Huwelijk schoonzus

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Lorena86, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    trouwen ze toevallig op een gratis ochtend/middag? het kan dan zijn dat ze maar een beperkt aantal gasten mee mogen nemen.

Als dat niet zo is, dan zou ik er idd ook even klaar mee zijn... en de dag van de bruiloft krijg jij vast gewoon vrij, dus ik zou een veel leuker uitje met je kinderen gaan maken!!!

DastyQueen vindt dit leuk.
  2. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.840
    5.572
    113
    Ben ik nu de enige die me hier totaal niet druk over zou maken? Bruidspaar mag zelf beslissen wie er uitgenodigd wordt. En als ze het klein willen houden en daardoor “ de koude kant” niet willen uitnodigen zou ik dat prima vinden.
    Je man heeft het niet heel tactisch gebracht als zijnde oppas voor die dag maar hij heeft het waarschijnlijk geen moment vreemd gevonden dat hij wel is uitgenodigd en jij niet.

Fietwordtmama vindt dit leuk.
  3. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Zou hier ook heel boos over zijn! En als mijn man niet zou inzien wat er fout aan is, zou ik hem de reacties van hierboven even laten lezen. En daarna uitprinten, en in de envelop doen die hij cadeau mag doen! Deze dag iets leuks gaan doen en me nooit meer laten zien bij deze familie!! Daar zou ik in 1 klap helemaal klaar mee zijn..

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar de nieuwe vriend van schoonmoeder is toch ook 'de koude kant'? Waarom hij wel en ts niet?

Aegyo vindt dit leuk.
  5. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Serieus? Het is maar een bruiloft he...al vind ik het ook wel wat raar hun manier van doen. Net als de reactie van haar man. Maar om meteen het contact te verbreken om een bruiloft.

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou eerst eens navragen wat er nu precies aan de hand is. Misschien mogen ze inderdaad maar een bepaald aantal mensen meenemen of is er echt een bewuste afweging gemaakt. Wat mensen hier roepen over meteen contact verbreken enzo: pffff ik begrijp dat je beledigd bent, maar even rustig aan!

Oh en als je inderdaad zo een goede band hebt met schoonzus zou ik gewoon even bellen en vragen hoe het nu zit. Niet aanvallend, gewoon even nieuwsgierig. Desnoods zeg je dat je man wat warrig was en dat je het graag even bij haar checkt.

Als het inderdaad klopt dat je niet uitgenodigd bent (wel of niet een goede reden):
    Ik zou er verder geen aandacht aan besteden en ik zou ook geen cadeau kopen.

Wat ik wél zou doen is lekker met de kinderen een leuk dagje uit plannen!!

Roanna en LolaBloem vinden dit leuk.
  7. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Ja zou daar echt heel erg teleurgesteld in zijn en die band zou toch nooit meer goed komen dus dan maar gummen.. kost het ook minder energie. Van mijn mans kant zien wij ook niemand meer nadat er altijd iets was en zijn broer ons niet eens feliciteerde met de geboorte van onze oudste, dat klopt gewoon niet in mijn ogen en ik zou daar niks mee kunnen met die mensen in mijn leven. Heeft vaak veel te maken met jaloezie dat mensen zoiets doen..

Blijdorp vindt dit leuk.
  8. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.840
    5.572
    113
    @Snoopy1979 Omdat deze man bij haar moeder hoort. Persoonlijk vind ik een moeder-kind relatie anders dan zus-broer. Als deze band ( broer-zus) zo enorm warm en hecht was geweest had ts vast al lang van schoonzus zelf gehoord niet tot de genodigden te horen en of was ze wel uitgenodigd geweest.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Het meest bizarre van dit alles vind ik dat je man dit normaal lijkt te vinden? Ik weet niet hoe het met andere mannen zit maar ik weet wel vrij zeker dat die van mij dan niet eens zou gaan. Tenzij ik zou zeggen dat hij maar gewoon moet gaan maar dat zou ik dan niet doen :rolleyes:.

Ik ben heel benieuwd wat de reden van deze keuze is. Ik zou wel stoppen met het negeren als ik jou was TS. Straks blijkt er ineens een goede reden voor te zijn en heb je knallende ruzie om iets waar je man niks aan kan doen. Bijvoorbeeld het eerder genoemde gratis trouwen en beperkt aantal gasten.

