glaswand badkamer...

Discussie in 'De lounge' gestart door mejosje, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Wat is de ultieme schoonmaaktip???
    Ik krijg de wand dus niet mooi schoon en dat wil ik wel graag. Anders heb ik het gevoel voor nop te poetsen.

Waar krijgen jullie een dergelijke wand het beste mee schoon?

2. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Toch proberen helemaal goed te laten intrekken met anti kal,HG heeft ook goed spul, speciaal voor kalk!
    en mocht je hem dan schoon hebben gekregen dan is het echt een kwestie van bijhouden!
    Hier wordt hij na elke douche beurt afgespoeld ,trekkertje erover en daarna met een doek nadrogen, dan houdt je hem als nieuw!! succes!!

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Wat een pokke werk he?

Inderdaad goed schoon schrobben met antikalk. Wel echt met schuurspons. Laten intrekken en afspoelen met de douchekop. Indien nodig herhalen.

Succes

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wij maken hem na iedere douchebeurt droog met een trekker en dat scheelt veel ellende. Wel irritant dat steeds te moeten doen, maar het scheelt veel geschrob.

5. tulip

tulip Niet meer actief

ja hier. Ik heb zelf niet zo'n glaswand, maar mn moeder wel en die vertelt nu aan iedereen dat ze de ultieme oplossing heeft: witte wijn!! Een beetje goedkope witte wijn erop, met een sponsje inwrijven en naspoelen. Glimt en schittert weer.

6. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    ik gebruik cillet bang of hoe je het ook schrijft maar werkt hier echt goed

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hi....k ik ga die witte wijn proberen

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hier ook regelmatig schoonmaken met antikal (inspuiten, in laten trekken, afspoelen, droogtrekken en nadrogen met droge doek), en inderdaad na elke douchebeurt droogtrekken met een trekkertje.

Het is alleen wel zo (hadden wij in ons vorige huis) dat als er eenmaal hardnekkige kalkaanslag opzit, je dit niet zomaar wegkrijgt met een beetje antikal. Maar als het al schoon is dan is het een prima methode om het zo te houden.

9. Mirella241

19 jun 2011
    34
    0
    0
    Beetje schoonmaakazijn verdunnen met water (50-50). Met een plantenspuit erop spuiten, paar minuten in laten werken en dan met een sponsje erover.

10. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    pff ik lees mee!
    Ik heb ook zo'n fijne wand in de douche, die al behoorlijk onder de kalk zat toen wij in dit huis kwamen... Dus ben bang dat ik het er niet meer af krijg. Heb al veel geprobeerd: azijn, soda, cilit bang, anti kal, glansspoelmiddel. niks werkt echt!

11. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is ook azijnreiniger (schoonmaakazijn met een sopje), werkt hier altijd goed en is ook nog eens goedkoop. Wel regelmatig doen en niet wachten tot de kalkvlekken op het glas zitten (vergeet ik ook wel eens en dan wordt het schrobben...)

12. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    ik lees mee...
    maar krij je met schrobben met bv een schuursponsje geen krassen in het glas??

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Bedankt voor de tip, dat ga ik ook proberen! :)

Wij gebruiken nu altijd van dat spul waarmee je je autoruiten schoon moet maken en dan met een krant. Dat helpt ook wel redelijk.

14. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik geloof dat de meeste dingen al genoemd zijn, maar het beste is toch inderdaad na iedere douchebeurt met een trekker en nadrogen. Voor kalkaanslag schoonmaakazijn gebruiken (kan puur als het heel erg is), even in laten trekken, en nadrogen.

Succes!

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

oh, wij hebben zo'n deur. ik lees ff mee. irritant ding is het.

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

je moeder kijkt naar hoe schoon is jou huis, hihi

17. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Glansspoelmiddel voor de vaatwasser. Gebruiken ze in badkamer showrooms ook ;)

18. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    glansspoel en azijn heb ik al wel eens gebruikt. Trekkertje krijg ik het ook niet mooi mee... blijft streperig. (misschien dat ik er ook gewoon niet zo goed in ben hoor...maar goed, daarom de briljante tip). Wijn heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik kan me voorstellen dat als het van dat programma af komt dat het zeer goedkope azijnwijn moet zijn. Die moet ik eerst halen, ik heb geen vieze wijn in huis ;)

19. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Het spul van Sealskin gebruiken wij hier, tis wel aan de prijzige kant maar je doet er lang mee en het doet zijn werkje ook nog eens, spul is te vinden bij de bouwmarkten bij de douchecabines

20. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    of dettol spray voor keuken en badkamer of glassex 4 in 1. Ruikt lekker en werkt als een trein.

Deel Deze Pagina