Huurwoning (woningbouw) kaal opgeleverd, wie draait op voor de kosten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eylem, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Was het maar zo'n feest ;) grapje hoor, de woonkamer is 24 m2 dus niet erg groot ;) heb inderdaad ook al vrij goedkoop laminaat en vloerbedekking gezien...mja eerst maar kijken want het huis is al door een aantal anderen afgewezen dus er zal wel iets mee zijn, ofzo. We hebben al zoveel pech gehad met andere huizen dat ik er niet meer echt in geloof.

2. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh, dat je dat dacht..

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Anders vraag ik het toch niet :( wat is dit nu weer voor nutteloze opmerking. Ik huur nu particulier en daarbij is gewoon alles door de verhuurder erin gelegd en moeten wij het netjes houden.

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    De woning moet leg klaar gemaakt opgeleverd worden. Wij hebben hier een zeil liggen van 200 euro inclusief leggen.en nu 2 jaar later ligt het er nog. Bij de leen bakker! Kijk daar anders eens

5. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Het is zelfs zo dat als de volgende huurder bijv. je vloer niet overneemt. Je het zelf moet verwijderen. Zodat je weer een kale vloer overhoudt.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    @ Debby: Nooit een stoomapparaat gebruikt.. ;) Gewoon goed natmaken met water (evt. met afweekmiddel/afwasmiddel of azijn), even in laten trekken en dan gaat zelfs het meest lastige behang er wel af. Soms een 2e keer natmaken. Ging in allevier onze flats/huizen echt heel makkelijk. Ok, leuke klus wordt het niet en echt heel snel gaat het natuurlijk ook niet. Maar lastig eraf.. Neuh.. :)

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Een oud collega van mijn moeder werkt bij een woningbouwvereniging. Inprincipe word elke huurwoning kaal opgeleverd. Als er nog een vloer in ligt van de vorige bewoners, bijv. laminaat, dan kan je die meestal overnemen voor een schappelijk prijsje. Als je de vloer niet wilt hebben, moeten de vorige bewoners alsnog de vloer eruit halen.

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Vloeren e.d. is voor jezelf net als behang e.d. Dat is denk ik bij alle huurwoningen hetzelfde. Ik had geluk, ik mocht de vloer over nemen van de vorige eigenaar voor niks. dus die hebben ze laten liggen en ik moest tekenen voor overname. Is er nog geen nieuwe huurder dan moet de woning kaal opgeleverd worden en moet de nieuwe huurder voor alles zorgen.

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hoeft niet altijd een reden te zijn dat er dan wat mee is. Mijn huis was ook afgewezen door anderen. Ik ben toen wezen kijken nadat ik het toegewezen kreeg (was de 3e) en idd de woning was uitgeleefd maar ik kon er wel doorheen kijken ;) en kreeg de woning keurig netjes opgeleverd door de woningbouw en vorige bewoners. je moet door de rommel van een ander heen kunnen kijken ;) ik woon hier nu al 4 jaar met veel plezier en ben blij dat de anderen het hebben afgewezen ;)

10. Rono

Rono Niet meer actief

Bij de ikea heb je zelfs nog goedkoper laminaat! 3 euro per vierkante meter. Over behang heen sausen en je bent klaar.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Thanx meiden :) er is me een hoop duidelijk geworden in ieder geval.

Rono, dat is zeker goedkoop, en klik laminaat, dat kun je er ook weer makkelijk uithalen....bedankt voor de tip!

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

toen ik mijn flat uitging moest ik echt alles weghalen. de opzichter van de woningbouw heeft een week voor opzegging het huis geinspecteerd en zelfs de vensterbank die ik zelf had geplaatst moest eraf! ook het zelfgekochte keukenblok moest naar grofvuil, ik mocht het niet laten staan. Wat ik bijn nacontrole wel gehoord had was dat ze het oude keukenblok (dus van woningbouw zelf) gingen vervangen en de vloertegels in de wc zouden ze ook vervangen geloof ik want die klonken hol.;) maar zover ik weet heb ik nog nooit gehoord dat een huurwoning van een woningstichting (gratis) gemeubileerd (dus vloerbedekking) wordt overgedragen tenzij er een overeenkomst is met huidige en vorige bewoners om spullen over te nemen.

