Als dit echt een bewust keuze is (en dus geen vergissing) zou dit wel een heftige ruzie met manlief waard zijn. Het kan namelijk echt niet. Jij bent namelijk niet "iedereen" maar al 14 jaar de partner van zijn broer en moeder van hun nichtjes/neefjes. En jullie hebben een normale tot goede verstandhouding met het echtpaar. En blijkbaar geld dit beleid ook niet voor iedereen aangezien de nieuwe vriend van schoonmoeder wel is uitgenodigd. Ik zou schoonfamilie laten weten heel erg boos te zijn. Geef man aan dat jij blijkbaar geen onderdeel bent van de familie. Haal jezelf weg uit de groepsap en geef aan deze familie niet meer uit te nodigen op verjaardagen en zelf ook niet meer naar hun andere feestjes te komen. Jij bent geen familie dus waarom zou je daar nog komen. Zou dit zeer hoogop spelen. Het klein houden betekend niet dat je directe familieleden waar een prima relatie mee is zomaar te beledigen. Als schoonmoeder doorheeft dat hierdoor een fikse familieruzie gaat ontstaan komt ze misschien wel in actie (die willen over het algemeen de contacten wel goed houden). Dat jouw man die normaal vind zegt wel iets over hem en over jullie relatie. Dit kan echt niet...
Mijn verhouding met schoonmoeder is niet al te best. We kunnen omdat het moet door een deur. Maar ook niets meer en niets minder . Ik heb al vaker ruzies gehad met mij partner over zulk soort dingen maar ben nu echt te boos. Weet ook even niet wat ik ermee moet doen. En ben heel blij dat ik mijn partner tot zondag alleen even zie bij het naar bed gaan. Want heb geeneens behoefte om met hem samen te zijn....
Ik zit met verbazing te lezen Ik zou ook woest zijn. Vooral dat je man niet achter jou staat vind ik echt erg. Ik zou dus helemaal niks regelen en hem zelf laten uitzoeken.
Je bent wel Goed genoeg om dagjes mee weg te gaan en op vakantie te gaan, maar niet om op hun trouwdag te komen.... En jouw man vind dat normaal en vind maar dat je vrij moet nemen... Zitten ze allemaal aan de crack ofzo???
Als het zou gaan om alleen broers/zussen uitnodigen had ik het nog begrepen. Maar dit is wel uh ja...raar. Je kunt je man niet verplichten om achter je te staan maar zoals het nu gaat kan het ook niet.
Weetje... als nou je schoonmoeder ook zonder vriend was uitgenodigd, en dus alleen directe broers/zussen en ouders van het stel waren uitgenodigd, dan had ik het ergens nog kunnen begrijpen. Of in ieder geval respecteren. Dan had je man dat wel even anders mogen communiceren naar jou, maar goed. Maar in dit geval.... tja hier zou dat ook voor een hevige discussie zorgen. Jammer dat jouw man niet zijn best doet zich iets meer in jou te verplaatsen.
Maar stel nou dat het om je zelf ging en je dit allemaal deed (van die groepsapp en verjaardagen enzo) en het bruidspaar zou terugkrabbelen en je toch nog uitnodigen omdat je er zo`n stampij van maakt (volkomen terecht overigens!) zou je dan uiteindelijk toch gaan?
Ik zou woest zijn op mijn man. En daar een fikse ruzie voor over hebben om hem duidelijk te maken hoe ik hier over dacht. En ik zou sowieso niet voor de kinderen zorgen die dag, maar een leuk uitje voor mezelf plannen. En dan mag jouw man uitzoeken hoe hij de oppas regelt.
Ja ik weet het ook niet. Zou nu inderdaad ook niet eens meer willen. Volgende vakanties samen door brengen hoeft van mij ook niet meer overigens. Idd als vriend van schoonmoeder ook niet was uitgenodigd en echt alleen de broer en zussen van haar man en haarzelf oke dan is het ook anders. Weet in ieder geval dat ik blij ben geen cadeau besteld te hebben want geloof maar niet dat ik er nog een euro aan uit ga geven . Mijn man denkt vaak niet aan een kaart of cadeaus en ik ga hem dus mooi niet helpen herinneren . Ze zoeken het maar uit. Ben in ieder geval blij dat ik niet als enige er zo over denk
Inderdaad, als die nieuwe vriend van schoonmoeder niet was uitgenodigd had je nog kunnen denken, ze willen het echt heel klein houden en alleen met het 'oude' gezin. Zou ik ook best raar vinden, maar goed, het kan. Misschien hebben ze het echt heel krap dat ze zich niet nog meer mensen kunnen veroorloven om uit te nodigen? Maar dan vind ik dus ook dat die nieuwe vriend van schoonmoeder ook niet uitgenodigd zou moeten zijn...
Ik had alleen het ‘oude gezin’ al vreemd gevonden, maar dit is helemaal geschift. Ik was compleet klaar geweest met die mensen en zeker ook met mijn man. Ik ben gewoon sprakeloos, hoe respectloos is dit?!
dat een schoonzus zo denkt kan ik nog inkomen.... ( vind ik het normaal.... nee dat niet, maar ik zie het mijn schoonzus ook wel doen, en dat komt omdat wij dan weer niet altijd door 1 deur kunnen ) maar mijn man zou dat noooooit accepteren, mijn man zou meteen gezegd hebben ben jij wel lekker ? ik kom met mijn vrouw of ik kom ook niet aan jou de keus, ik zou het hem niet eens hoeven te zeggen. ik vind dat jou man hier wel heel makkelijk over denkt hoor, mocht mijn man het zelfde gedaan hebben als jou man dan zou het mij wel een discussie waard zijn, schoonmoeder mag wel met haar vriend komen maar ik niet ? ja dikke doei hoor,
Alleen het gezin vind ik ook heel vreemd. Broers en zussen zijn geen kleine kinderen meer. Het zijn volwassen mensen met partners die er soms al jaren zijn. In het geval van TO 14 jaar! Die maken ook deel uit van het gezin. Die kan je echt niet overslaan! 1 of 2 extra kost echt niet gigantisch veel meer. Dat is dus onzin in dit geval. TO waarom praat je hier niet over met je man. En ik zou mijn gedachten ook laten weten aan broer en schoonzus. Als ze bij het besluit blijven zou ik alle contacten verder verbreken. En man zou een groot probleem hebben...