichten.

7. Yunami

Yunami Bekend lid

25 aug 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Wij hadden hetzelfde probleem, we hebben nu net 2 weken de sleutel van ons nieuwe huis waar we eind deze maand naar toe verhuizen. We hebben wel voor de particuliere markt moeten kiezen waardoor we 750 betalen ipv ongeveer 680 bij de woningbouw maar zitten wel echt in een huis wat naar ons hart is in een prachtige wijk waar onze kleine lekker overal kan spelen.

Dus ja... wij hebben er voor gekozen wat meer te betalen omdat we er niet aan moesten denken om nog eens 4-5 jaar te moeten wachten en ik zou het zo weer doen.

Deel Deze Pagina