Huurhuis laten zitten?

Discussie in 'De lounge' gestart door FreeWilly8, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    nou miss. ben ik het voorbeeld wat je zoekt hahahahha
    wij zijn eind sept. naar een woning gaan kijken ....en vandaag was de overdracht bij de notaris ...dus nog geen 3 mnd. het financiele gedeelte kan binnen 4 weken rond zijn ,..dus yep het kan heel goed ...we zijn nu volop aan het klussen ...wat weer niet mee valt als je 29 weken zwanger en ook nog eens super eigewijs bent ;)

2. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Goedemorgen!
    Nou Freewilly ik zou gewoon eerst huren, vanaf daar kan je wat rustiger rondkijken en het huis kopen dat bij je past, overhaast een huis kopen lijkt me geen optie. En of het lang duurt voor je een huis hebt gekocht? Ligt er helemaal aan, ben je erg kritisch? Wat is het huizenaanbod? Wat is jullie budget? etc. etc. etc.

Ik wens je in ieder geval veel succes ermee!

3. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Wij hebben ook heel snel ons huis gekocht. In november zijn we er naar gaan kijken. En half januari was de overdracht bij de notaris :)

4. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    Maar meestal is het andersom. Als ik op verschillende site invul wat we kunnen krijgen dan is het 1,5 zoveel dan we in werkelijkheid, lees reeel, kunnen krijgen. neem voor het gemak je/jullie jaarinkomen maal 4 a 5. Tuurlijk is dat afhankelijk van een aantal zaken, maar dat is wel een uitgangspunt om te nemen. Persoonlijk ben ik niet van het huren.
    of het lang duurt, hangt af van wanneer de bewoners eruit willen, de een wil binnen een maand eruit en een ander na 16 maanden.

Het is helemaal hoe jullie leven, als je nu zegt dat je het druk hebt met het huwelijk regelen dan zou ik in het huurhuis gaan zitten en rustig verder gaan met het huwelijk voorbereiden en daarna kijken. Zeker als je ook nog moet afstuderen. Voor de een is het makkelijk om te combineren en voor de ander totaal niet.

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wij zijn half september naar dit huis wezen kijken en zijn er begin oktober al in getrokken. Dit is wel ons tweede huis trouwens, we woonden al in een ander huis. Dat huis hebben we verkocht. Het kan dus heel snel gaan.

6. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ja, het kán heel snel gaan, maar ja, stress!
    Over dik 2,5 maand is onze trouwdag. En er moet nog best 't één en ander gebeuren. We zijn allebei ook best moe van al dat geregel enzo, dus 't lijkt me voor ons echt niet praktisch.

We hebben besliten het huurhuis te nemen als het er niet al te slecht uitziet, alleen weten we nog niet wanneer we kunnen kijken, omdat ze nog aan het werk zijn daarbinnen vanuit de woningstiching.

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    whaaaaaaaaa als dat goedkoopste is dan mag je wel 3 banen hebben ;)

dan zou ik lekker even blijven huren meis en werken aan je financiele toekomst

8. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wij hebben ons huis gevonden, gekocht en bewoond binnen 6 weken!

Erg snel maar erg leuk en wel ff je aandacht erop maar we hebben daar iemand voor in dienst genomen en die heeft de hypotheek voor ons verzorgt dus het was kijken bieden (zelf gedaan dus geen makelaar aangehuurd) en gekocht.

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja maar daar zou ik ook mee oppassen want ze willen je de hoogste hypotheek aansmeren. Ik zou zelf nooit een tophypotheek nemen.

10. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Als ik jou was zou ik eerst langs een paar banken en hypotheekadviseur langsgaan om te kijken wat jullie kunnen kopen.
    Als je je budget weet kun je gerichter gaan zoeken. Dan bv bij www.funda.nl (hebben wij ons huis gevonden) of van die andere sites en langs makelaars. Als je weet wat je eisen zijn mbt een huis kun je snel obv bv internet of huizen die worden aangeboden op een kantoor, een paar huizen vinden. Dan plan je lekker op 1 dag verschillende bezichtigingen.
    Je moet wel een goed gevoel hebben bij een huis. Dat kun je niet krijgen van alleen internet.

Wij hebben ons huis in 2003 gekocht. Eerst budget bepalen daarna tig bezichtigingen in één week gehad. Op een gegeven moment halverwege de week kwamen we in 'ons' huis. Het voelde gewoon goed. Ik heb zelfs twee bezichtigingen later die week afgezegd omdat we het gewoon zeker wisten. Hup onderhandelen financiering rondmaken en klaar ben je. Kost niet zoveel tijd hoor. En als je ff een snipperdag neemt en een dagje alles gaat regelen is het echt zo gebeurd.

PUnt is wel dat je tevoren niet weet wat de opleverdatum is. Ons huis werd pas na ruim 8 maanden opgeleverd omdat de huidige bewoners een kindje kregen. Voor ons geen probleem maar in jouw geval wel lastig.

Succes!

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Vind je dat duur dan?

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wat raar, als ik die link nu aanklik krijg ik een heel ander huis. Ik had het over een van 167000

13. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Als ik jullie was zou ik het huurhuisje gewoon nemen!

14. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    Ik kwam ook terecht op één of ander huis in Goes :(:

Weet je het adres nog van dat andere huis, misschien weet ik dan wel waar 't is.

Maar we weten nog steeds nx van dat huurhuis. :x
    ''Voor het einde van de week weten jullie meer....'' Zeiden ze van de woningstichting.
    Ja, niet dus! :x Grmbl grmbl :(

Als ze nou een beetje opschieten, kunnen we in de kerstvakantie gaan klussen. Dan hebben we er ten minste tijd voor... Als het daarna nog moet!? :confused:

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Als je nog een jaar de tijd hebt ga dan eerst huren. Kijk na je trouwen lekker wat je kan besteden en ga dan op zoek.

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Alle verhalen over koopwoningen zijn uiteindelijk goedkoper: ja, als je naar je zin woont wel ja. Maar als ik jouw verhaal zo lees, nu nog niet alle financiele zekerheid ivm je studie, bruiloft op komst en weinig tijd. Dan zou ik eerst lekker gaan huren. Huisje goed schoonmaken, wat er aan gedaan moet worden goedkoop doen en verhuizen maar. Dan kun je je rustig orienteren op je toekomst: wat voor huis wil je, waar wil je wonen, wat kun je betalen. En je hebt tijd voor je bruiloft.

Niets is duurder dan een koophuis dat niet bevalt en waar je na een jaar weer uit wilt. Wat je er zelf aan hebt gedaan, krijg je er qua kosten niet uit en ook alle notariskosten, hypotheekkosten en overdrachtsbelasting (alles bij elkaar wel zo'n 10% van de koopsom) ben je 'gewoon' kwijt.

Ik hoop dat de woningbouw snel klaar is en dat je de huurwoning kunt gaan bekijken. Veel succes!

17. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    Woensdagochtend kunnen we kijken. 'k Ben benieuwd.

18. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    sluit mij helemaal aan bij Pendrag's woorden.
    Een koophuis is voor ons in ieder geval wel ideaal, maar in eerste instantie absoluut niet. Wij hebben ook eerst gehuurd, vooral omdat we nog niets wisten waar we zouden gaan werken. Of we wel een baan zouden vinden.

Deel Deze Pagina