Oh als het huis een tuin heeft, let dan ook op de schutting. Dat was hier een onaangename verrassing, nadat we akkoord waren gegaan met het huis kregen we pas te horen dat de schutting nog van de vorige bewoner was. Die nu tegenover ons woont. Of we even 250 euro wilden dokken, anders zou ze de hele schutting rondom het (hoek)huis laten verwijderen. En toen ik haar ontmoette wist ik ook zeker dat ze dat echt zou doen. Toen heb ik dus geleerd dat ook een schutting niet bij het huis hoort.. ik was altijd in de veronderstelling dat dat wel zo was. Zo leren we allemaal wel eens wat nieuws Nou was de schutting wel 10 keer die 250 euro waard hoor dus die vrouw had gewoon gelijk, maar misschien wel iets om op te letten voor jullie.
Wij hebben 2 huurwoningen gehad... Bij de 1e hebben we de vloer(laminaat) en douchecabine overgenomen van de vorige bewoonster. de rest moest ze allemaal weghalen. Bij de 2e hebben we ook redelijk wat overgenomen, maar daarin zijn we flink genaaid helaas. Mevrouw is toen overleden dus konden er niks meer mee. Erven wisten uiteraard van niks. We hebben bij de 1e woning ook alles over laten nemen, vloeren,gordijnen, rolgordijnen,douchecabine, zelfs een badkamerkast. Bij de 2e woning hebben we nog veel meer over laten nemen. Maar vooral omdat we zo snel mogelijk over wilden ivm dubbele lasten naar ons koophuis. oa: laminaatvloer, vloerbedekking in de slaapkamer, vinyl in de berging en kleine slaapkamer, zelf gemaakte kast in de schuur, planken aan de muur, douchegordijn, rolgordijnen,gordijnen en zelfs wat meubels en een tv hahahahaahah... Leuk bedrag voor gekregen ook Maar als ze het niet over had willen nemen had ALLES eruit gemoeten.
Niet alles gelezen. Maar je zegt dat je geen geld voor een vloer hebt. Wij waren 200,- euro kwijt voor de eerste en tweedeverdieping.... Ikea laminaat, het ligt er net maar ik hoor er veel goede verhalen over.
wij wonen in een woningbouw huis, meid als je zag hoe het er hier uitzag!!!! geel, roanje, blauw gore behang etc wonignbouw doet ehct niks...ja als je keuken uit elkaar valt, mag je een nieuwe keuken, ja als er schimmel in de badkamer is wat weg gewerkt moet worden, krijg je ene nieuwe badkamer... ze vullen mss wat grote gaten en thats it... kaal betkent hier in elk geval kaal....dus alllllles moet je zelf opknappen.... @overnemen, bij de vorige huurwoning lag er laminaat van man in, dat super mooi wa,s maar zij hadden dus geen huurders ind e tussentijd, dus geen zekerheid dat uberhaupt iemand hetw ilde overnemne, dus hebben we zel fmoeten verwijderen ...wel balen hoor..maarja Wij waren wel van plan ongeveer 4/5 jaar ofzo hier te wonen, dus dit husi si wel helemaal "mooi "gemaakt met goede vloer enz... maar als je jullie korter willen wonen en echt weinig willen uitgeven, kan je het gewoon zo goekdoop mogelijk maken natuurlijk
bijna elk woningbouw huis word "kaal opgeleverd" tenzij uitdrukkelijk overeen gekomen en getekend met vorige bewoners en als je er dan zelf uit wil en nieuwe bewoners willen hem in originele staat betekend dat dat jij hem helemaal in originele staat moet opleveren, ook al heb jij hem nooit origineel overgenomen. woningbouw zorgt dat alle werkt, wc, douche, deuren, ramen etc. de rest is voor jezelf en eigen kosten. Zo ook het onderhoud van kranen e.d. vaak, lees even goed de regels en schutting is vaak van eigenaar van woning inderdaad, ook dat even op de overname lijst kijken of hij erop staat.
Ik denk dat het ook per regio en woningbouw verschilt. Hier is het wel netjes geregeld vind ik. Wij kregen het huis waar we nu in zitten helemaal kaal opgeleverd. Alles was eigenlijk netjes, het enige waar wij van baalden was de oranje deurposten en in onze slaapkamer was het zelfs paars...Maar mooi dat wij dat zelf moesten schuren en verven! (wat ik ook logisch vind, evenals behang afhalen) In het eerste huis wat we kregen woonde een oudere man en die wilde perse dat wij zijn super gore en lelijke vloerbedekking overnamen. Nou mooi niet! Dus hij boos en moest het er dus uithalen zodat wij zelf een vloer erin konden leggen (die we nu weer gedeeltelijk gebruikt hebben in dit huis). De keuken en badkamer waren super smerig, wij klagen en werd door de woningbouw een schoonmaakploeg in gezet, heel fijn dus! Voor zover ik weet moet de vloer er altijd uit (hou je betonnenvloer over), moet alles in de oude staat terug. Dus bijv er hangt een spiegel van de woningbouw in de badkamer, dan moet je die bewaren en als je weggaat weer ophangen (zo doen wij het). Dus ook badkamer en keuken moeten in oude staat terug gebracht worden mocht je iets veranderen. Hier is het wel zo, als je erbijv een nieuwe keuken in laat zetten, blijft ie natuurlijk staan, maar krijg je geld van de woningbouw hiervoor.
