Huwelijk schoonzus

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Lorena86, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik zou je schoonzus even bellen voor alles ontploft. Als ze een (voor haar) logische reden heeft dan is het acceptabel toch?
    Daarna zou ik even praten met je man of hij het niet gek vindt om jou dan maar vrij te laten nemen voor de kinderen. Misschien had hij het verder niet doordacht.

Stel je schoonzus heeft geen logische reden en je man ziet je echt als oppas dan zou ik wel ontploffen. Hoe het contact daarna is, ligt aan de reactie op de ontploffing denk ik.

Edit: ik zou sowieso niet meer gaan behalve als het een misverstand is en je stiekem toch welkom bent. Zou wel vrij nemen en lekker iets leuks met je kinderen gaan doen, als t een vrijdag zou zijn dan misschien zelfs een overnachting bij de Efteling ofzo. Laat je man dan maar balen van die bruiloft ;)

2. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Heb dus indd haar gebeld en gevraagd of het klopt dat alleen man is uitgenodigd. Dat het niet duidelijk was. Zegt ze doodleuk ja dat klopt.... alleen haar ouders met aanhang, zijn ouders en hun broers en zussen. Aanhang van schoonbroer mag dus ook niet..... raar... heb me erbij neer gelegd. Ga geen vrij vragen en gezellige dagjes weg hoef ik voorlopig ook niet. Ben verder niet in discussie gegaan. Houd de eer aan mezelf voor de kids

Juul75, Syane, Zonnebloem92 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Erg stom. Voor mij zou de band behoorlijk verslechteren en je man zoekt zelf maar een oppas. Waardeloos zeg :rolleyes:

4. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Contact verbreken vind ik niet de oplossing. Daar straf ik mijn kinderen ook mee omdat hun ook graag hun nichtjes zien. Maar minder zal het zeker wel worden. Zal haar echt nog wel laten merken dat dit niet tof is. En ik ga ook zeker geen moeite doen om oppas te regelen die dag. Ik ga gewoon werken en hoe mijn partner dat oplost is zijn probleem

Syane, lorreke, Phloxx en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Dus als ik goed begrijp (anders sorry alvast:roflmao:) willen ze het alleen vieren met broers/zussen? Op ouders na dan? Dan begrijp ik ze wel. Maar je man zijn gedrag blijf ik wel een beetje raar vinden. Denk wel dat je het goed 'opgelost' hebt.

6. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ook mijn man zal ik nog duchtig laten merken dat ik dit niet tof vind. Hij had ook op zijn minst tegen haar kunnen zeggen dat hij het niet begrijpt ofzo. Maar helemaal niets er op zeggen vind ik echt stom. Nu heb ik vaker familie gelegd heden waarbij ik hem totaal niet begrijp.... :(

Blijdorp vindt dit leuk.
  7. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ja alleen hun ouders en hun broers en zussen..... Zal van de week nog eens polshoogte nemen wat de andere "Aanhang " ervan vind dat ze niet uitgenodigd zijn

8. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Ah ja dan snap ik ze wel. Maar ik snap ook dat het zo allemaal bij elkaar niet leuk voor jou is.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dat zou ik dan weer niet doen. Je schoonzus heeft antwoord gegeven op je vraag, jij hebt je er bij neergelegd zeg je dus laat het dan ook gaan. Bij anderen gaan polsen (of roddelen, tis maar hoe je het bekijkt) zal niks goeds brengen.
    Tuurlijk, leuk is het niet maar het had slechter kunnen zijn als jij bv als enige aanhang niet uitgenodigd was. Is niet het geval dus lekker laten gaan en iets leuks met je kinderen plannen op die dag! Zou ik iig doen..

lloorrtt vindt dit leuk.
  10. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik snap dat je teleurgesteld bent. Maar wie ben jij om te bepalen hoe een ander zijn huwelijk viert?
    Een beetje begrip van je man is wel op zijn plaats, maar ik zou er je relatie met hem en de relatie met schoonzus niet onder willen laten lijden.

