Wij hadden dit ook, betaalden bij het huurhuis voor 100m2 580 euro. Met die huursverhoging kwam er elk jaar 20 euro bij. En nu met een koophuis betalen we wel iets meer, maar dan komt het wel naar je toe. Familie van ons wonen in een halve penthouse via de woningbouw en die betalen nu door de huurverhoging al 1000 euro per maand!! Was eerst nog onder de 900 toen ze er 2 jar geleden inkwamen wonen.
Nou, wij wonen in de ranstad, maar echt die prijs die jij noemt vind je echt geen 'normale' eensgezinswoning voor. Hier in omgeving in ieder geval niet. Begint allemaal bij 250.
Hoor je van te voren bericht of jij ook huurverhoging krijgt? (huren particulier) Is ze dit verplicht ons dit te melden?
Een normale eensgezinswoning is een woning met 3 slaapkamers (of meer) met redelijke badkamer. Natuurlijk ook leefbare woonkamer, niet een kamertje van 3 bij 3.
Bij mn Schoonmoeder in het dorp ( Maasdijk ) Staat een vrijstaande woning te koop voor 185.000 euro ( staat helaas niet op funda ) 5 kamers 4 slaapkamers alles is opgeknapt met tuin en dakterras. Vrij grote woonkamer. Even een andere woning waar wel iets aan gedaan moet worden. Is in monster dicht bij het strand ook centraal dicht bij Rotterdam Delft en Den Haag: Huis te koop: Taets van Amerongenstraat 21 2681 EG Monster - Foto's [funda] Maar voor die bedragen heb je hele leuke huizen en voor 2 ton huizen waar je zo in kan en vaak nog van de prijs af kan praten omdat ze allemaal te lang te koop staan.. ( zeg natuurlijk niet dat dit bij jullie ook zo is hoor )
ja, maar ik woon niet in die buurt Ik woon rond Amsterdam Hier een voorbeeldje van bij ons in de buurt. We wonen in een ander dorp, maar is gelijk, heb maar even snel iets gezocht hoor. Huis te koop: Parel 21 3641 XM Mijdrecht [funda]
En evt huizen in Vreeland Nigtevecht Breukelen. Of Almere Muiden die richting op? Of word dat te ver?
Breukelen gaat nog, is half uurtje rijden, maar de rest is echt de andere kant weer op. wij wonen nu 20 minuutjes van Adam en 30 minuutjes van Utrecht. Wij hebben nu een heel mooi huis gekocht hoor, vorig jaar. Maar alles begint hier op 250 als je een beetje huis wilt waar 2 kinderen kunnen opgroeien. (Vinden wij)
Ja in Breukelen staan nu veel oude huurwoningen te koop. Vrij ruim in leuke buurten nadeel is alleen dat er vaak wel een nieuwe badkamer/keuken in moet en een vloer etc want ze worden helemaal kaal opgeleverd. Maar goed daar is de vraagprijs wel naar.
Haha wow, 580 euro? Superweinig.. mocht willen dat we zoiets betaalden voor 100m2! Wij betalen 800 voor een stuk kleiner en kan worden opgehoogd tot 930 (gelukkig daarna niet hoger, maar dat zou eigenlijk al te hoog voor ons zijn).
En hoe is de staat van het huis? Wij hadden we verrotte kozijnen, alles was schuin boven, dus qua oppervlakte wel groot, maar qua inhoud een stuk kleiner. Badkamer en keuken heel oud, viel van ellende uit elkaar Helemaal niets mis met huren hoor, want ik het het altijd leuk gehad en vond huren prima, maar door die verhoging gingen we ook twijfelen, en nu dus wel blij met kopen, want het blijft nu wel een tijd vast staan. We hebben nu een huis van 260 gekocht.
Toch vind ik ook hier nog een paar leuke huizen voor onder de 200.000. Huizen te koop in Mijdrecht [funda]
Ligt er echt wel aan waar. Het dorp waar ik vandaan kom en echt gigantisch graag naartoe wil omdat we nu in een soort getto leven, kun je voor dit bedrag hooguit een 3 kamer appartementje kopen. Beetje leuk huis begint ook bij 3 a 3,5 ton. Wij zitten ook vast. Wel inkomen, maar man ziek en straks in de WIA = erg moeilijk hypotheek krijgen. En met mijn salaris krijgen we ongeveer een hypotheek van 150.000. Kun je amper een schuur voor kopen. Wij betalen nu 675 euro per maand en dat wordt straks natuurlijk weer veel meer. Voor een k*thuis in een k*tbuurt (sorry voor mijn taalgebruik hoor, maar ik baal hier al een jaar of 3 van haha). We waren bezig met een huis kopen in "mijn" dorp. Maar net voor we de hypotheek rond hadden werd mijn man ziek. En nu zitten we vast hier. *huil* Ts, sterkte. Zo'n hoge verhoging is niet niks!
Aaaaaah Maasdijk. Of je daar nou wil wonen? Leuk voor de mensen die er opgegroeid zijn maar als buitenstaander..... lijkt mij vreselijk! (Heb er een tijd gewerkt) Monster is wel erg leuk! Lekker dicht bij het strand.
Hier een eengezinswoning via de woningcorporatie, maar stijgt ook elk jaar met 8%... Hoe moet dat dan over zoveel jaren...? Dan betaal je het onmogelijke voor een huis.. Wij betalen voor ons huurhuis nu 680 aan huur per maand. Dit is excl. gas, water, licht enzovoort.. Vind het ook zonde, maar ik woon wel in een zeer gewilde wijk... dus dat maakt het ook wel goed. Maargoed...ppfff ik vind het wel forse bedragen, hoor..... En 900 euro aan huur? Oh meid, ik moet er echt niet aan denken. Lijkt me ook erg eng.
Mijn man komt uit de Dijk. Ik niet ik kom uit Breukelen Maar ik zou er best willen wonen hoor lekker rustig en leuke mensen!
Ok, dan hebben wij heel verschillende mensen ontmoet haha. Ik heb mijn LIO stage daar gedaan. VRESELIJK! Door die school en de mensen daar heb ik 3 jaar getwijfeld of ik nog wel in het onderwijs wilde gaan werken (en dus ook 3 jaar niet gedaan na mijn afstuderen). Mijn ervaringen met Maasdijk zijn dus net even anders haha. Je zal er vast geweldig leuke mensen hebben...helaas ben ik die weinig tegengekomen hihi.
Welke school is dat? Mag via Pb hoor Dan weet ik dat mijn zoontje daar NIET heen gaat mocht ik daar gaan wonen