10. Janna

Janna Fanatiek lid

#50 Janna, 16 mei 2018
    Laatst bewerkt: 16 mei 2018
    Maar de band was wel heel goed. Ze gingen meerdere keren same dagjes weg of op vakantie. Ik zou echt hartstikke teleurgesteld zijn in mijn schoonzusje en de band met haar. Ik zou het echt verdrietig vinden dat ze mij niet bij hun huwelijk willen hebben. Zelfs als ik na een hoop gesteggel toch mag komen, zou ik niet echt blij kunnen zijn, wetende dat ik niet belangrijk genoeg voor hen ben om me er bij te willen hebben. Dit is echt wel iets wat de band met mijn schoonzusje en zwager voorgoed zou veranderen. Ik zou niet direct het contact verbreken, maar ook zeker geen zin meer hebben om samen op vakantie te gaan.

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik vind het trouwens ook bizar dat ts wel even de taak van kinderoppas toebedeeld krijgt. Dat kan toch niet? Zoiets vráág je toch?! :eek: Je kunt zoiets iemand toch niet medelen?!

12. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik begreep dat het over de eigen kinderen ging?

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar in plaats van hier op dit forum te speculeren en je te laten opjutten: waarom vraag je het niet gewoon aan je schoonzus? En dan bedoel ik persoonlijk, of minstens aan de telefoon, níet via whatsapp.

14. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik zou zeker geen vrij nemen voor een feetje waar ik niet voor ben uitgenodigd. Dan neemt hij de kids maar lekker mee als hij het niet anders geregeld krijgt.

Ongeacht hoe ik over de beslissing van je schoonzus denk.

15. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ik zou schoonzus ook bellen om hiernaar te informeren. Als blijkt dat je echt niet mag komen zou ik haar persoonlijk vertellen wat je hiervan denkt en het contact verbreken. Het gaat niet om maar een bruiloft. Je wordt bewust buitengesloten op een zeer belangrijk familiemoment. Daarmee laten ze weten dat TO geen onderdeel is van de familie en dat ze haar er niet bij willen hebben. Dat de band van hun kant dus niet goed is. Dit is echt een directe belediging en niet goed te praten. Zeker aangezien een nieuwe vriend wel mag komen, ze een goede band leken te hebben met TO en ze peetouders zijn (Wat ik ook zou aanpassen). Die goede band is er dus niet.

En stel dat het komt omdat het gratis is. Dan informeer je TO en haar man hierover. En zorg je dat ze wel bij de overige activiteiten kan zijn die dag! En dan nog is het vreemd dat een nieuwe vriend boven TO gaat.

Syane vindt dit leuk.
  16. lloorrtt

Okee:thumup:

17. lloorrtt

Damnn kom op hoor waarom het contact verbreken? Niet voor iedereen betekent een bruiloft iets. Misschien voor het stel ook wel niet?

18. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Heb je je schoonzus al gesproken ts?

19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.903
    5.224
    113
    Home
    haha serieus? nee ik zou echt niet vrij vragen
    als je goed met haar overweg kan dan kan je haar rustig vragen waarom ze jou niet op haar bruiloft wilt hebben

20. tuc

tuc Niet meer actief

Oke ik ken natuurlijk niet de hele situatie dus moet een aantal aannames doen.

Maar hoe klein ze het ook vieren: broers zussen en aangetrouwden is het minimale. Dus met het "oude gezinnetje" dat vind ik al not done.
    Maar dat je man het dus volstrekt normaal vindt om jou vrij te laten nemen zodat je bij de kinderen kunt zijn dat vind ik echt bizar.

Ik zou nog heel even informeren of het idd zo zit, maar dat lijkt mij wel uit jouw verhaal.
    Dan zou ik mijn man zeggen dat tie de boom in kan en dus gewoon gaan werken. Verder zou mijn man voorlopig helemaal niks meer van mij horen:roflmao:

Schoonfamilie zou ik geen woorden meer aan vuil maken, voor mij zou het contact direct klaar zijn.

Deel Deze Pagina