Spoedje! Verhuizen

Discussie in 'De lounge' gestart door Blondje89, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik heb even snel jullie mening nodig voordat ik naar de woningbouw ga.
    Wij gaan verhuizen naar een andere huurwoning.
    We krijgen rond 4 februari de sleutel omdat de bewoners er tot half januari inzitten en ze gaan daarna de cv ketel vervangen en de zolder isoleren.

Nu is het zo dat die mensen heel veel hebben verbouwd in hun huis, vaste trap, nieuwe keuken, badkamer vergroot, overal rolluiken , vitrages , etc.. Echt te veel om op te noemen.

De opzichter is geweest en heeft de waarde geschat op 2500, wij nemen het over voor 2000.

Nu zijn wij daar gister geweest om te tekenen voor alles over te nemen maar hij wilt meteen zijn geld al, terwijl wij pas 4 feb de sleutel krijgen.
    Ik snap wel dat als hun er half januari uit gaan, dat hun dan geld willen... Maar toch niet nu?
    Ik heb hier een hele discussie over gehad, en de woningbouw bemoeit zich er niet mee.
    Ik kan helemaal niks op internet vinden over dit zo'n zaak.
    Wat vinden jullie? Moeten we meteen betalen , aanbetaling doen...of alles half januari als hun de sleutel inleveren?

Bedankt ;)

2. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Stel nou dat ze de helft er alsnog uitslopen (heb je zwart op wit wat je overneemt?) of de boel beschadigen tijdens het verhuizen? Ik zou om deze redenen niet vooraf betalen. Eerst netjes opleveren!

3. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Per definitie niet nu alles betalen!!!
    een aanbetaling doen is tot daar aan toe. Laat hun maar zien dat ze het daar laten voor jullie!! zelfs als je een nieuwe auto koopt mogen ze niet eisen dat je van te voren het hele bedrag betaalt!!

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik zou het pas doen als ze de sleutel inleveren.. Verder heb ik er geen ervaring mee wij hebben een koopwoning maar ik zou nog niet betalen.

5. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik heb wel zwart wit wat we overnemen! Maar dan nog....

6. carebear

carebear Niet meer actief

Dat is lekker wel.
    En 500 minder dan gevraagd werd.
    Ik zou een aanbetaling geven.
    Wel zwart op wit.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou niet eerder geld geven als jullie de sleutel hebben

Ook eerst nog gaan kijken of alles nog wel zo is zoals het is.

Half januari zou inderdaad ook nog kunnen omdat ze er dan uit zijn ( en ik neem aan er ook niet meer in kunnen)

Nu inderdaad zeker geen geld.

8. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Ik vermoed dat zij zekerheid willen, want als jij niet betaald kunnen ze het e.e.a. eruit halen en zelf meenemen en/of verkopen via MP.

Een deel al betalen is wel zo netjes. Maar het zou natuurlijk het meest prettig zijn als jullie daar gewoon over kunnen spreken. Vervelend dat het zo loopt!

9. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Op zijn vroegst half januari, maar eigenlijk pas 4 februari als jullie de beschikking krijgen over de spullen. Het is al een gunst dat jullie zo veel gaan betalen voor iets dat zij grotendeels niet kunnen meenemen en/of wel mee kan maar waarschijnlijk verkeerde maten heeft voor hun nieuwe huis, zoals raambekleding. Deze mensen willen echt te veel en moeten even terug hun hok in worden gezet. Zeg gewoon dat het anders niet doorgaat... moet je ze eens zien terugkrabbelen...

10. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Eerst opleveren, dan pas betalen!!

11. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ze zeiden ook dat we het MOETEN overnemen...
    Want anders sloopt hij alles eruit..
    Maarja dat kost hem weer geld toch? Hij moet van de badkamer weer een slaapkamer maken.
    Dus alle tegels moeten eruit neem ik aan ;)

12. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam

Hey Girl: Je MOET helemaal niets he ;)

Het gaat hen ongelofelijk veel geld kosten om alles terug te brengen in orginele staat dus ze moeten al blij zijn dat je uberhaubt betaald voor het overnemen.
    In dit geval heb jij de touwtjes in handen hoor! Niet andersom.

13. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Betalen bij de sleuteloverdracht. Straks leven ze de boel uit o.i.d.
    Ik zou dus eerst de staat van alles willen zien voor ik het daadwerkelijk zou betalen.
    Hooguit 10/15 procent aanbetalen.

14. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Als jij het niet overneemt, moeten zij het huis in oude staat opleveren. Doen ze dit niet verhaalt de woningbouw die kosten op hun.
    Dus ik zou pas betalen als je de sleutel hebt. Straks zijn er dingen door hun beschadigd tijdens het verhuizen.

15. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt dames!
    Net manlief gebeld en vertelt dat ik 250 wil aanbetalen en de rest als hun eruit gaan!
    En als ze daar niet meer akkoord gaan, dan halen ze maar lekker alles eruit! :D (doen ze toch nie :p)
    Zo naar de woningbouw en kijken wat hun zeggen, aangezien de vrouw des huizes vertelde dat meneer de opzichter had gezegd dat we meteen moesten betalen.
    Dus ff meneer zoeken daar

16. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    O maar dat maakt het anders!!

Realiseer je, dat als jullie eruit willen en de toekomstige bewoners willen het niet overnemen... dan MOETEN jullie alles in oude staat opleveren!!
    Been there done that, wil je echt niet meemaken!!!

Ik zou dus alles in originele staat laten opleveren OF de woningbouw zwart op wit een verklaring laten afgeven dat jullie het nooit in oude/originele staat hoeven op te leveren!!

17. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zou helemaal niks aan betalen, want ik MOET niks. Als jij nu aanbetaald en ze slopen de boel er alsnog uit, dan heb je pas een probleem.
    Ik zou dus pas betalen zodra je zelf de sleutel van de woning krijgt. Hoogstens 10% bij sleutel inlevering van hun. Maar niet ruim een maand voordat ze eruit zijn al.

Als je het niet overneemt kan hij het inderdaad meenemen, maar dan moet hij het weer in de oude staat terug brengen. Dit gaat hem veel meer geld kosten. Sommige dingen zijn trouwens überhaupt niet mee te nemen als ze dit zelf vervangen hebben. Zoals een keuken e.d. Maar dit staat vast wel in je contract of onderhoudsmap van de woningbouw.

18. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113

Dit! Echt doen, dat kan je een hoop gezeur schelen

19. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Volgens mij mogen ze max 10% vragen om aan te betalen maar ze mogen echt no way alles in een keer vragen! Zelfs met zwart op wit kan er nog een hoop fout gaan en ben je (bij wijze van spreken) nog maanden verder eer je je gelijk hebt....

20. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Als ik jullie was, zou ik met de woningbouw ook nog even spreken over hoe het er nu bij staat. Want als volgende bewoners (na jullie) het niets vinden, moeten jullie alles weer in originele staat terugbrengen. Om die reden zou ik eerlijk gezegd ook niets overnemen, al is het nog zo mooi. Dan is het nl. aan de woningbouw of ze het zo laten of niet. Hoe jij het dan vervolgens opgeleverd krijgt, zo moet je het ook weer achterlaten. Ik geloof nooit dat de woningbouw in dit geval gaat slopen, omdat het in hun ogen zo netjes is en op een bepaalde waarde is geschat.

Ik zou je handen er van af trekken, helemaal niets betalen en het aan de woningbouw overlaten. De huidige bewoner zou wel een enorme ezel zijn als hij kosten gaat maken aan het slopen en terugbrengen in originele staat. Als hij toch sloopt zonder te herstellen, moet de woningbouw dat weer herstellen (al dan niet origineel en misschien minder mooi). Die kosten worden in dat geval op de oude bewoner verhaald. Het ergste wat je kan gebeuren is dat de oplevering dan misschien iets later is. Maar voor jou geen verdere zorgen. Dat moet toch ook wel een fijn gevoel geven of niet?!

Deel Deze Pagina