Wij zouden dolgraag een elektrische bakfiets aanschaffen, maar poeh, wat zijn ze prijzig! Zelfs tweedehands. En dan moet je nog maar afwachten wat je treft en heb je geen garantie. Nu overweeg ik huurkoop. Mooie term, maar het is dus gewoon kopen op afbetaling . Wie heeft hier ervaring mee? Bij welke winkel werd je prettig of juist niet prettig geholpen? Tips over welk merk/type fiets zijn ook welkom, maar dan alleen als dat merk ook wordt aangeboden bij een huurkoopzaak graag.
Duidelijk, sparen is natuurlijk altijd beter. Maar wat ik me dan afvraag, als het rentevrij is, en je dus niet meer betaalt in termijnen dan als je in 1x zou voldoen, waar zit dat addertje dan? Wat natuurlijk geldt voor allerlei producten, dus niet alleen meer bakfietsgericht. Heb nog nooit iets op afbetaling gekocht, dus ben erg benieuwd.
Volgens mij is bij rente vrij aflossen zo dat als je een maand niet zou kunnen aflossen je dan ineens ontzettend veel rente gaat betalen over het bedrag. Omdat er toch altijd wel mensen zijn die het een maandje niet kunnen betalen, maken ze daar denk ik de winst op.
Ik zat ook al een beetje in die hoek te denken. Maar dan zou je toch niet duurder uitzijn als de maandtermijn geen probleem vormt?
Ik heb er nog wel eentje staan die niet veel is gebruikt. Wegens verhuizing is hij niet meer te gebruiken (iets te veel heuveltjes ). Ik weet niet wat je wilt uitgeven, maar ik heb geen zin om hem op MP te zetten, dus hij staat al anderhalf jaar stof te vergaren in de garage.
Ik zou geen huurkoop doen, de elektrische word ook nog nogal eens gestolen. Zie regelmatig hier oproepen van op mp staan. Ik heb ook een hele dure en die heb ik verzekerd, kost mij 9 euro per maand. Het zou heel sneu zijn als je voor huurkoop kiest en hij word binnen een maand gestolen.
Jahaa, maar trappen waarop dan? En jullie reacties zegen allemaal niet slim, maar wil dan ook wel echt weten waarom dan niet. Ik zeg absoluut niet dat het niet onverstandig is hoor. Alleen wil ik wel graag weten waarom dan niet.
Klinkt niet verkeerd. Ik pb je morgen even, ben nu doodmoe en typen via telefoon vind ik zo onhandig. Maarre, is dat in België?
Maar dat staa toch los van elkaar? Een huurkoop is direct eigendom waardoor ik hem ook per direct zou verzekeren.
Kijk, ik zeg echt niet dat het slim is om te doen. Maar als het rentevrij is, de maandtermijn geen probleem vormt een je hem gewoon kan verzekeren ben ik gewoon heel benieuwd waarom het voor velen dan zo onverstandig lijkt. Mijn besluit staat echt nog niet vast. Ben gewoon erg nieuwsgierig waarom huurkoop dan zo'n slechte naam heeft (buiten de torenhoge tarieven bij wanbetalen) Sparen voor de spullen die je hebben wil is natuurlijk altijd de beste oplossing. Maar ik wil mijn spaarpotje liever niet aanbreken omdat ik het fijn vind om wat achter de hand te hebben voor onverwachte essentiele zaken.
Niet alle huurkooptermijn zijn slecht. Je moet gewoon goed het contract lezen. Ik heb zelf bij een bedrijf gewerkt wat huurkoop aanbood voor een bepaald product met 0% rente voor 2 jaar bijv. Dat deden ze vooral om de verkoop te stimuleren (lees: betere cijfers om naar buiten te tonen). Voor elke verkocht product kregen ze een bonus vanuit de hoofdleverancier. En die bedroeg in het geheel meer dan de rente inkomsten van een gewoon huurkoop contract.