Even mijn frustratie delen. Heel leuk en goed voor ze hoor dat voetballen en ik heb 2 kleine jongens die dat nu ook al erg leuk beginnen te vinden en zeer waarschijnlijk ook vaak gaan doen. Maar ik wordt niet blij als er een bal minsten 3x op een dag een paar keer in de week je tuin in komt vliegen waardoor er al een keer een plant die buiten op de tafel stond is gesneuveld en er regelmatig zo hard een bal tegen het raam aankomt dat ze ervan trillen.Ook liep ik een keer in de tuin met mijn oudste in mijn armen die toen net een paar weken was, kwam er ook toevallig een bal de tuin ingevlogen die ik dus net kon ontwijken en zo zijn er wel meer voorbeelden die ik kan opnoemen. Het is zo dat onze tuin aan het schuurtje van een Eneco huisje grenst en we wonen in een soort hofje met wel parkeerplaatsen en een stuk gras in het midden, dus ideaal om tegen dat muurtje te voetballen. En niemand anders in dat hofje heeft dus last van de kinderen die aan het voetballen zijn, alleen wij. We hebben wel al een paar keer de jongens verzocht om wat rustiger te voetballen maar ze zien mij nu meer als een boze heks volgens mij en het lijkt soms of ze het nu ook expres gaan doen. De ouders van de kinderen (al nemen ze soms ook vriendjes mee) die staan te voetballen wonen allemaal aan het hofje en weten ook dat we het vervelend vinden dat we die bal elke keer in de tuin hebben en ze geven ook toe dat ze het snappen maar toch blijven wij met deze ergenis zitten. We zitten er zelfs aan te denken om een brief te schrijven naar de gemeente om misschien een oplossing te kunnen vinden maar of dat zin heeft.... we hebben zelfs al aan verkopen gedacht maar in deze tijd is dat ook niet echt een optie en overal heb je natuurlijk wat maar soms.... Sorry voor mijn frustratie maar moest het even kwijt.
Ik waarschuw ze altijd dat ik de bal deze eerste keer vandaag teruggeef en dat de volgende keer pas morgen weer is. Het is ook altijd meteen over dan Ben ik nou ook een heks
Jee lastige situatie zeg. Ik zou denk ik inderdaad een brief schrijven naar de gemeente of er iets geplaatst kan worden waardoor die bal niet iedere keer in de tuin vliegt. En anders inderdaad maar de kwaaie buurvrouw zijn en de bal maar 1 keer op een dag teruggeven. 2e keer eroverheen is volgende dag weer ophalen.
@Sophy; Een hele gemene. Nee hoor, misschien moeten we dat ook maar een keer proberen. Normaal zeg ik dat altijd na de 2de x maar dat werkt duidelijk niet. @bonnie1; Jij ook, hahaha. Maar een brief schrijven gaan we wel doen. En ze moeten gewoon kunnen voetballen natuurlijk en daarom is het best lastig vind ik.
Herkenbaar, had ook van die voetballende buurkinderen, die steeds in de steeg moesten voetballen, terwijl we op een halve minuut lopen van een voetbalveldje lopen woonden. Constant die bal in de tuin, ik weer vragen of ze gewoon naar dat voetbalveldje konden gaan of opletten waar ze die bal heen schoten. Ze klommen vaak gewoon ongevraagd over de schutting je tuin in (en die van andere buren). Die ouders had ik ook al eerder aangesproken, maar die zeiden nooit ergens wat van, keken niet op of om naar die kinderen (waren altijd dezelfde uit hetzelfde gezin). Op een gegeven moment was ik het spuugzat, zag ik weer die bal over de schutting mijn tuin in vliegen, heb ik de hond hem maar laten pakken...hap, bal kapot. Zo die bal terug gegeven, nooit meer gebeurd, blijkbaar konden ze toch wel opletten wat ze deden. Dus misschien ben ik een nog grotere heks, jammer dan, mijn geduld is een keer op.
Nagel in de bal... sorry jongens hij is op mijn cactus gevallen en nu is hij lek. Na enkele malen doen ze het niet meer denk ik.
Wat kost zo'n bal? Wat kost het plantje dat om ging? Gaat gelijk op, toch? Als er schade is, kun je sowieso zeggen: Laat je vader vanavond maar de bal ophalen. En laat hem meteen een tientje meenemen voor m'n plantje Mja, wel flauw, maar misschien leren ze het zo. Kinderen moeten sowieso leren, dat als ze iets van een ander stuk maken, dat ze daar voor op moeten draaien. Loop je wel het risico, dat er eentje een aso vader heeft, die moeilijk gaat lopen doen. Ach, en desnoods zeg je tegen de ouder die vervolgens komt, dat je geen vergoeding wil, maar dat je de kids duidelijk wil maken, dat er dingen stuk gaan op deze manier. Als de ouder in de waan was, dat er betaald moest worden, en het blijkt niet zo te zijn, zijn ze misschien wel zo opgelucht, dat ze meegaan in je idee
Nou inderdaad, 1 x de bal terug geven vind ik meer als genoeg en de kapotte spullen door de ouders laten vergoeden. Prima dat ze voetballen maar je kan wel uitkijken hoe hard je hem schiet. Mijn buurjongen (12 jaar) voetbalt met zijn vriendjes in de tuin en na 1 keer gooi ik de bal pas s'avonds weer terug (en wij zijn vreselijke mensen volgens zijn ouders).
Wij hadden ook af en toe een bal in de tuin maar soms zag ik dat pas als ik 's middags thuis kwam van het werk. Ze kunnen bij ons de tuin niet in dus als ze hem terug wilden konden ze aanbellen om hem terug te vragen. Dan kon ik ze gelijk waarschuwen voor als het vaker gebeurd. Maar meestal wordt de bal niet eens opgehaald. Nu is er onlangs bij een andere woning aangrenzend aan het grasveld schade aangericht door een bal waardoor zelfs de wijkagent er aan te pas kwam en nu voetballen ze er niet meer.
Brief aan de gemeente is ws geen slecht idee. Misschien kunnen er dan ergens in de buurt doeltjes geplaatst worden, zodat ze niet meer op jouw tuin richten
Het stomme is dat er ook nog geen 500 meter hier vandaan een prachtig grasveldje is met 2 doeltjes en soort van kooi eromheen speciaal om de bal tegen te houden. Je zit ook gewoon niet rustig meer in je tuin. Ik heb sinds vorige week een nieuwe fiets en die stond van het weekend even in de tuin maar ik hoorde die bal weer en dan ben ik gewoon bang dat die fiets dan niet veilig staat. Hiet moeten ze trouwens ook aanbellen omdat het tuinhek vaak op slot zit. Mijn schoonzus heeft zo'n engelse stafford, misschien moet ik die een dagje in de tuin laten rondlopen.