Huurverhoging :(

Discussie in 'De lounge' gestart door SuzykeQ, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Je snapt het, echt zuur om overal net boven onder of naast te zitten. Een meevaller zit er nooit in omdat we hier net teveel inkomen hebben.
    Ook met kopen van de woningbouw vallen we net buiten de regeling dat we korting kunnen krijgen. Ik hoop dat het op 1 of andere manier aantrekkelijker word, want ik word er sip van! en dat om die stomme 500 euro bruto teveel. Dan moet ik minder gaan werken (als ik uberhaupt nog werk heb over 2 maanden) en dan vallen we net onder die grens. dan houden we net zoveel geld over per maand.

2. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    #222 Meijtje, 2 mei 2013
    Laatst bewerkt: 2 mei 2013
    zuur he! hier ook zo'n buurvrouw letterlijk. heeft uitkering (kan zwart werken) haar ex woont er in (ook uitkering) maar heeft een goedkoop ander adresje waar hij ingeschreven staat. Zij krijgt alle maximale toeslagen als 'álleenstaande ouder' en daarbij met de kinderen lopen leuren bij instanties. dus hebben nu na een paar jaar een stempel en een rugzakje. mogen sporten en zij krijgt spullen die ze kan kopen met geld uit een gemeente pot. elke maand is er wat nieuws, led tv, playstation, nieuwe fiets voor haar 2x op vakantie enz. dan denk ik waar doet ze dat van met een uitkering, maar er gaat een partij geld in om niet normaal.

en dan heb je ons..... hetzelfde huis, maar onder de streep een heel stuk minder :(
    Helemaal als je in een flat zit en dan zoveel huur betaalt. damn, wij hebben dan wel een tuintje gelukkig. Maar ik ken het gevoel Umm85. Sip he! Kopen is voor jou zeker ook niet echt een optie of wel?

3. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Umm en Meijtje, hier dus gelijkaardige situatie. Ik heb nog niet kunnen ontdekken wat mijn maximale huurprijs gaat worden, heeft met de punten van je huis te maken dacht ik gelezen te hebben. Ik ben iig. BLIJ dat er uiteindelijk een eind aan zit, aan die verhogingen. Was bang dat ik over 10 jaar nog 500 euro meer kon neer gaan leggen.

Wij gaan dus ruim 53 euro meer betalen. Is toch ruim 600 euro op jaarbasis, die wij ook goed kunnen gebruiken, wij zitten ook net boven de grens. En we gaan al nooit op vakantie omdat er niets overblijft. Gezellig hoor. En wij bezuinigen dus ook al flink. 't Is niet zo dat wanneer je ene bruto hebt van 44.000 per jaar er maandelijks ook veel op je rekening staat. Mijn man heeft een maand gedraaid met weinig ORT en kreeg een laag salaris nu. Overal gaat ruim de helft vanaf, alles wordt letterlijk overbelast.

4. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja hier ook zo'n buurvrouw, niet kunnen werken ivm. zware hernia, maar wel figureren en rolstoelen duwen :(

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @suzykeQ dan zit je al hoog in de huur, of hebben jullie de jaarlijkse verhoging en de 6,5% erop gekregen? Hier hebben ze 6,5 als verhoging gedaan en niet de jaarlijkse verhoging daar nog op (gelukkig).
    Je kunt het opvragen bij de woningbouw. Wij kregen het bij het huis, maar je kunt een uitdraai krijgen van de punten. Hier kan er nog 200 a 250 euro er bovenop, maar ik weet niet wat ze daarna verzinnen om je het huis uit te pesten. En je moet het nog maar op zien te brengen tegen die tijd. zeker met lonen die voorlopig op de 0 lijn blijven staan en er geen bevordering in zit.
    En raar dat die buurvrouwen alles krijgen..... Terwijl ze 'o zo ziek zijn'

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bij de wlningbouw kan je de
    Puntenlijst die voor jouw woning geld opvragen, die punten kan je invoeren op de site van huurcommissie.nl en dan krijg je te zien hoeveel de woning max mag gaan kosten..

Deel Deze Pagina