Hun huwelijk hun keus. Jammer voor jou. Klaar.

amdaa vindt dit leuk.
  11. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Moeten ze ook zelf weten maar ik mag en blijf het apart vinden. Vooral omdat de vrij nieuwe vriend van mijn schoonmoeder waar ze altijd van zegt niets mee te hebben wel uitgenodigd is. Maarja hun keus maar ik blijf erbij dat ik dus weiger oppas te spelen . Ik ga er geen vrije dag voor opnemen . Die kan ik beter besteden op een dag dat het mij uit komt

12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Goed dat je hebt gebeld. Ik zou wel hebben aangegeven hoe ik erover dacht. Je mag best voor jezelf opkomen. En ik zou het absoluut niet begrijpen of respecteren. De ene aanhang (van ouders) wel en de andere aanhang niet? Nee, dat kan echt niet. Zeker als je daarmee maar een paar mensen (2 in dit geval? ) bewust gaat uitsluiten. Een partner maakt onderdeel uit van het gezin. Iemand na 14 jaar nog steeds van de koude kant zien betekend dus dat ze jou niet respecteren en accepteren.

Zou het contact mijn kinderen niet ontzeggen. Maar zou zelf voorlopig geen contact meer hoeven hebben. Partner zou alleen (met de kinderen) naar feestjes kunnen gaan. En samen op vakanties en dagjes weg zou ik voortaan wel met anderen doen.

Syane en Jackie87 vinden dit leuk.
  13. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Welke relatie met schoonzus? Die is er blijkbaar niet. Of is niet zo goed als TO had gedacht. Als ze al een (goede) relatie hadden gehad zou dit niet zijn gebeurd. Nu het blijkbaar een bewuste keus is zou het voorlopig einde relatie zijn.

En in een goede relatie komt je eigen partner voor je op. Hij kiest hier duidelijk partij voor zijn echte familie en tegen TO...

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Klinkt als een super sneue bruiloft.

Mijn man zou trouwens ook de boom in kunnen.
    Misschien maar blij zijn dat dit circus je geen vrije dag kost en lekker zelf iets leuks gaan doen.

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Als mijn man thuis komt met de mededeling dat ik vrij MOET nemen want ik moet op de kinderen passen dan kan mijn man rekenen op nul begrip. Dat mag hij dan helemaal zelf regelen. Ik neem mijn vrije dagen op wanneer mij dat uit komt hoor. Nog even afgezien van de keuze van het bruidspaar die overigens peetouders zijn van een van de kinderen van ts nota bene.

Lorena86 vindt dit leuk.
  16. Semmy1888

Semmy1888 Actief lid

5 jun 2017
    248
    146
    43
    Goed dat je gebeld hebt! Het is een hele rare keus maar misschien gaan ze dat over een paar jaar zelf ook nog eens inzien.

17. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

"Een beetje begrip VAN je man" betekent dat hij begrip moet tonen. Ik zou ook niet vrolijk worden van de mededeling neem maar vrij want ik ga naar een feestje en jij mag niet komen.
    Maar zoals de reacties hiervoor waren zou dit huwelijk bijna een scheiding gaan opleveren bij ts. Plus een ernstig verstoorde relatie met schoonzus. En dat zou ik er niet voor over hebben.
    Dus ik zou het er met mijn man over hebben dat ik er serieus van baal en hem verder zijn feestje gunnen.

En ik zou ook mijn schoonzus het feestje gunnen wat zij graag wil. Het is haar dag. Ga dat niet verpesten met wrok en jaloezie.

pietje1987 vindt dit leuk.
  18. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Wat een rare keuze zeg! Duidelijk zien ze je dus helemaal niet als naaste familie en doe je er niet toe. Voor mij zou het wel einde verhaal zijn. Jammer dat je man er anders tegenaan kijkt. Ik denk dat mijn man niet was gegaan, maar daar heb je niks aan natuurlijk ;)
    Je kinderen kunnen er niks aan doen, dus dat oppasverhaal is nog wel een dingetje denk ik. Hoop dat je er samen met je man uitkomt!

19. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik ga hun feest verder ook niet verpesten. Maar ik ga geen oppas spelen en ook geen cadeau en kaart kopen. Dat mag mijn man zelf doen. Hij is nog steeds van mening dat ik mij aanstel en niet zo moeilijk moet doen over zoiets onbelangrijks ..... blijkbaar denken we beide heel anders. Jammer

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar vindt hij dan ook niet dat je na 14 jaar samen gewoon deel bent van de familie?

Deliana en Riverdale87 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina