Huwelijk, hoeveel geld?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bambi2011, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Tja, het is niet echt veel natuurlijk, maar misschien hadden ze niet meer? En dat is natuurlijk niet waar het om draait lijkt mij.

OT: ik zou zelf zo'n 40-50 geven.

2. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Als we naar een bruiloft gaan geven we 50 euro.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind 25 euro net weinig denk ik, en 50 best veel... Dus ik zou denk ik 30 euro doen + op een leuke manier verpakt in een bosje bloemen ofzo of gewoon 30 euro + een leuk kleinigheidje erbij...

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Gompie de pompie...waar een mens zich wel niet druk over kan maken.
    Wij kregen van kennissen een viskrukje. We houden niet van vissen, maar och, ik vond het fijn dat ze er waren!! Daar gaat het om toch??

Enne...TS... ik zou voor 30 euro gaan

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ligt een beetje aan jullie situatie, de band die je met ze hebt.

Wij geven vaak 50 euro als ze gewoon ons de hele dag (of zo lang het duurt dan) uitnodigen, als ik alleen in de avond word uitgenodigd ga ik zoiezo niet (kan niet goed in donker rijden, houd niet van dat alcohol nuttigende publiek, ik heb geen zin om daar dan oppas voor te regelen e.d. dat weten echte vrienden van mij ook) dan stuur ik alleen een kaartje.

6. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik zou 50 geven

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ligt eraan.. hele goede vrienden krijgen natuurlijk meer als kennissen

van 25 tot 50

kan altijd nog erger.. dat wij gingen trouwen miste wij zeg maar van 2 personen kaart en geld.. helemaal niets gekregen dus.. best apart was dat ook omdat het toch wel goede vrienden waren...

8. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Toen wij trouwden wisselde het heel sterk: tussen de 15 en 100 euro per persoon. Het was wel duidelijk gerelateerd aan inkomen en persoonlijke omstandigheden. Ik denk dat je moet kijken naar wat je zelf redelijk vindt gezien je situatie.

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wij hebben van 1 persoon, die de hele dag erbij was, niks gekregen. Geen kaart, geen geld, geen bloemetje. En die ene was...de vader van de bruidegom!! :$

10. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Van mijn zus kregen we een bos bloemen en van een kennis 50 euro. Is dus erg wisselend. Ik zou tussen de 35 en 50 euro geven.

11. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

20 aug 2012
    477
    33
    28
    ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou 40 euro doen. Nou hebben wij het wel breed, vriend heeft een goede baan en ik werk ook dus wij kunnen het missen, maar er zijn genoeg stellen die het echt niet kunnen missen! het gaat toch om het gebaar, niet zozeer om wat je geeft? Ze nodigen je niet uit om hun bruiloft te bekostigen, maar om hun geluk met jullie te delen dmv een feestje te geven :)

12. belgje1976

1 jul 2012
    98
    0
    0
    buitenschoolsde kinderopvang
    belgisch limburg
    wij hebben zo dadelijk een trouw :) vandaar dat ik wakker lig :)

wij ( met een groepje echt goede vrienden ) geven 100 euro per koppel.
    aan gewone vrienden word 50 euro per koppel gegeven.
    wij zijn vaak met dezelfde vrienden uitgenodigd en het is zo wat afgesproken om hetzelfde te geven :)

grtsss

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik zou voor 50 gaan tenzij je het echt nIet kunt missen. 25 vind ik erg weinig voor een trouwerij. Je mag heel de avond drinken, waarschijnlijk eten en feesten met vrienden. Wat heb je daarvoor over?

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij gaan volgend jaar trouwen en van sommige weet ik dat ze niks tot weinig hebben. Zou het dan echt niet erg vinden om 10 of 20 euro te krijgen. Van mensen echter doe opscheppen veel geld te hebben en veel verdienen en aankomen met 20 euro tja, zou dat niet geweldig vinden en Misschien ook wel het idee krijgen dag we blijkbaar toch niet z'n goede vrienden zijn. Meestal als je een envelop krijgt zonder kaart of afzender weet ik
    Genoeg :). Schamen ze zichzelf blijkbaar ook kapot

15. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik sta er echt van te kijken dat er werkelijk mensen zijn die klagen over hoeveel ze krijgen of hebben gekregen, nodigen jullie dan ook echt mensen uit om jullie feest te bekostigen ? Zo komt het namelijk echt over. Zou wat zijn zeg, jullie willen een groot feest en dan zou ik daar als gast rekening mee moeten houden. Ook al zou ik veel geld hebben ik mag toch zeker zelf wel bepalen wat ik geef.:(

16. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik vind sommige reacties ook heeeel apart. 'Als je de hele avond mag eten en drinken...wat heb je daar dan voor over?' Ik kom toch verdikkie niet om andermans bruiloft te betalen. En dat het ook nog onthouden wordt hoeveel je van sommigen krijgt...
    Eerlijk waar, ik ben echt blij geweest met iedereen die kwam. Met of zonder geld. En het maakte mij echt niet uit of familie van dichtbij nu meer gaf dan kennissen van verder weg of zo... En ik ga ook echt niet kijken of degene met een goede job ruim meer geeft dan degene die werkloos is. Als dat de insteek is waarmee je andermans cadeautje ontvangt...tjee...heel bijzonder!

Werkt dat bij sommigen dan ook zo met kraamcadeautjes of verjaardagscadeautjes??

Nou kippiekip...wij zullen dan wel vreemd zijn

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Het is natuurlijk ook wat je te besteden hebt;)

Als we gewoon de hele dag komen geven we rond de 50 en alleen s avonds 25/30 euro.

evt een persoonlijk cadeautje erbij

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ben het ook met jullie eens hoor!

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij kregen van sommigen een tientje, weet echt niet meer van wie en dat boeit me ook niet. Daar gaat het toch ook niet om?!

20. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dat idee krijg ik ook wel een beetje ja ...

Deel Deze Pagina