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Wij hebben destijds laminaat van de hele benedenverdieping overgenomen en de schutting van de tuin en hebben 100 euro gegeven aan de oude bewoners.

Maar hun hadden boete gekregen van de woningbouw omdat ze de deuren niet netjes hebben opgeleverd en keuken was niet oke dus woningbouw heeft geld van hun gekregen en al onze deuren geverfd en plafond etc. En nieuwe keukenaanrecht geplaatst voor ons echt super.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wat je investeerd mag je ook weer meenemen mocht je verhuizen maar meestal wordt dit niet gedaan en profiteer je daar dus van als je een huis gaat huren. De vorige huurder zou zelfs geld mogen vragen als hè bijv de vloer/gordijnen etc wil overnemen en anders moet het verwijderd worden. Als het gerenoveerd is dan is alles van de vorige huurder weggehaald en dus wordt het kaal opgeleverd. Helaas moet je dan zelf investeren. Misschien een mooi laminaat die je later kan meenemen naar hè nieuwe huis of goedkoop zeil

15. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Bij ons werkt het weer anders hier als een nieuwe bewoner het wilt, mag je het laten liggen of eventueel overnemen.
    Hier hoe je de felle kleuren ook niet van de nuur te halen.

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Nee hoor, hier hoeft dat echt niet!

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oops dubbel:)

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hier ook niet

19. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    wij wonen in een huurwoning nu en wij hebben alles opgeknapt. Het enige wat de oudere bewoner moest doen was beneden het behang ervan afhalen omdat het zo vreselijk doorrookt was. Maar dat hoeft normaal dus niet.

De vrouw is overleden en al haar spullen stonden nog hier, was ook bizar, die zijn allemaal opgehaald door de kringkoop winkel. En persoonlijke spullen weggegooid naturlijk (tandenborstel ed) Wanthaar kinderen woonden te ver weg...

20. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Misschien moet je blij zijn dat het kaal opgeleverd wordt :)

Ons vorige huurappartementje had zwartgeverfde muren in de woonkamer, afgewisseld met limegroene stroken (lelijk geverfd, met spatters verf op het plafond zelfs) en ook nog eens zwart behang in het kleine slaapkamertje van 8m2. Dat zwarte behang was over rood behang heen geplakt, bij de naden zag je het rood er nog doorheen.

We hebben er niets aan veranderd, hadden geen zin om er veel geld en energie aan te besteden. En we hadden dat geld uberhaupt niet. Ik denk dat we er wel 2 of 3 keer overheen hadden moeten verven.

Toen wij weggingen kreeg de volgende huurder dus ook de zwarte muren cadeau. Toen ze binnenkwam, riep ze uit dat ze zich niet kon voorstellen dat mensen dat echt op hun muur kwakken :) Wat waren wij er blij mee dat de woningbouw ons niet verplichtte om alles kaal (+ gewit) op te leveren!

In dit huis was alles kaal, betonvloeren en grotendeels het bouwbehang. We kijken nu nog steeds tegen een lelijke gele kale trap aan met allemaal plakresten erop van waar de vloerbedekking gezeten heeft.. da's een langetermijnproject..

Maar je kunt het inderdaad zo duur maken als je zelf wilt. Slaapkamers hoef je bijvoorbeeld niet helemaal op te knappen, je kunt ook een laagje wit op de muur smeren en dan ben je wel klaar. Vloerbedekking is er ook vrij goedkoop en als je er dan toch een jaar (of 2) woont dan is dat wel de moeite waard lijkt me. Voor een paar maanden zou ik niet verhuizen, kost veel te veel geld en energie dan.

Deel Deze Pagina