Tis zelf zo als je het niet leeg opleverd, en de woningbouw gaat dit voor je doen dat je er grof voor betaald. Mijn moeder had wat dingen veranderd aan het huis, plavuizen in de gang etc , en dat kon ze er zelf niet meer uithalen ( wilde je ook niet want was compleet verlijmt met de vloer). Toen ze ging verhuizen heeft de woningbouw dus een deel gedaan, kostte 2500 euro. (plavuizen gang eruit, zolder gat weer plaatsen naar originele plek, en een deur erin zetten waar een boog naar de keuken was gemaakt. En nog wat kleine dingen)
wat leuk eylem! wij hebben net een huurwoning verlaten. en ze zijn van de week voor de eerste inspectie geweest. we moeten er bijna alles uithalen! laminaat (in slaapkamers mag het blijven liggen, tenzij de volgende bewoner het niet wil overnemen want dan moeten we het als nog er uit slopen ) maar zelfs het extra werkblad wat we in de keuken hadden gemaakt moet er uit...echt alles....dus ja.... hier krijg je het echt kaal kaal. ben trouwens ook niet anders gewend (2 huurhuizen gehad inmiddels) met een koophuis is het ook maar afwachten trouwens
Hier wordt aan de nieuwe huurder gevragen wat ze willen overnemen en de rest moet je er uit halen. Zo moesten ervan de woningbouw in onze flat dingen verwijderen van de bewoner voor ons met de woorden dat wij dat zelf overgenomen hadden. Nou sorry hoor wisten wij veel dat het niet orgineel was. Wij hebben het dus niet verwijderd in de hoop dat de nieuwe bewoners niet zouden klagen. En inderdaad hen nooit meer wat gehoort van de woningbouw of nieuwe bewoners. Ze kregen tenslotte gratis zeil, gordijnen, laminaat en zelfs een luxe tuinset speciaal voor een balkon. Alles in natuurtinten. Als de nieuwe bewoners ons hadden gevraagd dingen te verwijderen had ik alles meegenomen . Dus alles of niks. Als je de woningbouw aanbied om dus eerst de nieuwe bewoners te laten beslissen en je het anders zelf komt verwijderen keuren zd het hier nog wel is goed.
ja het is logisch dat je zelf de vloer legt en zo. als er een vloer ligt heb je geluk maar het zijn geen eisen. ik weet dat toen wij onze eerste huis kregen (huur) lag er alleen in de woonkamer een laminaat vloer. dit was een hele oude. overal krassen en weet het niet. boven lag helemaal niets ja van die groene platen dus we moesten overal laminaat laten leggen. en wij woonde op een bovenwoning dus je moest met de trap naar boven deze was ook helemaal kaal. wij hadden er vloerbedekking op laten leggen. was nog best prijzig. toen wij deze woning verlieten moesten we alles er weer uithalen. we moesten hem opleveren zoals we heb hadden gekregen. dus laminaat boven en tapijt op de trap eraf. eigenlijk moesten we de laminaat uit de woonkamer er ook uithalen maar wij zeiden dat zat eral in. ze geloofde dit niet want een woning moet altijd helemaal kaal zijn. dus wij foto's laten zien van toen we de woning kregen en toen mochten we dat laten liggen.
Ik zou een lijstje maken wat het kost om je nieuwe woning aan te kleden en wat het kost als je blijft zitten. Als het niet veel zal verschillen met de woning waar je nu zit dan lekker blijven zitten. Waarom zou je dan zoveel werk gaan verrichten? MAAR (aaaaaaaltijd maar weer die maar!) plannen lopen soms iets anders dan gedacht. Dus hou ook die verhuizing naar een andere stad in het achterhoofd. Bijv. gaat dit wel lukken binnen die 3 (?) jaar? Het lijkt namelijk een lange periode maar het vliegt voorbij.
Wat zei zegt Wij zijn hier komen wonen een half jaar geleden en was inderdaad helemaal kaal opgeleverd. Voordeel was dat het al kaal was toen we voor het eerst keken, dus wisten we dat we alles moesten kopen. Oude woning bij dezelfde woningbouw moest ook kaal, maar de volgende bewoner wilde gelukkig de vloeren en de planken aan de wand overnemen
Helaas, vloeren en binnenschilderwerk/muren moet je ip zelf voor zorgen, maar de verhuurder moet wel zorgen dat jij aan de slag kunt. In ons huis zaten extreem lelijke oude schrootjes, die moesten we er zelf af slopen maar dan regelden zij de stukadoor om er weer een verf-klaar wandje van te maken. De tegeltjes achter de kachel vonden we spuuglelijk, toen er met een beetje peuteren "spontaan" eentje afviel kwamen zij nieuwe zetten, we hebben toen zelf een doosje tegeltjes die wel bij onze kachel pasten gehaald bij de gamma waarmee zij aan de slag gingen - veel keus in tegeltjes bood de woningbouw niet.
idd dat is voor eigen rekening.. wij hadden hier ontzettend veel mazzel door het hele huis laminaat alleen op kinder kamer vloerbedekking (vond ik wel fijn )en nog een hoop dingen die we gratis mochten hebben zoals rolgordijnen, glasgordijnen, tuinset, parasol, oven en kookplaat, vaatwasser.. had zelf al gekeken wat het zou kosten en het zou best een duur grapje zijn als je overal vloer en gordijnen nog voor moest kopen.. niet alles is onze smaak maar het voldoet nog even wil liever dan zelf echt wat goeds en moois kopen en nog even wachten dan nu iets heel goedkoops wat ik niet zo zie zitten.. laminaat boven is echt onze smaak helaas beneden wat minder mooi. dus die zal dan eerst aan de beurt zijn haha.. maar als wij het niet wilden hebben had ze alles moeten verwijderen, en daar zat hier nou net het punt daar had ze geen tijd voor dus daarom zei ze zelf al je mag alles gratis hebben... enorme mazzel gehad dus..