Ons hondje is nog niet zindelijk en heeft al verscheidene keren op 2 deurmatten gepiest. Ondanks dat ik toch de plas zoveel mogelijk opdep en schoonmaak, vind ik het toch een vies idee. Nu wil ik de matten in de douche spoelen op de heetste stand en eventueel wat waspoeder eroverheen gooien. Alleen moeten die dingen ook drogen. Helaas is het geen 30 graden buiten nu dus buiten kan ik ze niet over de schutting hangen. Hoe zou ik ze verder kunnen drogen? Die dingen zijn natuurlijk druipend.
Door de centrifuge? Kan dat? Eentje is zo'n droogloopmat met anti-slip en één is gewoon zo'n ruwe deurmat.
die droogloopmat doe ik zelf ook weleens (kort) door de centrifuge even erbij blijven en centrifuge na een minuut 1-2 zelf uitzetten zo'n kokosmat weet ik niet of dat kan
Ik weet niet of die ene mat van kokos is gemaakt, maar dat is ook een kleinere mat, die niet zo lastig is om even rechtop te zetten in de douche. maar die droogloopmat is zo onbenullig loopt en ik vermoed dat die ook niet snel opdroogt. En als ik hem zou hangen in de douche aan een rek, dan is het lastig weg te halen als je wilt gaan douchen, want dan moet je die druipende mat even een andere plek geven. Ik ga het denk ik proberen met centrifugeren eventjes. Bedankt voor de tips.
Tuin of schuur lijkt me ook dat het niet snel opdroogt. Door de kou gaat het opdrogen zo langzaam denk ik.... Een balkon hebben we niet.
Toevallig heeft mijn dochter vandaag op de binnenmat geplast (luieruitslag door kiezen dus met de billen bloot ) en die heb ik gewoon in de wasmachine gestopt! en daarna over de radiator gehangen in de badkamer, was binnen notime droog! (is zo'n flexibele zachte mat)
ik zou ze over een badrand of iets dergelijks hangen met een flinke handdoek eronder die je kan verwisselen als hij nat is en de verwarming aandoen. de meer flexibele kan makkelijk over de radiator.