Huurhuis word verkocht,en nu....

Discussie in 'De lounge' gestart door Dora en Boots, 1 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Misschien kun je wat hulp krijgen van consuwijzer.nl ??

2. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Bedankt voor het opzoeken!

Het huurcontract loopt van 2008 tot 2009. Er staatverder, dat indien de periode verstrijkt zonder opzegging, de overeenkomst voor onbepaalde tijd doorloopt. Beeindiging van de overeenkomst door opzegging dient te geschieden overeenkomstig 19 van de algemene bepalingen.

19 algemene bepalingen
    de opzegtermijn is gelijk aan de duur van een betaalperiode en voor opzegging verhuurder niet korter dan drie maanden.

3. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in een zelfde situatie gezeten als jij. Was hoogzwanger, woonden in een koopwoning die aan ons werd verhuurd, omdat ons nieuwbouwhuis nog nietnklaar was. Onze verhuurder gaf ons aan dat we erin mochten blijven tot ons huis klaar was. Maar ineens kon hij het huis verkopen en werd ons verzocht weg te gaan ( ik was 30 weken zwanger) toen hebben we uitgezocht wat onze rechten waren en omdat ons huurcontract al verlopen was had hij geen recht om ons eruit te zetten. Als huurder sta je heel sterk.
    Ik zie dat jij ook 34 weken zwanger bent. Ik zou als ik jou was nu echt niet gaan verhuizen.

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb ooit in de omgekeerde situatie gezeten, waarbij ik financieel gezien mn huis moest verkopen, maar er nog huurders inzaten. We hadden toen geen contract opgesteld (kennissen van vrienden- ging heel informeel), maar omdat zij er al langer dan (geloof ik) 9 maanden inzaten mochten ze blijven zitten. Uiteindelijk snapte ze hoe ze mij hiermee in de problemen brachten en zijn ze uit zichzelf verhuisd, maar punt is ik had ze er niet zomaar uit kunnen gooien. Dus (mits jij er lang genoeg ingeschreven staat) geldt dit misschien ook wel voor jou. Moet wel zeggen dat dit alweer een aantal jaar gelee is en deze wetten snel veranderen.

Succes!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Dat is mooi, daarmee heb je nu dus een overeenkomst voor onbepaalde tijd. De opzegtermijn die in je contract staat is wettelijk conform hetgeen ik eerder heb laten zien, en volgens mij geldt dan nog steeds dat je bezwaar kunt maken en hij dan via de kantonrechter moet.

Maar goed, dat is wel heel vervelend om het direct zo te spelen. Maar misschien kun je wel aangeven dat je een redelijke termijn wilt hebben om pas na je bevalling te verhuizen (6 mnd of zo?) en dat je een compensatie wilt hebben voor alle verbouwingen en opknapwerk dat je gedaan hebt omdat je er anders net zo goed in kunt blijven zitten. En als je dan aangeeft dat je weet wat je weetelijke positie is en hij niet echt een goede ontbindingsgrond heeft om de huur op te zeggen, sta je wel sterk. Want een echt verzuurde relatie met je verhuurder is ook nooit fijn, als je dan maar 1x 1 dag te laat bent met betalen van de huur bv staat hij gelijk met een exploot, en je krijgt gezeur met het laten repareren van dingen en zo.....ik ben meer van het harmonie model maar dat laat ik helemaal aan jullie over ;)

6. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

als huurder sta je heel sterk, zeker omdat je contract verstreken is en nu voor onbepaalde tijd geldt. punt is vaak alleen dat je buurman je wel eens heel erg dwars kan gaan zitten omdat hij jullie er niet zomaar uit kan zetten. lastige situatie! bespreek het eens goed met hem!

7. Dora en Boots

Helemaal super, hier kan ik wel wat mee:)
    We willen idd ook wel meewerken, zolang het ook voor ons redelijk blijft.;)

De rest ook bedankt voor de reacties!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou iig een verhuisvergoeding bedingen en zien dat je pas weg hoeft als je iets gevonden hebt wat voor jullie OK is, (dus niet jezelf verplichten tot het eerste het beste huis wat je aangeboden krijgt).
    Verder bovenstaand al genoeg tips :)

9. Dora en Boots

Hier had ik het ook al over met man, omdat we natuurlijk nu wel kosten moeten maken die we anders niet hadden. Lijkt alleen zo....eh geldbelust:) En wat is dan een reeel bedrag?

10. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Ik zou voor de zekerheid even het juridisch loket bellen. Gratis en daar zijn ze voor.

11. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
  12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hij moet je in principe een vergoeding geven, en die kan best fors zijn. Een vriendinnetje van mij zou zo'n vergoeding krijgen, en dat was geloof ik 20.000 euro (als het niet 30.000 euro was). De man besloot daarop het huis toch niet te verkopen. ;) Met jullie er in is het huis bovendien veel minder waard, dus dat zal ook niet zijn voorkeur hebben gok ik.

Geef hem op een nette manier aan dat je best wel mee wil werken, maar wel als jullie daar een ruime vergoeding voor krijgen.

Oh trouwens, hij mag er volgens mij ook voor kiezen een andere woonruimte te regelen die minstens zo goed is.

13. Dora en Boots

Zo, das geen mis bedrag:D Daar gaan we dan maar ook verder niet vanuit,haha!
    Ik ga morgen even bellen.

14. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Is het een tijdelijk huurcontract of voor onbepaalde tijd? Dat maakt wel uit. Maar als huurder heb je veel rechten!

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Nee, hij mag in dit geval helemaal niks. De opzegtermijn van de verhuurder (drie maanden) geldt ook alleen als hij kan aantonen dat hij in eigen persoon grotere nood heeft om in de woning te wonen dan de huidige huurder. Of als de verhuurder aantoonbaar langere tijd overlast geeft of duidelijke schade aan de woning toebrengt. Zelfs een jaarcontract is eigenlijk een contract voor onbepaalde tijd wanneer niet expliciet verwezen wordt naar de leegstandswet.

Je hoeft er dus niet uit, en de verhuurder zal het moeten verkopen met jullie erin. Tenzij je zelf juist graag voor de grote vergoeding gaat natuurlijk.

16. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Had je nog contact met de verhuurder gehad?
    Het lijkt me wel fijn om in ieder geval ( als je er al uit zou moeten ) een vergoeding te ontvangen.

17. Dora en Boots

Rooibos: Hij komt volgende week langs, het bord staat sinds vandaag in de tuin.
    Ik ben wel erg benieuwd hoe hij het allemaal ziet. Ook vraag ik me af hoe het zit met bezichtigingen etc.:(

Erg benieuwd dus naar het gesprek en kijken hoe we elkaar tegemoet kunnen komen. Ook heb ik contact gehad met het juridisch loket, waarin idd werd bevestigd dat we er niet uit hoeven.

Hier willen we het niet op aan laten komen, we willen meewerken maar wel op de volgende voorwaarden:
    - eerst een ander huis
    - een verhuisvergoeding o.i.d. In een ander huis moeten we weer behangen,verven etc. Geen idee eigenlijk aan welk bedrag we moeten denken.

18. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Allemaal nog erg onduidelijk dus.
    Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen.

Deel Deze Pagina