Wij moeten nu echt of wachten tot het hier instort, of naar een veel minder gewild gebied om de hypotheek te kunnen krijgen. Als je kijkt naar de grens waarop je net een euro teveel zit om een sociale woning te mogen huren kom je uit op een hypotheek van zo'n 176.000. Daar kom je niet ver mee hier. Daardoor zit er een gat. Er komt wel wat aandacht voor, dus misschien dat dit aangepakt gaat worden. Voor ons zelf kom ik uit op een max van 220.000. Daar kom je misschien een eind mee als we zo'n 150 km of meer verderop zouden verhuizen. Maar hier kan je er niet echt wat mee.
Nee, dan is het inderdaad erg lastig, ik hoop dat daar inderdaad wat aan gedaan wordt. Hier kun je trouwens ook geen huis kopen voor die 176.000, voor die 220.000 wel een rijtjeshuis met kleine tuin. Maar je hebt hier wel plaatsen in de regio (zuid-west veluwe/veluwezoom) waar dat misschien wel net mee lukt.
Ik zag wat leuks voorbij komen in omgeving Ede. Het lijkt mij een mooie omgeving, ik ben er een aantal keer op kamp geweest. Duitsland is dan ook niet heel ver weg voor incidentele boodschappen. Of evt werk. Dit is indd de regio waar we over na denken. Maar het is wel ver van onze ouders. En mijn schoonmoeder heeft veel te verduren gehad met haar gezondheid.
Wij hebben best wel wat bezichtigd in regio Ede en mijn man komt zelf uit Ede. Als je wat ziet en je wilt meer weten over de omgeving, dan mag je me best een pb sturen, ook als je wilt weten waar ik woon.
Om even een voorbeeld te noemen, 3,5 jaar geleden stonden exact dezelfde woningen hier te koop, beide nieuwbouw, evenveel grond zelfs de aannemer en bouwstijl zijn exact hetzelfde (ze hebben nog net niet de tekeningen geknipt en geplakt ) Woning 3,5 jaar geleden kostte afhankelijk van de tuin grootte tussen de 285 en 340 excl meerwerk, zelfde woning. Dezelfde woningen met exact dezelfde tuin groottes kosten nu tussen de 495 en 565. Dus ruim 2 ton meer. Grondprijs is hetzelfde. Wat dat betreft hadden e het beter 3,5 jaar geleden wel kunnen doen voor we trouwde met wat steun van pa en ma. Want zelfs de makelaar en financieel adviseur geven aan dat we beter kunnen wachten tot 1 van de woningen van 3,5 jaar geleden te koop komen, dan zijn we beter af als deze kopen. Ze lopen in tegenstelling tot toen nu ook alles behalve als warme broodjes, stiekem hopen we dat ze nog in prijs gaan zakken aangezien ze uiteindelijk pas gaan bouwen als 90% verkocht is, maar dat zal wel niet al is er vanaf de gemeente wel enige druk momenteel om de woningen goedkoper te maken. Vorige keer waren op de eerste dag alle woningen onder optie en uiteindelijk verkocht, nu is er nog geen 1 onder optie.
Ja, als ze nu niet verkocht worden, dan is de prijs misschien wel echt te hoog, dan beter niet doen inderdaad. Zijn er van die woningen van 3 jaar oud alweer huizen verkocht? Is natuurlijk wel vrij snel, maar soms zie je dat toch gebeuren. Dan heb je een beetje een indruk hoeveel die in waarde zijn gestegen. Hadden we maar een glazen bol he, zou soms heel makkelijk zijn . Misschien hebben ze zich dit keer met dit project iets te rijk gerekend met de stijgende huizenprijzen. Wie weet gaan ze nog zakken.
Ja ongeveer 2 jaar geleden rond de tijd dat wij bevielen, aangezien we er familie in dezelfde rij hebben wonen met dus ook dezelfde woning ook bekend met de meer recente woz waarde en de waardebepaling van hun woning. Woningen zijn wel iets in waarde gestegen maar 50.000€ is veel en enorm afhankelijk wat er precies na de bouw nog met de woning is gebeurd. Mijn familie heeft er best veel aan laten doen, specifiek ook gericht op waardevermeerdering maar halen dat nu ook niet. Degene die verkocht is was 315 vrij op naam en is uiteindelijk verkocht voor rond 340 uit mijn hoofd. Wat wij begrepen is dat desbetreffende nog tijdens de bouw uit elkaar zijn gegaan of net na de sleuteloverdracht.
Hier is het iets van 16 euro. Wat ik zo raar vind. Nadat ik hier kwam wonen werd passend toewijzen geïntroduceerd om scheefhuren te voorkomen. Gevolg dat ik geen ander huis met dezelfde huurprijs kan krijgen wat ik nu betaal. Omdat ik dus kennelijk een scheefhuurder ben. Terwijl ik makkelijk de huur kan betalen. De kans dat we in ooit in eensgezinswoning komen is klein En ik wil zo graag een huis met tuin. Ik kan in mijn eentje nooit een inkomen van 31500 verdienen. Ik vind het dus pure discriminatie dat hele passend toewijzen. Ik kan een prachtige flat achter laten voor een ouder iemand of iemand met een beperking of woningzoekende met urgentie. Al eens geïnformeerd of ik kan door verhuizen binnen het aanbod van de woningbouw, maar kan allen binnen de flat. Maar wil hier weg. Veel overlast en de hal/lift is vaak te ranzig voor woorden. En kopen is geen optie. Weleens wat uitgerekend bij de hypotheker op de website en kom uit op rond de 100.000